Har idag beställt ett Fluval Edge. Har inte sett det i verkligheten men det är snyggt på bild.
(Bilden är från http://www.hagen.com/uk/aquatic/addi...ge_living.html)
Har idag beställt ett Fluval Edge. Har inte sett det i verkligheten men det är snyggt på bild.
(Bilden är från http://www.hagen.com/uk/aquatic/addi...ge_living.html)
Christian Alfredsson
Tekniskt ansvarig Zoopet
Trevligt, och det är lika snyggt i verkligheten. Kanske lite dålig belysning, men det är bara att välja växter efter det
...inga större problem som inte kan övervinnas
.
Vad blir det för invånare då?
/Anders
Snyggt kar, ska bli kul att se hur detta utvecklar sigNågra planer på invånare/inredning?
540 liter SA/Växtkar ctrl+alt+delete omstartat 110420
100 liter blandat...
Cryptocoryne + mossa är det tänkt. Ganska ljus sand som jag redan har. Inga fiskar eller räkor i början. Det får växa fram.
Christian Alfredsson
Tekniskt ansvarig Zoopet
Bra filter, men svag belysning. Planterade lite mossor när jag körde igång mitt men belysningen var för svag, så jag tror nog att bara växter med ett litet ljusbehov typ Anubias passar. Dock skall sägas att det nu tydligen också finns LED-lampor som extra tillbehör - dessa är nog bättre.
Räkorna som jag har i funkar bra, men fiskarna är lite skygga. Tänk dock på att man måste sätta något skydd för insugskoppen till filtret annars dras räkynglen in där.
Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
Tack för tipsen. Ska kolla på LED-valet.
Står inget på Hagens hemsida, men det är folk som moddat rampen själva.
Senast redigerat av admin den 2010-08-11 klockan 11:02.
Christian Alfredsson
Tekniskt ansvarig Zoopet
http://www.yourwelcome.co.uk/acatalog/MR11.html
Tror ni den skulle funka?
Christian Alfredsson
Tekniskt ansvarig Zoopet
Christian Alfredsson
Tekniskt ansvarig Zoopet
Vet någon vilken sockel Edge akvariets lampor har så beställer jag idag
LED-belysningen finns med två olika socklar, mr16 samt mr11, även kallade gu5.3 samt gu4
Christian Alfredsson
Tekniskt ansvarig Zoopet
Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
Då var de beställda.
Christian Alfredsson
Tekniskt ansvarig Zoopet
Jag såg faktiskt ett sånt kar bara häromdagen! i en butik.
Var faktiskt riktigt snygga! kul teknik![]()
Christian Alfredsson
Tekniskt ansvarig Zoopet
Det är ett riktigt fräckt kar, kanske man skulle skaffa sig ett sådant vad det lider....![]()
/Anders
Du har ju en ännu fräckare kub på g...
Christian Alfredsson
Tekniskt ansvarig Zoopet
Ska vi byta....not!
![]()
/Anders
Igår då var jag hämtade karet. Tillsammans med 3 sorters mindre rasboror.
Fiskarna går i ett annat kar i väntan på inflytt.
Det ser lite meckigt ut att få ihop det, men tuff design är det allt.
Christian Alfredsson
Tekniskt ansvarig Zoopet
Grymt akvarium! Har kollat på ett sådant innan men jag backade ur för jag tyckte att det såg trångt ut att få ner handen om man skulle rensat alger. Kom på att det kanske är lättare med en algmagnet.
Grattis till ett grymt köp!
MVH macke_fisk
Nja just det med alger är inget problem eftersom belysningen inte ligger mot glaset så blir det inga alger. Mitt Edge har ju varit igång ca 1 år och jag har aldrig behövt rengöra rutorna från alger.
Men visst är det trångt att arbeta i akvariet så det är helt enklet inte ett akvarium som man kommer åt att hålla på och pilla i utan man får inreda det på ett sådant sätt att det inte behövs
Akvaristiska hälsningar
Kjell
Det är riktigt trångt. Kommer nog få dela roten jag köpte för att få ner den.
Christian Alfredsson
Tekniskt ansvarig Zoopet