Tanked på tv

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #16
    Ja, man tycker ju det, som kunnig akvarist så vet man ju vad som krävs för att skapa ett harmoniskt akvarium, om man måste läsa på en massa, så får man ju mer upp ord som nybörjare i skallen. Bara för att man har kunskapen att bygga själva akvarierna, blir man ju inte automatiskt expert på det som se'n ska finnas i dem, vilket de i Tanked tycks tro.

    Treehouse Masters, ja, tänkte på det senast igår, det är ju inget djurprogram överhuvudtaget, även om det var en hund med i gårdagens avsnitt. Det handlade mest om ölbryggeri och nå'n skum amishtyp. Och han trähusbyggaren känns lite halvflummig. Och med så'na program som Untamed & Uncut så börjar man ju fundera på vilken inriktning de vill ha, seriös kanal om djur och natur, eller sensationsjournalistik. Lite samma sak är det med National Geographic Wild tyvärr, vilket känns konstigt, då National Geographic väl har rykte om sig att vara seriöst. Däremot älskar jag program som Wild Russia, Wildest India, Wild Arctic, Wild France, och North America. Vackra naturvyer, intressanta djur, och berättare som har ett lugnt, nästan terapeutiskt röstläge, till skillnad från den hysteriska typen i Untamed & Uncut.

    Känns som det finns en del konflikter inom Discovery Networks (som Animal Planet tillhör) om vad de ska sända för typ av program. Tyvärr verkar mer oseriösa typer få mer och mer att säga till om. Snart kan man väl inte titta på den kanalen heller...
    Senast redigerad av Shepard; 22 March 2014, 15:33.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Jesper Broman
      • November 2012
      • 3445

      #17
      Nej du har nog tyvärr rätt. Och jag kan inte mer än att hålla med dig om allt du skriver!

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #18
        Hehe, skönt att höra. Att du håller med alltså
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Juni
          • February 2014
          • 613

          #19
          Martin Timnell ska bygga ett gigantiskt räk kar på TV4. Lou Lou Carter skall iklädd stringbikini hälla upp 3kg frysta räkor på bästa sändningstid!
          Nä håll kvar nissarna i USA!
          Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

          Kommentar

          • Jesper Broman
            • November 2012
            • 3445

            #20
            Ursprungligen postat av Juni
            Martin Timnell ska bygga ett gigantiskt räk kar på TV4. Lou Lou Carter skall iklädd stringbikini hälla upp 3kg frysta räkor på bästa sändningstid!
            Nä håll kvar nissarna i USA!
            Haha, vilken bild jag fick i huvudet nu

            Kommentar

            • ettfettbranamn
              • December 2010
              • 3424

              #21
              Idiotiskt.. coola material och dyrt men på det stora hela ena jävla fjanterier och väldigt lite känsla för djuren i sig..
              Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

              Normaliseringsprocessen..
              (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #22
                Fish Tank Kings på National Geographic Wild är ju mer eller mindre samma sak som Tanked på Animal Planet, men med andra stollar. Måste verkligen båda djur/naturkanalerna ha varsitt nästan identiskt program, som håller sandlådenivå, och brister en hel del i smakfullhet och seriositet? Hur svårt kan det vara att göra seriöst program, där man visar hur man gör vackra, naturtrogna akvarier, med fiskar som trivs och funkar tillsammans? För att det är inte det tittarna vill ha, säger kanske nå'n då, men just de tittarna kanske skulle behöva lära sig om vad akvaristik verkligen borde handla om, det vill säga mer om vackra, naturliga kar, med välmående fiskar, och mindre om flashiga, svindyra leksaker, som inte tycks vara anpassade för djuren som ska bo i dem.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Dreama

                  • November 2007
                  • 286

                  #23
                  I ett av avsnitten så byggde de ett sötvattensakvarium i form av ekfat med ett ett litet korall rev i mitten och sen i med Afrikanska Ciklider, hur tänkte de där.

