Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Häftiga bilder!
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Nu så Mathias, så är nanoluteusynglen frisimmande Rätt kraftiga små krabater, som redan nu ger sig på vuxen fryst artemia, som är lika stor som dem. Såpass stora som de är, och med tanke på att sällskapet inte är alltför stormunnat, så kanske det kan gå vägen. Ytan befolkas av ett ansenligt gäng indianplatyyngel, som har fått vara ifred, och ciklidynglen är redan lika stora som platyynglen.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Mathias Nilsson
        • July 2011
        • 6552

        Projekt vintermörker (utökad)

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Häftiga bilder!
        Ja, de blev roliga. Det är roligare med mobilkameran, det finns inte en miljard inställningar på den
        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

        Kommentar

        • Mathias Nilsson
          • July 2011
          • 6552

          Projekt vintermörker (utökad)

          Ursprungligen postat av Animaniac
          Nu så Mathias, så är nanoluteusynglen frisimmande Rätt kraftiga små krabater, som redan nu ger sig på vuxen fryst artemia, som är lika stor som dem. Såpass stora som de är, och med tanke på att sällskapet inte är alltför stormunnat, så kanske det kan gå vägen. Ytan befolkas av ett ansenligt gäng indianplatyyngel, som har fått vara ifred, och ciklidynglen är redan lika stora som platyynglen.
          Då är ju frågan..

          Vad får flytta ut härifrån?

          Sajicorna kanske.

          Roligt att det går bra, filma gärna

          Sajica-ynglen var också rejäla men de blev mat (precis som mina 20!! Rödmunstetror, på två dagar)

          Körde nattbelysning när ynglen vallades, bra koncept för ciklider, mindre bra för tetror
          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Helsköna bilder med iPhonen Är det så att ditt växtkar stabiliserats nu? Hur har du det med algerna där?
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Mathias Nilsson
              • July 2011
              • 6552

              Projekt vintermörker (utökad)

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Helsköna bilder med iPhonen Är det så att ditt växtkar stabiliserats nu? Hur har du det med algerna där?
              Inte ens prickalger

              Helt otroligt!
              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Otroligt!
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                  Då är ju frågan..

                  Vad får flytta ut härifrån?

                  Sajicorna kanske.

                  Roligt att det går bra, filma gärna

                  Sajica-ynglen var också rejäla men de blev mat (precis som mina 20!! Rödmunstetror, på två dagar)

                  Körde nattbelysning när ynglen vallades, bra koncept för ciklider, mindre bra för tetror
                  Jo, sajicorna skulle jag föreslå, då risken för korsning nog är rätt stor annars. Om inte annat lär det bli slagsmål, som nog sajicorna lär vinna, då de är större och tuffare än nanoluteus. Har läst att nanoluteus tydligen räknas som dvärgciklid.

                  Gjorde misstaget förut att lägga i en fodertablett till ynglen, varvid några av kuhliisarna drogs dit som magneter... Såg ut som om några yngel strök med, innan föräldrarna fick kört bort den hala inkräktaren. De blev även förgrymmade på en L183 som kröp in i kokosnötskalet som ynglen var vid. Men om några dagar, när ynglen kommer upp mer från botten, så bör väl den värsta faran vara över.

                  Körde också med nattlampa. När akvariet släcktes hade de ynglen i krukan, men nu på morgonen låg de på botten, precis i lampans sken.

                  Tog några bilder nyss, får se se´n om de blev nå´t att ha.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Några halvdana bilder tagna med mobilen...
                    Bifogade filer
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Några halvdana till...
                      Bifogade filer
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Mathias Nilsson
                        • July 2011
                        • 6552

