jag med. denna gången hade jag mycket tid att planera lite bättre och testa hur stenarna kunde ligga.
nu ska det bara fyllas på med korallerframförallt skivisar och knappar.
jag med. denna gången hade jag mycket tid att planera lite bättre och testa hur stenarna kunde ligga.
nu ska det bara fyllas på med korallerframförallt skivisar och knappar.
karet puttrar på i sin egen takt. men igår köpte jag en ny fisk och en ny korall.
fisken köpte jag i löddeköpinge. en okinawae gobie. en rolig liten gul fisk.
korallen köpte jag på zoogiganten i Lomma. en fungia med färgerna vit bas, rosa kant och lila mun. ska fota den sen när den färgat ut ordentligt.
gobien kan sätta sig fast på rutorna med bukfenorna.
det ser redan ut som att den har hittat sin plats i karet. högst upp på revet i eller bredvid sarcophytonen.
senare i veckan kommer det några fler koraller i brevlådan. en euphyllia paradivisa, och en bit stjärnpolyp.
saltvattens firrar är inte känsliga mot vatten byte utan vattenberedning om det är kommnalt vatten man har då så man behöver inte bereda vattnet till saltvattens kar.
Hur ser akvariet ut nu? Mår fiskarna bra?
MVH macke_fisk
jag har glömmt att uppdatera
alla fiskar mår prima och alla koraller med . det har även tillkommit lite nya koraller
bilder får det bli imorgon![]()
Ett jättefint akvarium du har, roligt att läsa och se dom vackra bilderna![]()
Bilder bilder![]()
jag har varit hemifrån hela dagen idag så antingen blir det bilder senare ikväll eller imorgon![]()
Kul att fiskarna och korallerna mår bra. Ser fram emot bilder.
MVH macke_fisk
en liten uppdatering med bilder på nytt
jag har inget speciellt att säga förutom att allt mår bra och karet rullar på i sin egen takt.
bild 1&2: gula knappar med blå/lila mitt
bild 3: Rhodactis
bild 4: acropora
bild 5: röd Montipora
bild:6 gröna knappar med lila mitt
bild 7: ricordea yuma (tror jag)
bild 8: helkarsbild![]()
Riktigt fint! =)
Kul att se att det funkar bra för dig. Har du problem med alger eller du har förskonts från det?
MVH macke_fisk
hade alger i början men min(a) eremiter gjorde/gör ett jättebra jobb. den ena dog ju för ett tag sedan och jag har inte fått tag i någon av samma sort så för tillfället har jag bara en.
nu har jag bara dom självklara grönalgerna på glaset.
Hehe ser lite roligt ut med gobin. Roligt att de gör ett bra jobb!
Senast redigerat av macke_fisk den 2011-08-04 klockan 17:56.
MVH macke_fisk
ja hehe, det är h*ns favurit ställe. högst upp och utsikt över hela revet.
den kan sitta nästan överallt för den har en speciell "sugkopp" på magen. i innlägg #162 sitter den på glaset![]()