Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

    Kommentar

    • macke_fisk
      • December 2005
      • 4442

      Akvariet ser toppen ut!
      MVH macke_fisk

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13123

        Håller med ovanstående, mycket snyggt! Varför denna avoghet från flera här mot siameserna, jag tycker det gör sig mycket bra i ditt växtkar där de går och betar så fint, även om de förvisso snart kommer vara för stora och behöver mer simyta
        Senast redigerad av åheim; 07 April 2013, 11:43.
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av åheim
          Håller med ovanstående, mycket snyggt! Varför denna avoghet från flera här mot siameserna, jag tycker det gör sig mycket bra i ditt växtkar där de går och betar så fint, även om de förvisso snart kommer vara för stora och behöver mer simyta

          Det är just det att de blir stora och slöa - men väldigt snabba och energiska när man matar normalt. Jag har absolut inget emot siameser som fiskar betraktat, dom är jättefina. Men, man tröttnar snabbt på dom när de äter all mat man stoppar i karet på två nanosekunder.
          Folk som diggar siameser skall såklart ha dom!

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13123

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Det är just det att de blir stora och slöa - men väldigt snabba och energiska när man matar normalt. Jag har absolut inget emot siameser som fiskar betraktat, dom är jättefina. Men, man tröttnar snabbt på dom när de äter all mat man stoppar i karet på två nanosekunder.
            Folk som diggar siameser skall såklart ha dom!
            Jo nog kan jag hålla med att de blir skvatt galna så fort man stoppar i nåt ätbart eller att nån art har ynglat Jag har ju också varit med om närmast mirakulösa algrensingar av dessa gynnare så de kommer alltid ha en viss status hos mig. Jag har 2 riktigt stora exemplar och de har blivit riktigt griniga vid tilltagande ålder och väldigt kraftfulla, tex när jag lyft av täckglaset en gång så tog en av dem ansatts och hoppade ca 2m ner i en soffa och sprattlade som en nyfångad abborre
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av åheim
              Jo nog kan jag hålla med att de blir skvatt galna så fort man stoppar i nåt ätbart eller att nån art har ynglat Jag har ju också varit med om närmast mirakulösa algrensingar av dessa gynnare så de kommer alltid ha en viss status hos mig. Jag har 2 riktigt stora exemplar och de har blivit riktigt griniga vid tilltagande ålder och väldigt kraftfulla, tex när jag lyft av täckglaset en gång så tog en av dem ansatts och hoppade ca 2m ner i en soffa och sprattlade som en nyfångad abborre
              Ja, jag skall inte störa mer med OT i tråden nu (fantastiskt fint kar Mathias!), men just det där att de är fenomenala tofsalgsätare när de är små - för att sedan bli stora, feta, slöa och sura när de kommer upp i storlek får mig att inte vilja ha denna fisk mer någonsin. Sedan tycker ju jag att det är snyggt med en del tofsalger...
              Men, som sagt, de som gillar siameser skall givetvis ha dom!

              Kommentar

              • Mathias Nilsson
                • July 2011
                • 6552

                Projekt vintermörker (utökad)

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Ja, jag skall inte störa mer med OT i tråden nu (fantastiskt fint kar Mathias!), men just det där att de är fenomenala tofsalgsätare när de är små - för att sedan bli stora, feta, slöa och sura när de kommer upp i storlek får mig att inte vilja ha denna fisk mer någonsin. Sedan tycker ju jag att det är snyggt med en del tofsalger...
                Men, som sagt, de som gillar siameser skall givetvis ha dom!
                OT hör till tråden, allt möjligt har och kommer vädras här och det är mer än ok

                Siameser i ett hightech är ju rätt bra, en algboom kommer så otroligt fort och då är det bra att ha en stridsberedd armé redo. Det är i det här karet, i de andra karen behövs de egentligen inte men de har hamnat i karen på grund av min ovilja att använda kemikalier. Det är bättre att algerna blir mat än att kriga mot dem.

                I karet med Sajicorna vill jag inte ha dem, problemet är att de är snabbare och mer svårfångade än allt annat du kan ha i ett akvarium. Jag vill inte gärna riva ur allt heller då rötterna är gömställen för en hel rad L-malar, senast så förlorade jag tre l066 och det retade mig länge. Det retar mig fortfarande nu när jag tänker på det.

                Otocinclus, det är grejer det, i fortsättningen ska jag prova dessa istället, fantastisk fisk
                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                Kommentar

                • Helene&Andreas
                  • January 2009
                  • 1336

                  Hörde att idag flyttade de tre tigrarna från DM till Kil!

