Zoopet

Artbeskrivningar för affärer | Bli vanlig medlem | Bli Goldmedlem
Sidan 60 av 163 FörstaFörsta ... 10 50 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 70 110 160 ... SistaSista
Resultat 1 181 till 1 200 av 3242

Standard

Det står på artbeskrivningen att dessa vill ha tätt med växter och det har jag ju verkligen inte i detta karet...funkar det ändå?

ansjos avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Blogginlägg
    6

Standard

Jodå, det funkar fint med rötter och grenar med.
    /Anders

Standard

Ska se om jag kan fixa bilder i morgon. Men kanske ännu bättre är att se denna filmsnutt på dem, filmade lite skakigt med min mobil. De gör sig bäst med lite mindre ljus än vad jag har. Då lyser verkligen den röda rubinen vid stjärtfenan. Deras fenor lyser ljusblå när de fått gå ett tag och färgar som de ska. Det är ingen bra stimmare, men som Ansjo säger, vilken tetra är det..=) Jag tycker de flesta är dåliga stimmare om de inte blir skrämda.

Standard

Jag vill oxå rösta för rubintetran. Har haft ett 20-tal och dom är lätt bland dom finaste tetror jag sett. Passar nog jättebra i ditt kar....du ångrar dig inte.
    Skulle gärna haft dom igen men nu har jag scalarer...:/ = Mums

Standard

Citat Ursprungligen postat av irwin_fletch Visa inlägg
    Ska se om jag kan fixa bilder i morgon. Men kanske ännu bättre är att se denna filmsnutt på dem, filmade lite skakigt med min mobil. De gör sig bäst med lite mindre ljus än vad jag har. Då lyser verkligen den röda rubinen vid stjärtfenan. Deras fenor lyser ljusblå när de fått gå ett tag och färgar som de ska. Det är ingen bra stimmare, men som Ansjo säger, vilken tetra är det..=) Jag tycker de flesta är dåliga stimmare om de inte blir skrämda.

Riktigt fina, tack för filmen

Citat Ursprungligen postat av Falconer Visa inlägg
    Jag vill oxå rösta för rubintetran. Har haft ett 20-tal och dom är lätt bland dom finaste tetror jag sett. Passar nog jättebra i ditt kar....du ångrar dig inte.
    Skulle gärna haft dom igen men nu har jag scalarer...:/ = Mums
    Japp, det lutar att det blir ett 20 tal i karet

ansjos avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Blogginlägg
    6

Standard

Citat Ursprungligen postat av irwin_fletch Visa inlägg

Trevlig film!
    /Anders

Standard

Kul att kunna vara till hjälp. Stör med två bilder till. Alltså det är inte lätt att ta bild på tetror men man ser ju hur de ser ut. Försökte ta en stimbild med, men man ser bara rött....
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0106.jpg 
Visningar:	29 
Storlek:	115,5 KB 
Id:	53792   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0175.jpg 
Visningar:	28 
Storlek:	120,8 KB 
Id:	53793  

Standard

Hur skall jag göra nu... om jag får tag på tetrorna (har inte fått besked om de går att få tag på ännu till min butik) för jag har även ett par apistogramma på gång, akvariet har varit i gång i ca. 3 veckor till helgen så jag kanske skall vänta till efter semestern med tetrorna då för det blir så mycket fisk på en gång....
    Senast redigerat av PiaJo den 2012-05-28 klockan 15:49.

Standard

De är ju inte så lätta att få tag på, så om du kommer över ett gäng tycker jag du ska slå till. Säger butiken att de kan ta in dem igen senare så kan du ju vänta. Men min butik har jagat dem ett tag nu utan framgång.

Tetror skitar ju inte ner så mycket, så att presentera ett gäng tetror och ett par apisto tycker jag inte vore fel. Du får ju givetvis ha lite koll på vattenvärdena men det vet du ju redan.

