Freddies sötvattenskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    #31
    Ursprungligen postat av freddi36
    Att få fram något sånt här hade varit coolt Men kanske inte så jättetroligt..

    http://www.zoopet.com/bilder/data/70...r_DSC_0040.jpg
    Försök!
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • freddi36
      • December 2010
      • 2882

      #32
      Ja vem vet, det blir kanske ett avdelat 54L som står nu och skräpar med en liten odling :P Behövs ju inte mycket utrymme för yngel. När dom inte odlas kan dom ju gå i vanliga karet.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        #33
        Ursprungligen postat av freddi36
        Ja vem vet, det blir kanske ett avdelat 54L som står nu och skräpar med en liten odling :P Behövs ju inte mycket utrymme för yngel. När dom inte odlas kan dom ju gå i vanliga karet.
        Låter väl som en utmärkt idé
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • freddi36
          • December 2010
          • 2882

          #34
          En bild på den unga guppyn, och en på en rili

          Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1736.jpg
Visningar: 1
Storlek: 88,6 KB
ID: 2147130Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1746.jpg
Visningar: 1
Storlek: 132,6 KB
ID: 2147129

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            #35
            Så det är här du håller till Fina bilder på Guppy och några vackert tecknade räkor. Inte utan att man blir sugen.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • freddi36
              • December 2010
              • 2882

              #36
              Rilina är väl inte de bäst mönstrade, hade gärna haft skarpare kanter. Guppyn ska bli riktigt intressanta t se vad det blir av den

              För övrigt så har det varit full rulle i 240L karet både igår kväll och idag. Scalarerna är på varandra hela tiden, alla mot alla, vet inte vad do håller på med.

              Chokladguramina mår bra allihop, ser en tydlig rangordning från hackkyckling till boss bland de fyra jag har. Får se till så alla får mat bara annars går det bra där också

              Kommentar

              • Falconer
                • November 2005
                • 786

                #37
                Tjena!
                Hur går det med din svartvattenburk? Mår chokladpralinerna bra?

                Kommentar

                • freddi36
                  • December 2010
                  • 2882

                  #38
                  Längesen jag skrev här, och ser din fråga först nu Falconer.. Har varit borta från forumet ett tag..

                  Men ja, de små chokladbitarna mår super! Har inte fått lek på dom än men det gör inget, dom trivs iallafall. Rasbororna har även fått flytta..

                  Karet jag hade guppys i bla är nerlagt, orkade inte med allt just då. 240L SA karet finns fortfarande med samma besättning mer eller mindre.
                  Funderar på att skaffa ett apistogramma par/trio, har sett trifaciata, panduro och bitaeniata i butik som jag blev sugen på.. ska kolla in dom nästa gång jag är i butiken igen..

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    #39
                    Kul att "cholkadbitarn" mår bra och klart du skall ha apor
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • freddi36
                      • December 2010
                      • 2882

                      #40
                      Ja, har man väl haft apor så har man svårt att inte få återfall Så härliga i sitt beteende!

                      Men Pia, du som haft så många olika arter med stor framgång, vilka gillade du mest? För visst har du/har haft både trifaciata och bitaeniata?

                      Jag är lite fundersam om mitt nyckehålsciklidpar kommer flippa ur om dom får konkurrens om bottenytan. Just nu är dom riktigt tillbakadragna och "chilla", men de är ju tre gånger så stora så de kan nog "pack a punch" så att säga..

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        #41
                        Jag har inte haft trifasen... Står på önskelistan

                        den snyggast som jag har haft är nog Bitaneiatan, ser jag dessa igen så kan jag tänka mig att tänka om från att inte ha apor på ett tag

                        tror väl väl att de hade blivit kanon med nyckelhålen
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • freddi36
                          • December 2010
                          • 2882

                          #42
                          Tack!
                          Ja det blir ett svårt val när jag står i butiken

                          Kommentar

                          • freddi36
                            • December 2010
                            • 2882

                            #43
                            Såg idag att pumpen till filtret i 240L karet inte fungerade, den var stendöd av nån anledning.. Kör med juwels bioflow6. Yeye, halv tio en fredagskväll får man börja rota i ett 1år gammalt filter, ni kan ju tro att det blev, "dimmigt" är ett för svagt ord
                            ut med mellanväggen i filtert och i med en annan typ av pump i botten. Såklart passade inte vanlig 12/16 slang på den så fick börja koka vatten för att mjuka upp slangen också.. Med mellanväggen borta blev det mer plats för filtermatrial och det jag hade däri innan räckte inte till. Så i med dryga 3-4L vadd på det och nu fungerar det som det ska igen. Satte även i ett fluval 4+ för att ta bort smuts.. En väldig tur att man samlat på sig en massa prylar under åren.

                            Imorgon blir det en runda till affären för att fylla på lagren med reservprylar. Ska även ta mig en titt på de där ap trifaciata

                            Kommentar

                            • Mr Woods
                              • March 2013
                              • 3409

                              #44
                              Fan vad tramsigt... Jaja, det verkar ju lösa sig!

                              Och visst är det gött att ha en massa grejer liggande!
                              Jag skulle nog också lösa en liknande situation utan att behöva gå utanför dörren!

                              Kommentar

                              • freddi36
                                • December 2010
                                • 2882

                                #45
                                Ja riktigt drygt, men nu är det ju fixat och det verkar fungera bra. Får se hur det ser ut imorgon..

                                Ja riktigt smidigt. Alla de småprylar som ligger här och var i skåpen som man ibland tänker "den där skulle jag nog kunna slänga" är riktigt bra att ha ibland

                                Kommentar

                                Arbetssätt...