Zoopet

Artbeskrivningar för affärer | Bli vanlig medlem | Bli Goldmedlem
Resultat 1 till 8 av 8

Standard Korta och böjda fenor på F1 Orinocoscalare

Häromdagen köpte jag fem F1 Orinocoscalarer, med korta och böjda ryggfenor, troligtvis på grund av att de har vuxit upp för tätt. De är inte fullvuxna (men ett par har börjat putsa ett blad), och jag undrar om fenorna kan växa till sig i förhållande till kroppsstorleken när scalarerna blir större, eller om fenorna alltid kommer att se förkrympta ut?
    I am the very model of a scientist salarian, I study species, turian asari and batarian
    Min profil
    Mitt galleri
    Min zoon

ansjos avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Blogginlägg
    6

Standard

Jag har personligen aldrig sett skalarer med lite sämre fenor "ordna" till sig med stigande ålder, snarare tvärtom. Det bästa är att köpa skalarer med höga fina fenor redan från början.
    Men däremot kan säkert dina skalarers avkomma bli höga och fina i kroppen.
    /Anders

Standard

Jag köpte också F1 Orinoccoskalare för något år sedan. Bland de F 2 or jag fick fanns konstigt nog både guldskalarer o Diamantskalarer. Dumt nog borde man tänkt då Orinocco är hemvisten för Altum inte för P. Scalare.
    Annars tror jag som Anders De rättar inte till sig.

Standard

Citat Ursprungligen postat av ansjo Visa inlägg
    Jag har personligen aldrig sett skalarer med lite sämre fenor "ordna" till sig med stigande ålder, snarare tvärtom. Det bästa är att köpa skalarer med höga fina fenor redan från början.
    Men däremot kan säkert dina skalarers avkomma bli höga och fina i kroppen.
    Instämmer - de har med all säkerhet dragits upp i för låga akvarier, så genetiskt betingat är det säkert inte
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Standard

Citat Ursprungligen postat av kaj.p Visa inlägg
    Jag köpte också F1 Orinoccoskalare för något år sedan. Bland de F 2 or jag fick fanns konstigt nog både guldskalarer o Diamantskalarer. Dumt nog borde man tänkt då Orinocco är hemvisten för Altum inte för P. Scalare.
    Annars tror jag som Anders De rättar inte till sig.
    Då var dina inte "rena" då, eftersom de fick en så´n brokig skara avkomma? Och de här jag köpte härstammar inte från Orinoco då, eftersom det är P. altum och inte P. scalare som finns där? Några altum är dessa nämligen inte.
    I am the very model of a scientist salarian, I study species, turian asari and batarian
    Min profil
    Mitt galleri
    Min zoon

Standard

Har du köpt dem i en affär, eller privat?
    Wilhelm
    Om du hittar stavfel, så får du behålla dem!
    www.ciklid.org www.aquafish.info

Standard

De är köpta i en butik, han sa att den som hade fött upp dem hade lagt ner, så antar att de var svenskodlade hur som helst.
    Min profil
    Mitt galleri
    Min zoon

Standard

Igår lekte de hur som helst. En del av äggen var mögliga idag, men får se hur det går.
    Min profil
    Mitt galleri
    Min zoon

Liknande ämnen

1. Scalare...Blå schatteringar, och korta kraftiga fenor...Bild
    Av ciklidtok i forum 10. Amerikanska ciklider
    Svar: 15
    När: 2010-04-13, 07:09
  2. Våran kampfisk har fått väldigt korta fenor!
    Av Maraschino i forum 03. Labyrintfiskar
    Svar: 18
    När: 2009-04-21, 06:40
  3. Kampfinskhane med korta fenor och vit prick under buken?
    Av panter i forum 03. Labyrintfiskar
    Svar: 4
    När: 2007-11-23, 20:20
  4. Böjda guppyyngel ?
    Av Amalia i forum 05. Sjukdomar
    Svar: 7
    När: 2005-01-30, 16:51
  5. Böjda Guppy.
    Av Dille i forum 02. Levandefödare (ungfödare)
    Svar: 0
    När: 2003-05-21, 17:38

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om oss | Kontakta oss

Allt innehåll är copyright © Fohrman Aquaristik AB