Standard

Jo, jag vet en affär som har skulle dessa just nu inne fick jag reda på igår... men det är ca 20 mil en väg och det är får långt att åka just nu, har likom inte den tiden

Vattenvärdena har jag koll på nu när jag hemma men om en månad är jag borta i ca 5 veckor och då kommer jag inte att ha kollen, så jag får fundera tills jag får besked från "min" butik.

Men jag har gott om tid...tetrorna kan vänta lite till om det skulle vara så... har lärt mig ett nytt ord nämligen, ordet är tååålamoood

Standard

Låter som du tänker klokt det där med tålamod får du lära mig, även om man blivit bättre med åren. Har också ett litet projekt på gång som kommer få vänta till hösten just pga att man inte kan ha full koll under sommaren.

ansjos avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Blogginlägg
    6

Standard

Citat Ursprungligen postat av PiaJo Visa inlägg
    Jo, jag vet en affär som har skulle dessa just nu inne fick jag reda på igår... men det är ca 20 mil en väg och det är får långt att åka just nu, har likom inte den tiden

Vattenvärdena har jag koll på nu när jag hemma men om en månad är jag borta i ca 5 veckor och då kommer jag inte att ha kollen, så jag får fundera tills jag får besked från "min" butik.

Men jag har gott om tid...tetrorna kan vänta lite till om det skulle vara så... har lärt mig ett nytt ord nämligen, ordet är tååålamoood
    Var?
    /Anders

Standard

Citat Ursprungligen postat av ansjo Visa inlägg
    Var?
    Guy Palm tipsade mig via facebook att dessa kund/ fanns på Åleds, 10 för 180 kr

Kan ju åka dit på semestern och kolla om de finns då med...

Standard

Nu har det varit så mycket tetra prat - inte för att det inte är roligt men jag tänkte bryta lite med att visa mina två 220 liters kar om inte någon misstycker
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4583.jpg 
Visningar:	58 
Storlek:	127,4 KB 
Id:	53794   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4575.jpg 
Visningar:	62 
Storlek:	119,4 KB 
Id:	53795  

ansjos avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Blogginlägg
    6

Standard

Mmmmm, de var ju inget vidare....
    /Anders

Standard

Citat Ursprungligen postat av ansjo Visa inlägg
    Mmmmm, de var ju inget vidare....
    Vilket? Att fiskarna kommer från Åleds eller mina kar?
    Senast redigerat av PiaJo den 2012-05-28 klockan 18:30.

Standard

Vilket? Att fiskarna kommer från Åleds eller mina kar?
    Karen menade han nog... Usch vad hemska... Och så en så´n här för att visa att det var ironiskt menat, från min sida, men nog även från hans, hehe...

Nej, de var mycket fina
    I am the very model of a scientist salarian, I study species, turian asari and batarian
    Min profil
    Mitt galleri
    Min zoon

Standard

Nu har det varit så mycket tetra prat - inte för att det inte är roligt men jag tänkte bryta lite med att visa mina två 220 liters kar om inte någon misstycker
    om man får komma med en blygsam åsikt... grymt snygga kar! dom är riktigt fina dina burka rå du är verkligen grym på att inreda.
    men, ett litet men i mina ögon... det vänstra karet, svärdsplantan i mitten, den lilla där. den skulle ja nog tagit bort å låtit det vara öppet där istället. den sticker liksom lite i ögonen. å ja kan nästan se framför mig hur det skulle öppna upp för att skapa en öppen "glänta" mellan rötterna å löven
    men det är bara min högst blygsamma åsikt...
    MrH ---> 175L SA kub

Sidan 60 av 163 FörstaFörsta ... 10 50 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 70 110 160 ... SistaSista

Liknande ämnen

1. Miss i tvättstugan
    Av eriahl i forum 02. Foto och film
    Svar: 11
    När: 2012-10-22, 21:14
  2. Projekt Tvättstugan
    Av PiaJo i forum 10. Projekt
    Svar: 204
    När: 2011-03-05, 19:17

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar