Zoopet

Artbeskrivningar för affärer | Bli vanlig medlem | Bli Goldmedlem
Resultat 1 till 7 av 7

Question Kommer det att funka????

Halloj.
    Har ett 560l kar med 4 scalarer i. Fick 2 till av en vän som inte kan ha dem kvar i sitt då de andra firrarna plockade på dem på fenorna så de vart söndriga.
    Så nu har jag 6 st i mitt stora kar. De jag fick har jagat de som redan "bodde" i karet precis hela tiden sedan de kom. Tror ni att det kommer att bli bättre eller är det dömt att misslyckas?
    Jag vill ju så gärna att de ska kunna stanna.........
    Tack för svar

Standard

Har du 6 scalarer och inget mer i ett 560-liters, så bör det funka. Men kanske är de du fick ett par?
    I am the very model of a scientist salarian, I study species, turian asari and batarian
    Min profil
    Mitt galleri
    Min zoon

Standard

Kanske slåss om rangordning? Inte vet jag... Inte så att jag e expert på scalarer precis...

Standard

Vissa har sånt beteende. Jag skickade mina pga detta. Aldrig elaka mot andra än scalarer
    1125 Liter SA med Discus, Bolivianska Fjärilar, olika Apistogramma, Rödmunstetror, Corydoras och otocinclus
    http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=1853349

Standard

Hahaha....svaret kom som på posten.
    Igår hittade jag 2 blad fulla med ägg. Inte konstigt att de var förjävliga vid de andra.
    De har nu ätit upp alla äggen från det ena bladet, med på det andra börjar det röra på sig. Den lilla scalaren är jätteduktig att hålla efter på de äggen som inte är befruktade. Ska låta dom ha kvar sina "bebisar" för att se hur de klarar av det, annars kanske jag får hjälpa till vid annat tillfälle.
    F-n va glad jag är

Standard

Ett ord: Nattlampa!
    1125 Liter SA med Discus, Bolivianska Fjärilar, olika Apistogramma, Rödmunstetror, Corydoras och otocinclus
    http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=1853349

Standard

Jag har 4 rör på armaturen över dem och låter det ena vara tänt över natten. Alltså det närmast avkomman.
    Nu har de blivit 5 dagar gamla och mor å far e jätte duktiga än så länge. De fångar upp de som kommer på villovägar, putsar upp nya blad och flyttar på dom ibland. De har gjort tre förflyttningar nu.
    De jagar bort de andra scalarerna och även de 2 malarna.
    Har införskaffat artemia nu som jag strax ska börja mata med (de små har knappt någon gulesäck kvar).
    Jag vet att det kan gå åt skogen precis när som helst, men jag hoppas ju att de ska klara kullen hela vägen fram.
    Tar tacksamt emot tipps och råd.

Liknande ämnen

1. kommer det att funka?
    Av Janina i forum 07. Dammfrågor
    Svar: 3
    När: 2007-11-15, 16:59
  2. Undrar om det här kommer funka?
    Av Tastyfish i forum 18. Mix fisk frågor
    Svar: 14
    När: 2005-05-25, 19:03
  3. Undrar om det här kommer funka?
    Av Tastyfish i forum 11. Övrigt