Zoopet

Artbeskrivningar för affärer | Bli vanlig medlem | Bli Goldmedlem
Sidan 1 av 3 1 2 3 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 48

Jens A.s avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Blogginlägg
    94

Standard Och japanerna fortsätter med delfinslakten...

Trots starka protester fortsätter japan med sin delfinslakt, fast nu har man försökt gömma undan det under presseningar och se till att de inte blöder så mycket...
    Tror inte det blir någon japansk bil för mej, iallafall...

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyh...icle8535313.ab
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

Standard

Nejnejnej!

Usch vad ledsen jag blir, vad tänker de med egentligen?

(Många kommenterar ju ofta: "Hyckleri att man kan tycka att det är så hemskt när de slaktar söta 'intelligenta' djur, de e la inte värre än när de slaktar en ko"

Men det finns en (3) anledning till varför åtminstone jag tycker detta är hemskt:
    1. de flesta arter de slaktar är utrotningshotade.
    2. Humana slaktmetoder? Verkligen, det går inte att slakta delfiner eller valar humant, se bara på alla valfångsfartyg, där de harpuneras och det kan ta upp till en halvtimma innan djuren dör.
    2. har man sett The Cove vet man också att köttet som man serverade till t.ex skolbarn innehöll alldeles för höga halter av kvicksilver, inte särskilt nyttigt med andra ord.
    // Ida 152 L & 25-30 L

Standard

jag tycker att greenpeace och andra hippieorganisationer ÄR förbannade hycklare.
    "aww dom slaktade precis 3000 tonfiskar, how nice"
    "zomfg, det är en delfin i nätet, KILL THEM!"
    All we are, we are.

Standard

grejen är att delfinen breder ut sig så in i helvete, och man har ju insett att om man tar bort delfinjakt helt så kommer man få riktiga problem. Dom är, hur man än vrider och vänder på det, blodtörstiga jägare som slaktar allt som kommer i deras väg.
    Så jag förstår inte problemet.'
    Eller jo, jag håller med om att slaktmetoden är förjävligt, men inte värre än för vilken fisk som helst som fiskas, och krossas i stora nät.
    All we are, we are.

Standard

delfinen? Vilken delfin?
    Finns hur många arter som helst. Späckhuggare, flasknos, vitsidingar, commersons, spinnardelfin o.s.v..
    Och om man går på lögnen om att det är delfinernas fel att det finns så lite fisk i haven är man ju funtad (inget illa menat mot nån, men det verkar finnas en hel del människor som tror det), kolla bara på hur mycket vi själva konsumerar, då är det inte svårt att inse vem som är den stora boven.
    Håller med om metoderna när man fiskar matfisk är... tja, inte så snälla precis, just därför som jag inte äter fisk (eller kött heller för den delen, är lakto-ovo vegetarian)

Är inte heller med i någon slags "hippieorganisation", tycker precis som du att de flesta är hycklare.

Förlåt för OT, nu var det slakten vi skulle diskutera Sorry.
    // Ida 152 L & 25-30 L

Standard

ja du, ta flasknosen som exempel, det finns (dock så vet jag inte vilka hemsidor som redovisar detta) extremt mycket bevis på att dom är i majoritet gällande rovdjur i flera vatten, där det numer inte finns mycket till småfisk.
    Så det är inte en hel lögn att delfinen är duktig på att slakta sjuka mängder småfisk.
    sen tycker jag inte att man kan säga att det är människans fel heller. "delfinen är ett rovdjur" god damnit, det är människan också.
    Kul för dig att du inte äter djur, eller något som har med djur att göra. Synd bara om alla morots bäbisar som aldrig får träffa mamma och pappa.
    Själv äter jag så mkt kött som möjligt, grönt är överskattat.

men som sagt, när dessa idiotgrupper (greenpeace, PETA... Miljöpartiet) dillar om att AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWW en delfin dog, nu ska vi mörda japaner!
    - vad ska vi göra sen då?
    -öööh, fiskburgare?
    All we are, we are.

Standard

sen så anser jag att man KAN tänka som så att "men vi dödar ju kor"
    alltså, man an ha åsikter om slaktmetoderna, och OM det skulle vara slakt på ett utrotningshotat djur, i övrigt förstår jag inte grejen.
    det är ju inte som så att japanerna siktar efter de mest utrotningshotade arterna.
    Sen är det ju även som så att det finns VÄÄÄÄÄÄLDIGT många vattenlevande varelser som är jävligt mkt mer hotade av utrotning än delfinen, som fiskar i sjuka mängder utan att någon egentligen bryr sig så värst mycket.

lite som i south park.
    "the japanese are killing whales and dolphins?! Those coldblooded bastards"
    "great stan, now they're normal, killing cows and chickens just like us :>"
    All we are, we are.

Standard

Visa någon artikel som verkligen bevisar att flasknosdelfinerna har tatt över så mycket i vissa områden, så ska jag tro på det.

Alltså, jag förstår bara inte hur man på Något sätt kan tycka denna släkt är okej, eller "berättigad", precis som min mamma sa (och hon är verkligen inte en "miljöperson" eller vad man ska kalla det) "det hade vart skillnad om japans befolkning höll på att svälta ihjäl, men inte ens då är det okej att slakta dom på ett sånt brutalt sätt, om man nu av någon anledning verkligen måste slakta dom, måste det finnas ett humanare sätt"
    // Ida 152 L & 25-30 L

Standard

aldrig sagt att slakten är okej, inte någonstans. och yes, jag ska försöka hitta det.
    All we are, we are.

Standard

jag sa inte heller att det var DU som tyckte den var okej.

