Hehe, misstänkte det. Här är en bild till på honom, lite större. Ursäkta algerna, de är borta numer.
Hehe, misstänkte det. Här är en bild till på honom, lite större. Ursäkta algerna, de är borta numer.
I am the very model of a scientist salarian, I study species, turian asari and batarian
Min profil
Mitt galleri
Min zoon
“You can’t see the future if you don't know the history.”
"Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse
I am the very model of a scientist salarian, I study species, turian asari and batarian
Min profil
Mitt galleri
Min zoon
Amatitlania stämmer, men inte nigrofasciatus
Här är en tydligare bild på honom, och en på hans fru.
Min profil
Mitt galleri
Min zoon
Ja du då får man kanske säga sequia men jag är långt ifrån säker. Det är lite suddigt just bland
Amatitlanorna från Atlantkusten. Tydligen finns det något som kallas Amatitlania Sp Hunduran redpoint
med flera som ofta blandas ihop med varandra. Hur säker är du på vad det är?
Den såldes som Honduran Red Point, och vad jag förstår är det den som se´n fick namnet Amatitlania siquia.
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1407&SOK=1
Min profil
Mitt galleri
Min zoon
Jo, jag har också reagerat på den bilden, men tror inte det är en annan art på zoopets bild, utan bara en individ i lite mysko kondition. den ser rätt smal och hängig ut. Färger och så´nt verkar stämma. Den på zoopets bild ser inte ut som nå´n Amatitlania/Cryptoheros/Archocentrus som jag har sett, när det gäller kroppsformen.
Min profil
Mitt galleri
Min zoon
Zoopets artregister skall tas med en nypa salt.
Blåcikliden är en Andinoacara pulcher idag och inte en Andinoacara latifrons som de på bilden. Jag blir inte klok på något av dessa släkten men man får åka ner, dyka själv och hitta sanningen![]()
Hur som helst så tror jag Amatitlaniorna på mina bilder är samma art som den på zoopets bild, men den är nog som sagt inte 100 i konditionen![]()
Min profil
Mitt galleri
Min zoon
Säg till om du tycker det blir för OT Mathias![]()
Min profil
Mitt galleri
Min zoon
Jag har inte platsen :/
Hos afrikanerna blir de inte poppis, speciellt inte nu när jag skall flytta hem en grupp Demasoni.
Eldbukarna och blåcikliderna bor för litet :/
I framtiden, kanske men blåcikliderna är unga än![]()
Med eldbukar skulle Amatitlaniorna kunna gå, de är ju centralamerikaner båda två, men risken för korsningar föreligger nog.
Min profil
Mitt galleri
Min zoon
Inte i detta karet, det är för litet.
Om det blir någon större ciklid när jag får större så blir det JD, inget annat (tror jag)![]()
Blev nyss glatt överraskad (om jag får vara lite OT igen)Tittade in i grottan i kuben, där min svartögda, gula ancistrushane håller till, och såg ett gäng sprattlande yngel därinne. Trodde inte att de hade lekt, har lyst in där då och då, utan att se några ägg. Får fundera på att ta bort blåcikliderna, så att de inte smaskar i sig dem, blåciklidynglen borde ju klara sig själva nu ändå. Eller så kanske jag kan lägga i några av löven en vänlig själ (tack Mats) ska skänka mig, så att de har lite mer att gömma sig bland. Såg även att i alla fall 2 av 6 av L183-ynglen jag räddade till 112-literskaret fortfarande lever, kan ju hoppas att de övriga 4 också lever.
Men min stackars paletthona ser tröttare och tröttare ut, så hanen får sköta yngelvården själv. Såg att honan hade en vit böld bakom ena bröstfenan häromdagen, och jag misstänker skarpt att hon fått ett stick av en Corydoras sterbai som hon försökt köra iväg, de ska ju tydligen ha gift i bröstfensstrålarna, de små rackarna.
Min profil
Mitt galleri
Min zoon
Jag får aldrig nåla mal-yngel att överleva. Det är för övrigt inte märkligt med tanke på miljön de lever i men det är alltid bra med lite extra proteiner. Vore fräckt att lyckas få miljön självförsörjande med mat, då är det bara att köra i ozon och luta sig tillbaka och njuta
Jag har avlivat fisk idag, det suger men min auratus-hane driver ihjäl sina honor. Händer det EN gång till så ryker den också.