svenska fiskar i damm?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Skruttapan
    • January 2011
    • 116

    #61
    Ursprungligen postat av Rooster
    Har haft id tillsammans med guldfisk och koi å det funkar hur bra som helst. Det som kan va lite tråkigt är att iden är mkt snabbare ryckigare än de andra å vid matning blir det lite mer "frenzy" så man får kanske inte det där lugna som man annars får med koi å guldfisk. Sen är de rätt duktiga på att äta yngel av de andra (verkar det som). Har man bara guldfisk så överlever ju mkt fler yngel verkar det som...
    Både Färna och Id är delvis rovfisk, färnan säger inte nej till grodor,småfisk eller kräftor samma gäller för iden minus kräfta, är lite osäker.
    Hörde en som hade färna i akvarium, det gick helt enkelt inte, den var för aggressiv och helt galen om nätterna.

    Kommentar

    • one__akvarium
      • June 2008
      • 163

      #62
      fan vad sugen man blir att köpa hus så man kan skaffa sig en egen damm/mygg odling . Personligen tycker jag svensk fisk ideen verkar 100%

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        #63
        Det är väl som vanligt. Går något in i munnen och smakar ok så är det mat. Aggressiv färna?
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • wierdalien
          • February 2003
          • 936

          #64
          hur gick det med denna damm? Blev den av? Satte du i svenska fiskar eller något annat? Hade varit kul att höra om och hur projektet blev av samt se bilder i så fall.
          -----------------------

          Kommentar

          Arbetssätt...