                        Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0352.jpg
Visningar: 1
Storlek: 111,2 KB
ID: 2147214Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0349.jpg
Visningar: 1
Storlek: 99,5 KB
ID: 2147215Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0347.jpg
Visningar: 1
Storlek: 196,3 KB
ID: 2147216Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0346.jpg
Visningar: 1
Storlek: 160,8 KB
ID: 2147217Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0342.jpg
Visningar: 1
Storlek: 218,5 KB
ID: 2147218Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0340.jpg
Visningar: 1
Storlek: 212,0 KB
ID: 2147219Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0332.jpg
Visningar: 1
Storlek: 94,7 KB
ID: 2147220Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0359.jpg
Visningar: 1
Storlek: 59,4 KB
ID: 2147221Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0365.jpg
Visningar: 1
Storlek: 88,9 KB
ID: 2147222Klicka på bilden för större version

Namn: Bakom kulisserna 1.jpg
Visningar: 1
Storlek: 118,3 KB
ID: 2147223Klicka på bilden för större version

Namn: Bakom kulisserna 2.jpg
Visningar: 1
Storlek: 86,2 KB
ID: 2147224Klicka på bilden för större version

Namn: Bakom kulisserna 3.jpg
Visningar: 1
Storlek: 96,0 KB
ID: 2147225

                        Tänkte blotta akvariet lite igen, det är ju trotts allt vattenbytardagen idag. Bilderna i skåpet är med ifall någon vill se hur det ser ut och funderar på hur allt funkar. Det är lättare att ställa frågor om saker som syns.

                        Jag ska byta ut lite växter, det går inte att ha kvar vissa arter då de tar över köket för mig och jag orkar verkligen inte ansa varje vecka.
                        Bifogade filer
                        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                        Kommentar

                        • Mathias Nilsson
                          • July 2011
                          • 6552

                          Projekt vintermörker (utökad)

                          Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1367100634.534154.jpg
Visningar: 1
Storlek: 124,9 KB
ID: 2147362

                          Nu har jag slängt ut det mesta som växer riktigt fort. Nu ska karet vara stabilt nog för att klara av det. Jag har egentligen ännu mindre växter kvar nu då jag fortsatte att ansa idag också. Allt går bra, en massa prickalger men de kommer ge sig nu då näringen stannar kvar lite längre.

                          Dubbel dos pmdd och 9 H belysningstid fortfarande. Nu ska jag plocka fram ett 54 och köra hightech i det med, det får vänta över sommaren dock.

                          Jag kan konstatera att växter inte är huvudintresset på Zoopet, det gör inget. Tråden lever vidare ändå
                          Jag ska göra en rescape i mitt juwel nu, då blir det lite mer ciklider igen
                          Senast redigerad av Mathias Nilsson; 27 April 2013, 23:16.
                          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                          Kommentar

                          • Mysan__
                            • February 2008
                            • 407

                            Det är kanske inte något huvudintresse här, men jag följer trådar som handlar om växter i hopp om att lära mig, oftast i tystnad dock. Eftersom det mesta känns som grekiska för mig ännu
                            Grymt fina bilder du har tagit
                            Mvh/ My

                            Kommentar

                            • KristianE
                              • April 2012
                              • 1443

                              Precis, jag tror inte det har med ointresse att göra utan snarare att alla är upptagna med att hissa upp hakan från golvet när man ser tillväxt och hur enkelt du får det att se ut.
                              //Kristian
                              Följ mitt 1440l SA projekt på
                              http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Projekt vintermörker (utökad)

                                Jodå Mathias. För flera av oss är växter ibland huvudintresse och jämbördigt intresse med fiskarna. Ser dig som en av de främsta inspiratörerna. Det är ditt fel att CO2 förr eller senare måste inhandlas. Men vill du kicka igång intresset ytterligare så kanske du skulle kunna berätta mer om den enskilda växten. Hur den fungerar och vad den kräver etc.
                                Ofta beskrivs mycket om fiskarnas beteenden här i forumet, men inte växternas. Som det nu är så får jag ju göra som de andra och gapa och förundras men kan liksom inte haka på i tänket riktigt, då flera av växterna är nya för mig.

                                Men även om din tidigare djungel var en favorit så tycker jag du fick till det bra. Saknar dock de röda nyanserna i inredningen nu. Gillar verkligen dynamiken i färgerna då en mörkare växt kan framhäva en ljusare växt som är placerad lite framför t.ex. Men gissar att du ansat bort de röda topparna bara.
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...