Moving Waves' akvarielya

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    #31
    Kanonfint!

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      #32
      Verkligen fint. Läckert hur du fått stenbakgrunden att bli som en del i en strandbrink med några grenar och rötter som lyfter det hela. Dessutom två av mina favoriter på samma bild, Diskus och Röd Tigerlotus.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        #33
        Vilket fint och harmoniskt diskuskar, dom bilderna var värd att vänta på.
        Använder du någon gödning till växterna? I mitt kar, som står och gonar till sig sedan en månad, har jag bara anubias och cryptocoryner. Jag har inte haft i någon gödning, eftersom dom här växterna är av "dom lättare" - men är i valet och kvalet om jag bör göra det ändå.


        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • macke_fisk
          • December 2005
          • 4442

          #34
          riktigt fina bilder .
          MVH macke_fisk

          Kommentar

          • Moving Waves
            • August 2010
            • 1403

            #35
            Sv: Moving Waves' akvarielya

            Hej ni, kul att det gillas!

            Nej jag göder inget här, har bara lätta växter så det behövs inte.
            - - -
            540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

            Kommentar

            • Moving Waves
              • August 2010
              • 1403

              #36
              Hej. Håller på med en ordentlig uppdatering men jag tänkte börja med en kort, och tyvärr ruggigt skakig, film där jag får med alla kar på en gång. Det är en usel kamera och som sagt en skakig handhavare så det är ingen kvalitet att hurra för men ändock får man iaf se karen. Håll till godo:

              - - -
              540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

              Kommentar

              • Mathias Nilsson
                • July 2011
                • 6552

                #37
                Moving Waves' akvarielya

                Det var det fränaste jag sett på länge. Fan vad bra du är!
                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                Kommentar

                • Palmberg
                  • May 2010
                  • 164

                  #38
                  Riktigt jäkla grymt! Coolt med så många olika teman, samlat på ett litet utrymme Tummen upp!
                  Ha det! /Henke
                  Mina projekt: Hank's Tanks - 105 liter Asien - 105 liter saltvatten - 20 liter räkor

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    #39
                    Moving Waves' akvarielya

                    Bland det bästa jag sett på länge. Nästan som man får torka saliven när man kollar på dina kar. Det ser så himla naturligt ut och "okonstruerat". Så hade du med en sekvens med dina Diskusar i ett akvarium med röda Lotusar!!! Det är bara att njuta med ett brett leende av alltihop.
                    I ett av karen i slutet så har du flera plantor som ser ser ut lite som små ormbunkar som växer på land med lite brun/röda blad. Vad är det för växt?
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      #40
                      Guud vilka otroligt fina kar, hur gör du människa för att få växterna och all annan inredning att liksom bara falla på plats.
                      Ni har väl noterat, att MW är norrlänning.

                      //Inger
                      Senast redigerad av Inger H; 16 May 2013, 06:43.
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Mathias Nilsson
                        • July 2011
                        • 6552

                        #41
                        Moving Waves' akvarielya

                        Ursprungligen postat av Bluewing
                        I ett av karen i slutet så har du flera plantor som ser ser ut lite som små ormbunkar som växer på land med lite brun/röda blad. Vad är det för växt?
                        Hygrophila pinnatifida?
                        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          #42
                          Moving Waves' akvarielya

                          Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                          Hygrophila pinnatifida?
                          Kunde du den så där rätt av bara? Ser nu att det är den. Tycker den är läcker i växtsättet och tror den skulle kunna göra sig bra i nya Diskusburken. Bruna rötter, brun discus, brun bakgrund och brunt vatten. En växt i brunt passar in så att säga.
                          Men den har jag faktiskt aldrig sett i Västerås. Blir till att snoka på Plantswap helt enkelt. Nytt projekt.
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            #43
                            Moving Waves' akvarielya

                            Ursprungligen postat av Inger H
                            Guud vilka otroligt fina kar, hur gör du människa för att få växterna och all annan inredning att liksom bara falla på plats.
                            Ni har väl noterat, att MW är norrlänning.

                            //Inger
                            Jag tänkte ungefär som du, Inger. Det ser så slumpmässigt, naturligt ut och så bara blir det en helhet av det. Vill du påstå att detta är effekten av att man är från Norrland?
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              #44
                              Nja, eftersom vi inte är så många norrlänningar här på forumet, så vill jag liksom bara nämna, att denna duktiga inredare - just är norrlänning.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • dajo8403
                                • March 2013
                                • 48

                                #45
                                Ursprungligen postat av Moving Waves
                                Hej. Håller på med en ordentlig uppdatering men jag tänkte börja med en kort, och tyvärr ruggigt skakig, film där jag får med alla kar på en gång. Det är en usel kamera och som sagt en skakig handhavare så det är ingen kvalitet att hurra för men ändock får man iaf se karen. Håll till godo:

                                Så jäkla snyggt! Imponerad över hur du får bort tekniken så bra samt hur du får det att se så naturligt ut. Dessvärre ser jag att du lider av MTS... :-)
                                Följ oss här eller på http://bubblar.wordpress.com !

                                Kommentar

                                Arbetssätt...