Zoopet

Artbeskrivningar för affärer | Bli vanlig medlem | Bli Goldmedlem
Sidan 86 av 138 FörstaFörsta ... 36 76 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 96 136 ... SistaSista
Resultat 1 701 till 1 720 av 2745

Standard

Japp.

De har MYCKET fin fisk

Standard

Kul med en ny apisto! Vill också ha någon ny men får vänta. Har 4 arter nu och vill inte göra mig av med några. Det eviga svaret är fler kar

Standard

Citat Ursprungligen postat av irwin_fletch Visa inlägg
    Kul med en ny apisto! Vill också ha någon ny men får vänta. Har 4 arter nu och vill inte göra mig av med några. Det eviga svaret är fler kar
    Det blir ingen ny apisto, de jag redan har är för seglivade. Jag har inte platsen samtidigt som ett annat projekt är på ingång, ett litet men ack så dyrt. Detta sker i en egen tråd under sommaren vilket kommer att bli lite spännande

Standard

Nu har mina Redbacks lekt för sjunde gången sedan jag plockade hem dem. Något jag gör fungerar otroligt bra!

Kensa har ju en teori som verkar stämma till 100% och det ser väl typ ut som så att man matar flera gånger om dagen och byter vatten så att tempen sänks något (inte mycket) och detta triggar då leken.

Jag matar alltid med frysfoder på kvällarna, jag ska sluta med det nu och enbart köra torrfoder och se om tendenserna ändras något. Detta gör jag ju enbart för att se vilka faktorer som spelar in mat-mässigt då det kan vara nyttigt att veta i framtiden.

Scalarerna utvecklas till väldigt fina exemplar och jag funderar på att ge dem en 50-kub som de kan leka i så att jag kan dra upp några kullar, det vore kul!

Ifall Kensa läser detta och vill utveckla resonemanget så är han ytterst välkommen

Standard

finns eventuellt en kub till salu här snart....
    men de kan vi ta via pm om det skulle va intressant
    MrH ---> 175L SA kub

Standard

Citat Ursprungligen postat av MrH Visa inlägg
    finns eventuellt en kub till salu här snart....
    men de kan vi ta via pm om det skulle va intressant
    Har du tröttnat?

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mathias Nilsson Visa inlägg
    Har du tröttnat?
    gillar inte riktigt formatet, så svårt att ha nån mängd med fisk. skulle väll egentligen haft något lekpar skalarer för att kuben ska komma till sin fulla rätt.
    så ja letar efter ett mera "vanligt" akvarium. har spanat in ett 450L för en billig peng så vi får se vad som blir.
    så kuben kan bli till salu snart. skulle du va intresserad så äre väll bara du skickar ett pm, vill inte sitta å annonsera i trådar så här för de får man ju inte
    MrH ---> 175L SA kub

Standard

OK. Här händer det grejer, spännande och oroligt på samma gång. Börjar med det tråkiga.

Jag är orolig för att jag har fått in någon skit till blåcikliderna och eldbukarna. De är jäkligt runda om magarna en del av fiskarna, vilket ofta är ett kasst tecken. Problemet är att jag matar rätt bra, detta kan ju göra så att de är runda om magen. När jag fotar Eldbukarna syns det knappt men en tetra är redigt fet om magen. Bilder kommer nedan naturligtvis. Det som talar för att det inte är farligt är att: Ingen ny fisk sedan uppstart och att jag är fascist-noga med vattenbyten, 50% en gång i veckan. Enligt bild, vad tror ni?

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0306.jpg 
Visningar:	23 
Storlek:	51,2 KB 
Id:	53804Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0336.jpg 
Visningar:	24 
Storlek:	102,7 KB 
Id:	53805Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0331.jpg 
Visningar:	26 
Storlek:	100,4 KB 
Id:	53806Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0316.jpg 
Visningar:	26 
Storlek:	86,1 KB 
Id:	53807

Bilderna är helt värdelösa men man kan granska kropparna i alla fall. Tetran är ju redigt fläskig. Jag vill ta det säkra före det osäkra ifall det gäller de små fiskarna, när det gäller mina ögonstenar så behandlar jag om de blir sjuka, vad det än kostar. Vi ser ju inga resta fjäll på fisken, vilket är bra. Tetran kan ju lika gärna vara romstinn?

Den roliga grejen då...

Eldbukarna har lekt. Lagen om alltings jävlighet såg ju till att Blåcikliderna lekte samtidigt. Det här kan anses ganska olämpligt för Eldbuksfamilj nummer två, de bor mitt i karet (ganska o-bra om man är ciklid i det här karet)

Nu kommer nog tv´n bli dammig, nu finns det verkligen något annat att kolla in! Jag vet i alla fall en fisk som får komma in i reviren om den vill...

Namn:	DSC_0343.jpg 
Visningar:	38 
Storlek:	88,7 KB 
Id:	53808

Den går inte att fånga, elak är den och den vet inte ens vilket kön den tillhör (honor med svärd är ju ganska lustigt)

Standard

Skippa matningen en dag eller 2, 3. Då ser du om det är övermatning.
    GRATTIS till eldbuksleken! Kan man påstå att det är dynamiskt i akvariet?
    “You can’t see the future if you don't know the history.”
    "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
    Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

Standard

Citat Ursprungligen postat av bossep Visa inlägg
    Skippa matningen en dag eller 2, 3. Då ser du om det är övermatning.
    GRATTIS till eldbuksleken! Kan man påstå att det är dynamiskt i akvariet?

Eldbukarna håller sig undan, de har gömt ynglen under rötterna. Hanen cirkulerar och motar bort allt som kommer i närheten. Allt är lite mildare om man kollar på hur Blåcikliderna beter sig. Hanen tar nog ett lite större ansvar för själva vaktandet tror jag, de blå byter tydligare av varandra.

