Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    Projekt vintermörker (utökad)

    Ursprungligen postat av woodlund
    Jaha jag ser att din nya leksak kommit hem nu , kan tänka mig att det far runt en del inredningstankar i skallen på dig nu Mattias

    Ska bli kul att följa ditt nya projekt , jag vet redan nu att det kommer bli suveränt .
    Planen i huvudet är redan klar, nu ska det bara bli bra irl också
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

    Kommentar

    • Mathias Nilsson
      • July 2011
      • 6552

      Projekt vintermörker (utökad)

      Bokade in silikonskrapning hela kvällen. Det tog 10 minuter. Win!
      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Projekt vintermörker (utökad)

        Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
        Bokade in silikonskrapning hela kvällen. Det tog 10 minuter. Win!
        Och du lyckades få det heeeelt rent?
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Mathias Nilsson
          • July 2011
          • 6552

          Ursprungligen postat av Bluewing
          Och du lyckades få det heeeelt rent?
          Jepp
          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

          Kommentar

          • Mathias Nilsson
            • July 2011
            • 6552

            Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0905.jpg
Visningar: 1
Storlek: 124,6 KB
ID: 2145395Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0908.jpg
Visningar: 1
Storlek: 118,5 KB
ID: 2145396

            Eldar på lite med ramperna, allt funkar gott. Nu ska det till ett underlägg och efter det testfyller vi och sköljer ur all t-röd..
            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

            Kommentar

            • Mathias Nilsson
              • July 2011
              • 6552

              Projekt vintermörker (utökad)

              Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1358032216.514152.jpg
Visningar: 1
Storlek: 69,5 KB
ID: 2145398

              Det kommer bli trångt med controller och tub här :P
              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

              Kommentar

              • Mathias Nilsson
                • July 2011
                • 6552

                Ikväll blir det hardscape!
                Bifogade filer
                Senast redigerad av Mathias Nilsson; 23 January 2013, 07:36.
                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                Kommentar

                • åheim
                  • April 2006
                  • 13124

                  Mathias har du snackat med återförsäljaren ang. defekten på karet, med tanke på att du ändrat inlägget? På första bilden ovan så ser det konstigt ut på glaset ovanför bottenfogen, som man kört en stor sten i sidan, men det är kanske kladd... Den där glipan inuti bottenfogen kan man få om man lägger på ytterligare silicon efter att fogen börjat torka, fick så på nåt ställe själv när jag limmade mitt. Helt betydelselöst för hållfastheten men om jag köpt det nytt skulle jag begära avdrag av kosmetiska skäl
                  Viva Leo Buscaglia

                  Kommentar

                  • Mathias Nilsson
                    • July 2011
                    • 6552

                    Projekt vintermörker (utökad)

                    Ursprungligen postat av åheim
                    Mathias har du snackat med återförsäljaren ang. defekten på karet, med tanke på att du ändrat inlägget? På första bilden ovan så ser det konstigt ut på glaset ovanför bottenfogen, som man kört en stor sten i sidan, men det är kanske kladd... Den där glipan inuti bottenfogen kan man få om man lägger på ytterligare silicon efter att fogen börjat torka, fick så på nåt ställe själv när jag limmade mitt. Helt betydelselöst för hållfastheten men om jag köpt det nytt skulle jag begära avdrag av kosmetiska skäl
                    Kommer ett nytt...

                    Edit:

                    Annars hade det varit igång redan :/
                    Senast redigerad av Mathias Nilsson; 24 January 2013, 08:29.
                    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                    Kommentar

                    • irwin_fletch
                      • April 2009
                      • 544

                      Hur stort är det nya karet? Är det ocean basic-kar? Har för mig att 250 liter är det största som finns utan mittstag så kanske det du har?

                      Tänkte bara att det skulle vara intressant om du kunde berätta hur mycket framrutan kommer "båga" när du tog bort stagen på långsidorna. Jag har ett saltkar på 250 liter med dessa stag. Har inte vågat ta bort dem, men skulle gärna göra det. Min ruta bågar lite redan nu med staget i.

                      Kommentar

                      • Mathias Nilsson
                        • July 2011
                        • 6552

                        Projekt vintermörker (utökad)

                        Ursprungligen postat av irwin_fletch
                        Hur stort är det nya karet? Är det ocean basic-kar? Har för mig att 250 liter är det största som finns utan mittstag så kanske det du har?

                        Tänkte bara att det skulle vara intressant om du kunde berätta hur mycket framrutan kommer "båga" när du tog bort stagen på långsidorna. Jag har ett saltkar på 250 liter med dessa stag. Har inte vågat ta bort dem, men skulle gärna göra det. Min ruta bågar lite redan nu med staget i.
                        Går staget från ruta till ruta eller? Mina satt mitt på rutan bara, skitfult. De gör nog varken till eller från. 8 mm glas, 44 högt. Ingen bågn alls, det är ju bara 167 liter

                        Stagen satt felmonterade här, de var snedskurna så de satt riktigt illa.
                        Senast redigerad av Mathias Nilsson; 24 January 2013, 12:46.
                        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                        Kommentar

                        • Jesper Broman
                          • November 2012
                          • 3445

                          Jag har ett 343l helglas utan mittstag, har inte mätt men tippar på att glaset är 12mm och det bågnar inte heller nåt. Och då är det ändå 55cm högt

                          Kommentar

                          • Mathias Nilsson
                            • July 2011
                            • 6552

                            Projekt vintermörker (utökad)

                            Det här med näthandel är ju en utmaning. Det kräver sin person om det skall fungera.

                            Den hjälp jag fått från PWSS den här veckan är jag så jäkla glad för faktiskt.

                            Allt går smidigt, jag får all den hjälp jag behöver och den personliga kontakten finns där.

                            Ibland är det faktiskt mindre besvärligt, även när det dyker upp lite problem.

                            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                            Kommentar

                            • irwin_fletch
                              • April 2009
                              • 544

                              Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                              Går staget från ruta till ruta eller? Mina satt mitt på rutan bara, skitfult. De gör nog varken till eller från. 8 mm glas, 44 högt. Ingen bågn alls, det är ju bara 167 liter

                              Stagen satt felmonterade här, de var snedskurna så de satt riktigt illa.
                              Okej, ditt kar var inte så stort som jag trodde. Mina stag går längs framrutan, inte rakt över så att säga. Kör täckglas på saltet nu när jag har T5 men tanken är led i framtiden och då skulle jag kunna tänka mig att ta bort dem.

                              På tal om stag så körde jag ett 600 liters över ett halvår med bara ett litet alustag vid ena sidan. Det var först när jag stod från sidan och såg "megabågen" på karet som jag satte ditt ett till...

                              Kommentar

                              • åheim
                                • April 2006
                                • 13124

                                Ursprungligen postat av irwin_fletch
                                Okej, ditt kar var inte så stort som jag trodde. Mina stag går längs framrutan, inte rakt över så att säga. Kör täckglas på saltet nu när jag har T5 men tanken är led i framtiden och då skulle jag kunna tänka mig att ta bort dem.

                                På tal om stag så körde jag ett 600 liters över ett halvår med bara ett litet alustag vid ena sidan. Det var först när jag stod från sidan och såg "megabågen" på karet som jag satte ditt ett till...
                                Ja stag det är inget att leka med Slopar du stag på stora kar så kan det gå illa och det ges sällan nån varning innan det smäller.
                                Viva Leo Buscaglia

                                Kommentar

                                Arbetssätt...