                  Kommentar

                  • eriahl
                    • April 2004
                    • 5681

                    #24
                    Kanske var lite oskärpta efter intaget av innehållet?
                    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      #25
                      Börjar faktiskt undra lite vart Animal Planet är på väg... Dels har vi ju nämnda Tanked, som vid en ytlig betraktelse kan tyckas handla om djur, men där flashiga byggen, och de medverkandes mer eller mindre dysfunktionella relationer (känns inte lika uttalat som i Nat Geo Wild's "Fish Tank Kings" i och för sig) verkar sättas framför fiskarna och deras trivsel. Se'n har vi Treehouse Masters, som visserligen resulterar i välbyggda, vackra trädhus, men knappast har med djur att göra, kanske kunde programmet gått på Discovery istället, Animal Planet tillhör ju Discovery Networks. Stör mig även rätt kraftigt på överdramatiserade spektakel som Untamed & Uncut, med en narrator som nästan låter parodiskt dramatisk.

                      Men nu börjar de spåra ur rätt ordentligt, de har helt plötsligt fått för sig att Animal Planet är en bra kanal att visa b-skräckisar med djurtema på... Blood Lake: Attack of the Killer Lampreys närmare bestämt. Jag har sett trailern ett tag, och hoppats att det kanske är en dokumentär med en fånig, överspelad trailer... För inte tänker de väl börja visa filmer (b-filmer dessutom) på Animal Planet? Jo, det tänkte de visst Kan vi snart "se fram emot" filmer som Anaconda och Piranha på Animal Planet?

                      Som sagt, de borde nog se över vad det är för typer som sitter och bestämmer vad som ska visas på de olika kanalerna inom Discovery Networks. Det känns som om de verkligt intressanta och informativa dokumentärerna om djur och natur blir färre och färre på Animal Planet, medan "häftiga" program med dödliga djur blir fler. När de nu dessutom börjar visa b-skräckisar, som är ointressanta var de än går, och definitivt inte har på Animal Planet att göra, så... Suck... De håller på att förstöra en av de få kanaler som fortfarande går att titta på.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Fanbyalperna

                        • September 2005
                        • 752

                        #26
                        Programmen är gjorda för en amerikansk publik och där är det främst underhållning som räknas. Amerikanernas syn på underhållning är precis den som visas i programmen. Om de inte klarar sig bra i deras rating så läggs de helt enkelt ner.
                        Skulle de följa de europeiska synsätten så skulle de definitivt inte överleva. När man ser dessa program måste man förstå under vilka förutsättningar de görs, annars kan man reta sig till vansinne på det mesta.
                        Har inte alltid rätt, men fel ibland

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          #27
                          Jag vägrar ändå tro att alla amerikaner saknar allt vad god smak heter... Och om man räknar med de Europeiska länder där Discovery Networks kanaler sänds, så borde de väl ligga rätt nära USA i tittarsiffror? Hur som, ska de fortsätta i de här hjulspåren, så får de snart döpa om kanalen. Animal Planet har ändå varit bra rätt länge, det är ju först nu de senare åren som de har börjat spåra ur, känns det som.

                          Ett annat exempel på att européer verkar vara roligare än amerikaner, är Top Gear, det engelska originalet är tusen gånger bättre/roligare än den amerikanska kopian, mycket tack vare att Jeremy, Richard och James har en utstrålning och ett samspel, som deras amerikanska motsvarigheter saknar.
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Fanbyalperna

                            • September 2005
                            • 752

                            #28
                            Instämmer helt ang Top Gear. Där görs det tyvärr för få avsnitt av originalet. Den amerikanska kopian(!) är så förvanskad att den inte borde få ha kvar namnet.
                            Har inte alltid rätt, men fel ibland

                            Kommentar

                            • Acara
                              • August 2014
                              • 34

                              #29
                              Bedrövligt också med dom där guldletar-programmen där de skövlar allt i sin väg i jakten på guld. Regnskog, vildmark, floder, allt förstörs. Men det är ju USA, all about the money.
                              Men River Monsters brukar vara intressant.

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                #30
                                Ursprungligen postat av Fanbyalperna
                                Instämmer helt ang Top Gear. Där görs det tyvärr för få avsnitt av originalet. Den amerikanska kopian(!) är så förvanskad att den inte borde få ha kvar namnet.
                                Den amerikanska versionen har t.o.m samma vinjett.
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...