Edit: bra, det ser jag fram emot...
    // Ida 152 L & 25-30 L

Standard

efter 90 sekunder hittar jag inte direkt vad jag söker, men ha tålamod. Detta påvisar dock hur efterblivet hjärndöda dessa miljöidioter egentligen är:

Bottlenose dolphins eat squid, shrimp, small sharks and other creatures. However, unfortunately, these creatures are some of the most endangered species as well. People love to eat squid and shrimp, so they are in high demand in the food market, and many people go hunting for sharks. Therefore, dolphins do not have enough food to eat. In addition, when there is a lack of food in one area, dolphins will go to another area that is more heavily populated with sustenance. When they all flock to one particular region though, that area then experiences problems with an overpopulation of dolphins. If there are too many dolphins, then once again, the food supply becomes inadequate.

Man ser det som sorgligt för delfinen att vi människor, och delfinerna själva, nästan utrotat delfinens föda.
    Dock är det ju inte så viktigt att djuren i sig utrotas, det är bara synd att delfinen inte kan äta då.
    All we are, we are.

Standard

Förövrigt hysteriskt roligt att den "lilla söta oskyldiga puppy-eye delfinen" käkar haj.
    Lulz.
    All we are, we are.

Standard

Roosterboy: Du kan ju uppenbarligen inte argumentera på ett vettigt sätt. Kom med källor som stödjer dina påståenden så kan man fortsätta där.

jag tycker att greenpeace och andra hippieorganisationer ÄR förbannade hycklare.
    "aww dom slaktade precis 3000 tonfiskar, how nice"
    "zomfg, det är en delfin i nätet, KILL THEM!"
    Vad snackar du om?
    http://www.greenpeace.org/internatio...s/oceans/tuna/

Standard

intressant, men jag ser det också lite som så att det är nog mest vårat fel att de inte hade något att äta från första början.

haha oj vad kul, jag tycker det är... fascinerade.
    Späckhuggare kan tillochmed döda vithajar och *trumvirvel* blåvalar, flasknosdelfiner (även deras kalvar), och diverse andra "söta oskyldiga djur"

Tycker inte det är det minsta hemskt att de dödar sånna djur, (eller att de dödar överhuvudtaget), de måste ju ha något att äta, men när människor gör det, så är det för det mesta för att de vill äta saker som smakar gott, för att variera kosten, egoistiska skäl alltså, och inte för att de inte har något val och svälter ihjäl annars. (nu finns det ju självklart människor som måste fiska och äta bläckfiskar t.ex, för att inte svälta ihjäl, men de gör det just av den anledning också, att överleva)

dåligt formulerat, suger på att uttrycka mig i skrift.
    // Ida 152 L & 25-30 L

Standard

vi är köttätare, vi är inte kaniner. Så enkelt är det. och vi äter för att överleva, så enkelt är det.
    Vegetaianer/veganer är översittare som anser att hippielivet är det enda livet, och att alla andra är kallblodiga svin som borde hängas på torget.
    All we are, we are.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Johanski Visa inlägg
    Roosterboy: Du kan ju uppenbarligen inte argumentera på ett vettigt sätt. Kom med källor som stödjer dina påståenden så kan man fortsätta där.

Vad snackar du om?
    http://www.greenpeace.org/internatio...s/oceans/tuna/
    jag letar när jag har tid, ska även kolla igenom den gamla hederliga bokhyllan, då jag är (nästan) säker på att det nämnts i någon IV någongång.

Och tonfisk var ett exempel. Inget annat.
    Även en greenpeace aktivist har trampat på en myra någongång.
    All we are, we are.

Standard

sen vet jag inte om det är egoistiskt att "variera kosten" om jag ska vara ärlig.
    All we are, we are.

Standard

Citat Ursprungligen postat av roosterboy Visa inlägg
    vi är köttätare, vi är inte kaniner. Så enkelt är det. och vi äter för att överleva, så enkelt är det.
    Vegetaianer/veganer är översittare som anser att hippielivet är det enda livet, och att alla andra är kallblodiga svin som borde hängas på torget.
    Nja, allätare där as ingår, hade vi varit köttätare hade dina hörntänder synts på bilden
    http://www.saltvattensguiden.se/foru...ett-stort-steg
    http://www.paludarium.se/
    Människan är av naturen nyfiken, jag är bara ovanligt mänsklig

Standard

haha
    Min poäng är att det är helt naturligt för oss att äta kött.
    Präktiga miljönazister (yes nazister, de agerar på ungefär samma sätt) anser att vi kan överleva på en morot i veckan, jag anser att ddom har fel.

Hur som haver, jag anser att detta ger en fantastiskt exakt bild av hela grejen:
    http://www.megavideo.com/?v=0G7N6H75

South Park - Whale Whores.
    All we are, we are.

Standard

jaha, så jag anser att du är ett kallblodigt svin som borde hängas?
    Erkänner faktist att vissa (väldigt få men endå) veganer/vegetarianer kan vara så att de anser det, men inte jag, jag ahr aldrig någonsin försökt övertala nån att bli vegetarian/vegan eller nått, tycker att alla själva får äta vad de vill, jag bryr mig inte.
    Men jag tycker det är jävligt konstigt att det alltid ska vara så provocerande att vara 'veggie'

att "variera kosten" genom att äta nått som är utrotningshotat eller nått är enligt mig egoistiskt. Men det är ju bara jag.
    // Ida 152 L & 25-30 L

Sidan 1 av 3 1 2 3 SistaSista

Liknande ämnen

1. Dom fortsätter dö! Hjälp
    Av Rajblask i forum 05. Sjukdomar
    Svar: 3
    När: 2010-11-20, 11:40
  2. Algbekymmer fortsätter
    Av villveta i forum 06. Växter och alger
    Svar: 5
    När: 2010-01-14, 20:09
  3. Fortsätter flämta!?