Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    Projekt vintermörker (utökad)

    Ursprungligen postat av åheim
    Ja stag det är inget att leka med Slopar du stag på stora kar så kan det gå illa och det ges sällan nån varning innan det smäller.
    Ja, över 100 cm i längd kan ju se roligt ut utan stag.

    Vad tror du om mitt då herr filterguru? 95 långt, 44 högt och 8 mm lär ju vara fetelugnt..
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13123

      Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
      Ja, över 100 cm i längd kan ju se roligt ut utan stag.

      Vad tror du om mitt då herr filterguru? 95 långt, 44 högt och 8 mm lär ju vara fetelugnt..
      Ja fetelugnt är nog rätt benämning, men filterguru???
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • Mathias Nilsson
        • July 2011
        • 6552

        Projekt vintermörker (utökad)

        Ursprungligen postat av åheim
        Ja fetelugnt är nog rätt benämning, men filterguru???
        Haha. Defdac är ju ljusguru, det är hans vatten..

        Bosse gillar alger.

        Ansjo och Mats gillar ciklider..

        Du gillar teknik. Gärna allsköns filter och pumpar..

        Då blir man ju filtergurun på Zoopet
        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Vilken skön beskrivning - å så rätt.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13123

            hahaha den var bra Mathias
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • Mathias Nilsson
              • July 2011
              • 6552

              Projekt vintermörker (utökad)

              Nu tänker jag dra igång skiten..

              Hörs inatt..//

              Mannen men världens värsta förkylning!
              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

              Kommentar

              • Mathias Nilsson
                • July 2011
                • 6552

                Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0084.jpg
Visningar: 1
Storlek: 74,2 KB
ID: 2145878Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0086.jpg
Visningar: 1
Storlek: 76,8 KB
ID: 2145879Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0087.jpg
Visningar: 1
Storlek: 99,6 KB
ID: 2145880Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0089.jpg
Visningar: 1
Storlek: 84,6 KB
ID: 2145881Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0090.jpg
Visningar: 1
Storlek: 91,5 KB
ID: 2145882Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0093.jpg
Visningar: 1
Storlek: 105,1 KB
ID: 2145883Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0097.jpg
Visningar: 1
Storlek: 90,8 KB
ID: 2145884Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0099.jpg
Visningar: 1
Storlek: 26,2 KB
ID: 2145885Klicka på bilden för större version

Namn: Namnlös.jpg
Visningar: 3
Storlek: 122,3 KB
ID: 2145886Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0107.jpg
Visningar: 1
Storlek: 129,5 KB
ID: 2145887Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0134.jpg
Visningar: 1
Storlek: 139,6 KB
ID: 2145888



                Så kan det bli, observanta människor typ Åheim ser att jag kör Eheim, vilken nit, jag gillar det inge vidare :P

                Även solen har sina fläckar
                Senast redigerad av Mathias Nilsson; 30 January 2013, 22:08.
                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                Kommentar

                • Mathias Nilsson
                  • July 2011
                  • 6552

                  Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
                  http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                  "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Projekt vintermörker (utökad)

                    Detta ska bli riktigt intressant att följa. Snygg start! Tycker också du filmat läckert när du haft fasta positioner vid filmningen och sedan klippt ihop det hela. Gillar särskilt den sekvensen där du filmar in nära roten i slutet. Just HighTech gör sig väldigt bra när det filmas i närbilder tycker jag
                    Läckert upplägg på inredningen. Vad är det för växt på roten?
                    Du Mathias, jag skulle verkligen uppskatta om du eftersom beskriver även "tråkig fakta" löpande. Typ hur ofta du gör vattenbyten, mängd gödning, ljustimmar, när du behöver ansa, Co2 koncentration etc. Du skulle kunna ha typ en faktaruta allt eftersom.
                    Tycker ofta erfarna personer missar att ta med basfakta. Tycker jag lär mig mycket när jag läser sånt.
                    Hur många Amano räknar du med att ha?
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Mathias Nilsson
                      • July 2011
                      • 6552

                      Projekt vintermörker (utökad)

