Zoopet

Artbeskrivningar för affärer | Bli vanlig medlem | Bli Goldmedlem
Sidan 1 av 4 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 74

Standard Aquaristic.net?

Någon som vet om de klappat ihop eller nåt? Jag la en order i torsdags i förra veckan och det står bara processing på status. Mailade igår om den är på G, inget svar. Kanske julledigt?

Tacka vetja PWSS, Suss svarar alltid samma dag eller senast dagen efter.
    Akvaristens bästa vän: En hink och en trasa!

Standard

Fick en leverans från Aquaristic förra veckan, så det är nog bara en brist på det du beställt. Tycker dom är riktigt bra för övrigt.

Standard

handlar också därifrån, det har hänt att det tagit mer än en vecka.
    http://www.saltvattensguiden.se/foru...ett-stort-steg
    http://www.paludarium.se/
    Människan är av naturen nyfiken, jag är bara ovanligt mänsklig

Standard

själv förespråkar jag aquaristic.net före pwss,
    Gjort en beställning från PWSS, efter 3 månader ville jag ha pengarna tillbaka på det jag beställt, efter lite tjat så fick jag det..
    et vino veritas

Standard

Svarar Pwss på mail? Har jag aldrig märkt

Standard

UFF för pwss sämsta affären någonsin..

Pwss kan man betala och invänta varan.. Månader kan gå.. Tillslut tröttnar man skickar ett mail och får som svar varan har gått ut ur sortimentet. ., jaha? Var fan är då mina pengar.. Idi..
    Alltid fått vänta minst 1-2 månader från pwss när det egentligen tar 1 dag i Sverige.... Så den webbutiken borde stängas

Aquaristic däremot har jag aldrig haft problem med , alltid fått varorna inom en vecka.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Standard

Jag får alltid mina grejer från PWSS i tid, bra kontakt på mail också. Knepet är att handla mot postförskott, då brinner det lite i knutarna

Reg.datum
    feb 2010
    Blogginlägg
    4

Standard

Aquaristic är fantastiska när det gäller leverans. En vara hade utgått för mig men de såg till att verkligen skynda på att fylla på lagret när jag mejlade om detta.

Standard

Citat Ursprungligen postat av laasesku Visa inlägg
    Svarar Pwss på mail? Har jag aldrig märkt
    Ja, de är väldigt bra på det. Men sen betalar jagf alltid omgående iofs, vilket de verkar uppskatta.

Standard

Ja grejjerna fick jag utan problem. Men inte ett enda svar på 3st mail. Sådär service tycker jag det verkar

Reg.datum
    feb 2010
    Blogginlägg
    4

Standard

PWSS har alltid svarat på mina mejl fastän jag aldrig ens handlat där. De har t o m tagit reda på knepiga frågor och undersökt om de kunnat få in saker utanför deras sortiment. Men som sagt har jag aldrig handlat där.

Standard

Jag börjar också undra vad dom håller på med hos aquaristic.net. Jag beställde för första gången hos dom (brukar välja aquaristikshop.com annars) den 4:e Januari och betalade i förskott och det står fortfarande "processing" i infon. Inget svar på mail får jag heller.

Edit: Nu såg jag att "nästan hela" betalningen igår sattes tillbaka på mitt konto Vad sysslar dom med? Det fattas fortfarande några hundra...
    Senast redigerat av Yokas den 2012-01-17 klockan 22:24.
    shoop da whoop...

Reg.datum
    feb 2010
    Blogginlägg
    4

Standard

Inte lär de ha klappat igen då de just idag skickade mejl om mina bonuspoäng och uppdaterar sin Facebook-status ganska regelbundet. Det låter dock som att de inte hinner med just nu. Nedskärningar?

Standard

Citat Ursprungligen postat av Yokas Visa inlägg
    Jag börjar också undra vad dom håller på med hos aquaristic.net. Jag beställde för första gången hos dom (brukar välja aquaristikshop.com annars) den 4:e Januari och betalade i förskott och det står fortfarande "processing" i infon. Inget svar på mail får jag heller.

Edit: Nu såg jag att "nästan hela" betalningen igår sattes tillbaka på mitt konto Vad sysslar dom med? Det fattas fortfarande några hundra...

Har nog bara blivit fel, jag handlade där i måndes idag e det skickat,
    Ang retur köpen , "pengarna tillbaka" så följer dom inte svensk valuta. Dom följer euro. Så om du handlar för 1000 svenska kronor.. Exempel det är 90 euro... Nästa dag kan euro sjunkit och då kanske 90 euro är 800 kr.

Då får du bara tillbaka 800 kr. För ja du får euro inte svenska kronor. Det omvandlas automatiskt i överförrings processen. Så är det tyvärr o handla i alla affärer som Inte använder svenska kronor.

Men jag tycker endå då låter konstig.
    Jag beställde skit mycket saker i måndes. 35 kg totalt. Det är redan skickat.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Standard

Jag måste revidera min uppfattning om Aquaristic. I mitt fall hade jag ganska många småartiklar utöver ett ytterfilter. Det visade sig att en artikel saknades. Så fort de fick hem den skickades allt. Perfekt frakt, bra service och sanslöst låga priser.