Jag skippar matningen ett par dagar, de lär inte ta skada av det så feta som de blivit. Fodret de får är ju kombinerat ciklid/arowana-foder och de växer ordentligt på det. Det är förmodligen för mycket sådant som gör dem till balonger.

Standard

Kul med eldbuksleken, grattis Här börjar blåciklidynglen växa till sig lite. Angående svärdbäraren... Hona med svärd? Den har ju gonopodium Eller missuppfattar jag nå´t, som vanligt?

Min redbackhona ser förresten lite mysko ut på ryggen, på var sida om ryggfenan, det är som en vit, tunn rand, som följer ryggens krökning. Det syns dock inte om man ser henne rakt från sidan, utan bara snett bakifrån, eller snett framifrån. Det ser dessutom ut som om det har gått tillbaka lite de senaste dagarna, och hon beter sig som vanligt. Nå´n som vet vad det kan vara?
    I am the very model of a scientist salarian, I study species, turian asari and batarian
    Min profil
    Mitt galleri
    Min zoon

Standard

Citat Ursprungligen postat av Animaniac Visa inlägg
    Kul med eldbuksleken, grattis Här börjar blåciklidynglen växa till sig lite. Angående svärdbäraren... Hona med svärd? Den har ju gonopodium Eller missuppfattar jag nå´t, som vanligt?

Min redbackhona ser förresten lite mysko ut på ryggen, på var sida om ryggfenan, det är som en vit, tunn rand, som följer ryggens krökning. Det syns dock inte om man ser henne rakt från sidan, utan bara snett bakifrån, eller snett framifrån. Det ser dessutom ut som om det har gått tillbaka lite de senaste dagarna, och hon beter sig som vanligt. Nå´n som vet vad det kan vara?
    Den såg ju ut som en vanlig typ platy-hona förut. Jag är ju långt ifrån expert på levandefödare då detta är de enda jag någonsin haft. honorna saknar väl detta vanligtvis?

Hon bestämde sig helt enkelt för att bli en Hen som liknar en Han. Naturen är märklig
    Senast redigerat av Mathias Nilsson den 2012-05-29 klockan 05:45.

Standard

Den såg ju ut som en vanlig typ platy-hona förut. Jag är ju långt ifrån expert på levandefödare då detta är de enda jag någonsin haft. honorna saknar väl detta vanligtvis?

Hon bestämde sig helt enkelt för att bli en Hen som liknar en Han. Naturen är märklig
    Hade den gonopodium redan innan svärdet kom? Det kan ju vara en sent utvecklad hane, som fick svärd sent. Hur som helst ser den ut som en 100-procentig hane nu i alla fall, med svärd och gonopodium De påstås kunna byta kön, från hona till hane, men jag undrar jag, om det inte bara handlar om sent utvecklade hanar.
    I am the very model of a scientist salarian, I study species, turian asari and batarian
    Min profil
    Mitt galleri
    Min zoon

Standard

Hade den gonopodium redan innan svärdet kom? Det kan ju vara en sent utvecklad hane, som fick svärd sent. Hur som helst ser den ut som en 100-procentig hane nu i alla fall, med svärd och gonopodium De påstås kunna byta kön, från hona till hane, men jag undrar jag, om det inte bara handlar om sent utvecklade hanar.
    Det var en hona, 100% säker. Det är ju det finurliga i det hela :P

Den blir steril har jag läst mig till, lite spännande

Standard

Namn:	DSC_0340.jpg 
Visningar:	50 
Storlek:	71,8 KB 
Id:	53814Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0339.jpg 
Visningar:	50 
Storlek:	107,7 KB 
Id:	53815

Här är någon bild med fisken på, innan förvandlingen

Standard

Det är just det där med steriliteten jag tycker är lite lustig, vad är det för mening för fisken att byta kön, om den blir steril? Kanske ändå är sterila hanar, som utvecklas sent, just på grund av att de är sterila. Eller fick den yngel innan förvandlingen?
    Min profil
    Mitt galleri
    Min zoon

Standard

Apropå ingenting, så håller flaggorna jag fick av Mats på och putsar ett Anubiasblad
    Min profil
    Mitt galleri
    Min zoon

Standard

Apropå ingenting, så håller flaggorna jag fick av Mats på och putsar ett Anubiasblad
    Nu pratar vi!

Det blir spännande att se hur det artar sig! Fram med kameran.

Hur stort går de? Jag skulle också vilja hålla dem men jag får inte plats över

Standard

Nu pratar vi!

Det blir spännande att se hur det artar sig! Fram med kameran.

Hur stort går de? Jag skulle också vilja hålla dem men jag får inte plats över
    Tja, med tanke på att det är ett sällskapskar så lär det inte gå så bra. Tänkte sätta dem till lek i kuben se´n när blåciklidynglen är stora nog att flytta därifrån. De går i mitt Juwel Rio 240, inte jättestort kanske, men det funkar. Tror de håller på och leker nu faktiskt
    Min profil
    Mitt galleri
    Min zoon

Standard

Japp, nu är där ägg på bladet
    Min profil
    Mitt galleri
    Min zoon

Sidan 86 av 138 FörstaFörsta ... 36 76 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 96 136 ... SistaSista

Liknande ämnen

1. Projekt Rio 300 SA
    Av dreas i forum 10. Projekt
    Svar: 20
    När: 2012-03-27, 16:41
  2. Projekt 50+50+122
    Av Ken Olofsson i forum 10. Projekt
    Svar: 150
    När: 2011-12-20, 06:37
  3. Rio 240 Projekt
    Av Almqvist i forum 10. Projekt
    Svar: 0