                      Ursprungligen postat av Bluewing
                      Detta ska bli riktigt intressant att följa. Snygg start! Tycker också du filmat läckert när du haft fasta positioner vid filmningen och sedan klippt ihop det hela. Gillar särskilt den sekvensen där du filmar in nära roten i slutet. Just HighTech gör sig väldigt bra när det filmas i närbilder tycker jag
                      Läckert upplägg på inredningen. Vad är det för växt på roten?
                      Du Mathias, jag skulle verkligen uppskatta om du eftersom beskriver även "tråkig fakta" löpande. Typ hur ofta du gör vattenbyten, mängd gödning, ljustimmar, när du behöver ansa, Co2 koncentration etc. Du skulle kunna ha typ en faktaruta allt eftersom.
                      Tycker ofta erfarna personer missar att ta med basfakta. Tycker jag lär mig mycket när jag läser sånt.
                      Hur många Amano räknar du med att ha?
                      Klart jag kan ta med fakta, det gör jag mer gärna än o-gärna På roten sitter det spiky moss, kass bindning men det gjordes sent på natten och jag orkade verkligen inte med hela. Har en massa över som jag ska binda på någon sten vid tillfälle.

                      Ljustimmar kör jag 7,5 från start, reglerar från detta om det blir för mycket/för lite. Co2 är en bubbla/sekunden i nuläget vilket gjorde dropcheckern svagt grön framåt kvällen, kan köra i mer men jag inväntar controllern så att jag kan ha lite bättre koll (läs: slipper kolla så noga hela tiden)

                      PMDD ligger på standarddos i nuläget, vet inte vad som finns i soilen riktigt och det retar mig. Då är det bättre med lugna gatan.

                      Växter som är i nu är: Pogostemon erectus, Pogostemon stellata, Pogostemon helferi. Rotala wallichii, Rotala rotundifolia, Rotala sp green. Blyxa japonica, Staurogyne repens, Hudrocotyle sp japan, vanligt nålgräs som jag inte ens idds komma ihåg namnet på och slutligen glosso på marken.

                      Och ja, Manos finns det nog typ 19-25 st. De matas nu, det finns inga alger..
                      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                      Kommentar

                      • Nanoräkan
                        • May 2011
                        • 255

                        Hoppar in i tråden jag också då, jag har läst den sedan den startades men aldrig kommenterat Men jag älskar dina kar verkligen, detta nya ser ut att bli riktigt snyggt också
                        Det är inte varje dag man ser riktiga high-tech här på zoopet
                        Lägg gärna upp lite bilder på dina andra kar också

                        Kommentar

                        • Moving Waves
                          • August 2010
                          • 1403

                          Sv: Projekt vintermörker (utökad)

                          Det ser lovande ut Mathias, ska bli kul att se hur det utvecklar sig! Ser att du fått tag på wallichii också...

                          Tror du har en aning låg hardscape, nåt jag åkt på också, risken är att många stenar försvinner bland växterna när de tar sig. Bara lite feedback.
                          - - -
                          540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

                          Kommentar

                          • Jesper Broman
                            • November 2012
                            • 3445

                            Tror att det där karet kommer bli riktigt äckelsnyggt!

                            Kommentar

                            • åheim
                              • April 2006
                              • 13123

                              Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                              [ATTACH=CONFIG]59729[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]59730[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]59731[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]59732[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]59733[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]59734[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]59735[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]59736[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]59737[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]59738[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]59739[/ATTACH]



                              Så kan det bli, observanta människor typ Åheim ser att jag kör Eheim, vilken nit, jag gillar det inge vidare :P

                              Även solen har sina fläckar
                              Sjutton va najjsigt Mathias!!! From och med nu döper jag dig "Knotten från kil" för nu är du zoppets Oliver Knott inredningsguru
                              Viva Leo Buscaglia

                              Kommentar

                              • Mathias Nilsson
                                • July 2011
                                • 6552

                                Ursprungligen postat av Moving Waves
                                Det ser lovande ut Mathias, ska bli kul att se hur det utvecklar sig! Ser att du fått tag på wallichii också...

                                Tror du har en aning låg hardscape, nåt jag åkt på också, risken är att många stenar försvinner bland växterna när de tar sig. Bara lite feedback.
                                Ja, jag är helt med på tanken! En kamrat till mig som heter clas på Plantswap har också frågat varför jag valde att göra så. Det är planteringsgränser som är tanken, egentligen så kan jag redan nu plocka ur stenen längst ner till höger för den kommer inte fram förrän jag gör om karet. Dem ska nog få ligga på något annat ställe, vi får se hur vi gör. Samma sak är ju stenen mellan staurogynen och wallichiin, den kommer bli borta den med. Det var helt enkelt skönt med gränser att plantera efter

                                Feedback är det bästa man kan få, det gillar jag
                                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                                Kommentar

                                Arbetssätt...