Rekommenderas!

För övrigt har vi så stark krona nu så det är inte bara akvariegrejor man tjänar på att köpa från utlandet. Jag köpte en jacka från UK och ett par skidor från Tyskland. Laggen var nog värst hittills, rekommenderat utpris i Sverige 9000 SEK, köpte dem för 4 500 inklusive frakt från Tyskland.

Standard

Skickade ett mail till nu så vi får se om dom svarar den här gången. Det var ganska mycket saker jag beställde (4000 kr och 38 kg) så det är möjligt att något saknades i sortimentet, men då borde dom kontaktat mig om det och inte bara skickat tillbaka pengarna för hela ordern till mig, utan endast för sakerna som inte fanns i lager. Om det nu var så dvs, det är ju omöjligt att veta då dom vägrar svara på mail.

Njaä, nästa gång går jag tillbaka till aquaristikshop istället. Jag är inte imponerad av hur dom har skött mitt ärende hos aquaristik.net.
    shoop da whoop...

Standard

Äntligen så har man fått svar från dom. Anledningen till att min order plockades bort och pengarna skickades tillbaka var att frakten blev dyrare än vad som stod i utcheckningen. Detta tog 5 mail från mig och 16 fu**ing dagar för dom att informera mig om. Aldrig mer aquaristik.net
    shoop da whoop...

Standard

Dags för en liten uppdatering kanske... För ett par dagar sen svarade dom äntligen och efter mycket om och men så gick dom med på att skicka en räkning på paypal för den totala summan (produkter + den rätta fraktkostnaden) Drygt 4200 kr gick det på som sagt tidigare. Inget konstigheter där, fram tills att jag förrgår loggade in på min internetbank och såg att 4200 kr fattas både den 23:e och den 24:e. Dom har alltså dragit pengarna 2 gånger! Snabbt iväg med ett argt mail som dom, *trumvirvel* självklart inte svarat på...

Fy fan för dom idioterna säger jag. Jag har aldrig varit med om nåt liknande innan. Jag har bara hört talas om en annan person som råkat ut för sån idioti från aquaristik.net medan alla andra äslkar dom så jag trodde det var bergsäkert att beställa från dom. Det misstaget gör jag aldrig om igen...
    Senast redigerat av Yokas den 2012-01-26 klockan 17:23.
    shoop da whoop...

Standard

Citat Ursprungligen postat av Yokas Visa inlägg
    Dags för en liten uppdatering kanske... För ett par dagar sen svarade dom äntligen och efter mycket om och men så gick dom med på att skicka en räkning på paypal för den totala summan (produkter + den rätta fraktkostnaden) Drygt 4200 kr gick det på som sagt tidigare. Inget konstigheter där, fram tills att jag förrgår loggade in på min internetbank och såg att 4200 kr fattas både den 23:e och den 24:e. Dom har alltså dragit pengarna 2 gånger! Snabbt iväg med ett argt mail som dom, *trumvirvel* självklart inte svarat på...
    Jag tror faktiskt inte någon extern part kan dra pengar från ditt paypal-konto, så antingen har paypal gjort fel, eller så är det skit bakom spakarna någonstans på närmare håll... ;-)
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Pilgiftsgrodor - Blogg - AkvarieWiki

Standard

Pengarna på mitt konto är reserverade av paypal åt aquaristik.net tills ordern är skickad och då förs betalningen över till säljaren. Det är så det funkar. Vet inte exakt vad du menade med "skit bakom spakarna på närmare håll" men om det betyder att det förmodligen var mitt eget fel så kan jag säga att så tappad är jag inte så att jag själv slarvar bort över 4000 kr.

Händelseförloppet har sett ut såhär så jag förstår inte hur det kan vara mitt fel?

1. Beställning görs
    2. Betalning sker
    3. Väntar, väntar och väntar
    4. Efter flera veckor så får jag tillbaka betalningen
    5. Skickar flera mail och väntar, väntar och väntar igen
    6. Får efter ett tag reda på att det skedde pga frakten beräknats fel av deras system
    7. Jag ber om en ny faktura med den rätta kostnaden
    8. Ännu mer väntande
    9. Får ingen faktura men en betalning reserveras av Paypal till Aquaristik.net
    10. Ytterliggare en betalning reserveras med samma belopp.
    11. Skickar mail igen och väntar...
    Senast redigerat av Yokas den 2012-01-26 klockan 20:27.
    shoop da whoop...

Sidan 1 av 4 1 2 3 4 SistaSista

Liknande ämnen

1. Aquaristic.net
    Av Steff777 i forum 11. Övrigt
    Svar: 9
    När: 2013-01-18, 11:51
  2. aquaristic.net
    Av Marcus79 i forum 04. Övrigt
    Svar: 1
    När: 2008-06-04, 18:58
  3. AQUARISTIC.NET ..