Det började med att jag hade sjuka scalarer. Dom hade vita, ludna, stora prickar och munnen såg ut att "ruttna". Sen dog en av scalarerna och en annan fisk (vet ej arten). Nu några dagar senare så lever fortfarande den ena scalaren, men han mår inge bra och har kvar alla symptom. Såg dock att han försökte äta idag, men det gick inge vidare. Upptäckte även idag att en neontetra hade dött! Igår kollade jag runt i akvariumet, men jag såg inte att nån annan betedde sig annorlunda och verkade sjuk. Så nu vet jag inte hur jag ska göra. Jag har medicinerat med myxazin, en hel kur och jag har kört med salt... Men att neontetran dog betyder ju bara att sjukan finns kvar i akvariumet och jag har ingen aning om vad det kan vara. Såg som sagt inte ens att neontetran var sjuk och den hade inge vita prickar eller någonting. Plus att det måste ha gått snabbt eftersom jag inte såg någonting igår.
Vad ska jag göra? Jag vill ju inte ta dön på alla fiskar och starta upp på nytt. Å jag har ingen aning om vad man kan testa för medicin.

Svara med citat