Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    Filmat pö om pö under dagen, lite hafsigt men det blev en skaplig klippning med en sketasur hona


    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.



    Edit: Ska ansa ur karet i framkant men jag har blivit dödligt biten av latmasken.
    Senast redigerad av Mathias Nilsson; 02 April 2013, 22:34.
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Det är ju en för jävla fin film. Topp! Underbart att se!
      Det blir skönt sedan när du får ur de där slöa Siames-asen - vilket jag förutsätter att du jobbar på, va?

      Kommentar

      • Mathias Nilsson
        • July 2011
        • 6552

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Det är ju en för jävla fin film. Topp! Underbart att se!
        Det blir skönt sedan när du får ur de där slöa Siames-asen - vilket jag förutsätter att du jobbar på, va?

        Haha, så fort håven kommer fram så tvärdrar de, de var 6 från start, 2 har hoppat ur och jag blir lika nöjd varje gång. Det är alltid roligt att fånga fisk i inredda kar, det är en knivig uppgift som få klarar.

        Men ja, de ska ur, bara de får modet att kliva över på den andra sidan så att jag kan rädda över dem i det planterade karet, där asen ändå äter upp min Pogostemon.
        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
          Haha, så fort håven kommer fram så tvärdrar de, de var 6 från start, 2 har hoppat ur och jag blir lika nöjd varje gång. Det är alltid roligt att fånga fisk i inredda kar, det är en knivig uppgift som få klarar.

          Men ja, de ska ur, bara de får modet att kliva över på den andra sidan så att jag kan rädda över dem i det planterade karet, där asen ändå äter upp min Pogostemon.
          Ja, lycka till... Jag fick riva ett helt 600-literskar för att få ur de 6 st. jag hade en gång i tiden (och aaaaldrig mer), men ut kom de med råge - och jag hade ändå lite känsla för feeling och följde upp var de hamnade... I ett Malawikar... Hooo-Hooo, ja där fick de simma på, och passade riktigt bra i smmanahanget.

          Kommentar

          • Mathias Nilsson
            • July 2011
            • 6552

            Projekt vintermörker (utökad)

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Ja, lycka till... Jag fick riva ett helt 600-literskar för att få ur de 6 st. jag hade en gång i tiden (och aaaaldrig mer), men ut kom de med råge - och jag hade ändå lite känsla för feeling och följde upp var de hamnade... I ett Malawikar... Hooo-Hooo, ja där fick de simma på, och passade riktigt bra i smmanahanget.
            Jag ska ge mig på uppgiften och lösa den, de gör ingen direkt nytta längre ändå. Jag får leja ut uppgiften, hundra spänn till den som fångar dem, synd att lilltjejen inte når upp än :P

            Hur går det för dig? Snart dags att få det färdigt med stuga och trädgård?
            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Härlig film
              jag har haft dessa siameser och de kommer inte att simma i mina kar igen om man säger så

              Har du blästersand eller vad har du för sand i detta karet?
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Mathias Nilsson
                • July 2011
                • 6552

                Projekt vintermörker (utökad)

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Härlig film
                jag har haft dessa siameser och de kommer inte att simma i mina kar igen om man säger så

                Har du blästersand eller vad har du för sand i detta karet?
                Det är julas blästersand, vanligtvis helt ren och fin då det bor typ 20 corys i karet. De kan dock inte stimma så bra på grund av att det är så igenväxt, får ordna det så fort ynglen är borta. Pansarmalar är verkligen perfekta om man vill ha en slät och fin botten

                Du kan få mina siameser annars Pia, helt gratis, bara du hämtar dem.
                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Åh, bra att det var denna sanden för då har jag fått en bra bild/film på hur den ser ut jag skall köpa några säckar med denna sanden i helgen hade jag tänkt, skall ha den till mitt "mini-jordätarekar"
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                    Jag ska ge mig på uppgiften och lösa den, de gör ingen direkt nytta längre ändå. Jag får leja ut uppgiften, hundra spänn till den som fångar dem, synd att lilltjejen inte når upp än :P

                    Hur går det för dig? Snart dags att få det färdigt med stuga och trädgård?
                    Ja, det är ena rackare på att inte vilja låta sig fångas.

                    Nu börjar det ju bli plusgrader på dagarna, så snart är det dags att börja bygga altan. Förhoppningsvis kommer utbyggnaden av stugan och karet igång någon gång i sommar... man är ju präktigt sugen på att få starta upp nu!

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Fin film, liten hona, stooor hane

                      Angående siameserna, då och då hamnar ett gäng i nå´t av mina kar, som tofsalgsrensare, det är de bra på, även om de tycks behöva växa lite innan de sätter igång. Har inte för mig att de är så jobbiga att fånga, då finns det värre fiskar, som Anomalochromis thomasi, de är he h-e att få tag i, för de lär sig med en gång att man är ute efter dem, och se´n kommer de inte fram. Plus att de är blixtsnabba, och ändrar riktning varje sekund. Lovade mig själv att aldrig skaffa så´na igen, men har trots det ett par med några veckor gamla yngel nu. Det är en trevlig ciklid förutom att de är så svårfångade.

                      Och nu Mathias, så har nanoluteushonans äggläggningsrör kommit ut Så det är kanske dags snart nu då.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        En styck nanoluteuslek: check
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • Mathias Nilsson
                          • July 2011
                          • 6552

                          Projekt vintermörker (utökad)

                          Ursprungligen postat av Animaniac
                          En styck nanoluteuslek: check
                          Du ser, rädda yngel åt mig
                          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                            Du ser, rädda yngel åt mig
                            Hehe, tja, ska ju klara sig några yngel alls till att börja med
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Helene&Andreas
                              • January 2009
                              • 1336

                              Fan va snyggt Mathias! Måste ta tag i det o åka o besöka dig!

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                Nanoluteusäggen är kvar, men några har blivit mögliga. Men de flesta ser bra ut, och bör väl kläckas snart. Hoppas honan behåller ynglen i krukan tills de börjar simma, de är nog rätt säkra där, en bit upp från botten, och det är rätt insynsskyddat. Fortsätt hålla tummarna Mathias
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...