                  Kommentar

                  • Mathias Nilsson
                    • July 2011
                    • 6552

                    Klicka på bilden för större version

Namn: hightech v9.jpg
Visningar: 2
Storlek: 141,3 KB
ID: 2147028Klicka på bilden för större version

Namn: ht v10.jpg
Visningar: 1
Storlek: 159,5 KB
ID: 2147030 EN veckas tillväxt, inte en alg i hela akvariet. Det är så otroligt roligt med akvarier just nu.

                    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0301.jpg
Visningar: 1
Storlek: 124,7 KB
ID: 2147031Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0304.jpg
Visningar: 1
Storlek: 120,7 KB
ID: 2147032Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0305.jpg
Visningar: 1
Storlek: 104,8 KB
ID: 2147033

                    Och slutligen får jag bjuda på 2 nanon, det med svart bakgrund står i barnets rum, det ska börjas i tid

                    Klicka på bilden för större version

Namn: Kulisarnas.jpg
Visningar: 1
Storlek: 184,3 KB
ID: 2147034Klicka på bilden för större version

Namn: Nellans nano.jpg
Visningar: 1
Storlek: 233,3 KB
ID: 2147035
                    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                    Kommentar

                    • Nanoräkan
                      • May 2011
                      • 255

                      Gött o se! Riktigt fina kar

                      Kommentar

                      • Mathias Nilsson
                        • July 2011
                        • 6552

                        Projekt vintermörker (utökad)

                        Ursprungligen postat av Nanoräkan
                        Gött o se! Riktigt fina kar
                        Tack
                        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Ren njutning att se dina kar och inspirerande. Gillar verkligen ditt växtkar som är en skön mix mellan vilt växande och en harmoni. Har sett din fina film några gånger och slås av att din inredning känns dynamisk, som att det händer nått i den. Ibland kan en del aqauascapingkar få lite av en stel bonsai över sig. Ditt känns fräscht och lite vilt
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Mathias Nilsson
                            • July 2011
                            • 6552

                            Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0311.jpg
Visningar: 1
Storlek: 120,5 KB
ID: 2147047Klicka på bilden för större version

Namn: joo.jpg
Visningar: 1
Storlek: 134,9 KB
ID: 2147048

                            Ansade fram sovrumsbaljan idag, nu ser jag fisken igen
                            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                            Kommentar

                            • Mathias Nilsson
                              • July 2011
                              • 6552

                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Ren njutning att se dina kar och inspirerande. Gillar verkligen ditt växtkar som är en skön mix mellan vilt växande och en harmoni. Har sett din fina film några gånger och slås av att din inredning känns dynamisk, som att det händer nått i den. Ibland kan en del aqauascapingkar få lite av en stel bonsai över sig. Ditt känns fräscht och lite vilt
                              Tack! Det är vildvuxet, vilket är både bra och dåligt. Jag orkar inte riktigt med all ansning som krävs, det växer för fort helt enkelt. En nackdel är att växterna som går upp till ytan skymmer ljuset för marktäckarna och då spretar de lite.

                              Men jag håller helt med dig, det är rätt skönt att kolla in i karet, det finns en massa detaljer som tar tid att upptäcka! Minns du hur det såg ut i början?

                              Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0142.jpg
Visningar: 1
Storlek: 90,5 KB
ID: 2147049Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0142.jpg
Visningar: 1
Storlek: 90,5 KB
ID: 2147049Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0105.jpg
Visningar: 1
Storlek: 151,9 KB
ID: 2147050Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0217.jpg
Visningar: 2
Storlek: 115,8 KB
ID: 2147051
                              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                              Kommentar

                              • Mathias Nilsson
                                • July 2011
                                • 6552

                                Projekt vintermörker (utökad)

                                Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1365879430.512594.jpg
Visningar: 1
Storlek: 255,9 KB
ID: 2147094Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1365879446.165911.jpg
Visningar: 1
Storlek: 280,1 KB
ID: 2147095Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1365879464.594703.jpg
Visningar: 1
Storlek: 281,1 KB
ID: 2147096Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1365879481.140196.jpg
Visningar: 1
Storlek: 205,9 KB
ID: 2147097

                                Har lekt lite med min iPhone, bilderna är helt obehandlade och tagna med originalkameran. Den röda växten är för den o-invigde R.rotundifolia..

                                Jäkligt sköna effekter mot ytan, samtidigt som man kan se ytspänningen vid roten
                                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                                Kommentar

                                Arbetssätt...