Vilken film...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Despicable Me 2... Välgjord, rolig, och knäpp. Roligast och knäppast var nog de lila, onda, och oerhört korkade versionerna av Minions, med deras stora, spretiga hår, underbett, och spontana "BAAAH" i tid och otid.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Monsters University, en prequel till Monsters, INC. Rätt kul och välgjord, bäst var nog scenen i slutet, när Mike och Sulley hamnar i människornas värld. Lite igenkänningsfaktor fanns där, när några karaktärer från första filmen (förutom Mike och Sulley) passerade.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        Rise of the Guardians... DreamWorks igen, och som vanligt bra. Gillar hur de har försökt återuppfinna våra favoritsagofigurer tomten, påskharen, Mr. Sandman, och tandfén. Särskilt påskharen var en skön figur.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          Planes... En Disney/Pixarfilm som utspelar sig i samma universum som Cars. Storyn kändes en aning tunnare än den i Cars, och det kändes som om de gick lite för fort fram med karaktärer och händelser som i Cars kanske var lite mer genomarbetade, och fick ta lite mer tid. Men filmen var helt ok, och som vanligt när man har sett en film av (sätt in valfri känd animationsstudio här) så var man på allmänt bra humör, och satt och smålog för sig själv när eftertexterna började rulla.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            Turbo... Tja, jag inser vad de ville säga med sensmoralen (som var tämligen övertydlig), och visst var den rolig här och var, men om jag ska rekommendera nå'n att se bara en film av DreamWorks, så blir det nog inte denna. Tyckte storyn med en snigel som tävlar mot Indy Carbilar var lite väl... Och tyckte även estetiken skar sig rätt ordentligt, mellan de serietidningsaktiga sniglarna och de fotorealistiska Indy Carbilarna. Satt mest och tänkte på hur cool filmen hade varit med de bilarna, men utan sniglarna

            Tycker nog att deras förra "djur samarbetar med människor"-film, Bee Movie, var bättre. How To Train Your Dragon är nog en av mina favoriter när det gäller DreamWorks.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              Pacific Rim... Stora monster, och stora mechs Faktiskt förvånansvärt bra tycker jag. Några av karaktärerna (som den tyska vetenskapsmannen och de båda ryska mechpiloterna) kändes rätt karikatyrartade, men det störde inte så mycket. Kineserna pratade kinesiska med varandra, och ryssarna pratade ryska med varandra, istället för engelska med värsta brytningen, bara en så'n sak.

              Att detta inte handlar om en B-film med låg budget märker man i det ganska omfattande extramaterialet, med en del bakom kulisserna.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                Gravity... Spännande...
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  Frozen (Disneyklassiker #52)... Den var bra, med ett lite oväntat slut. Men varför alla dessa sånger Det kändes som att de speciellt i början körde en sång var femte minut när en ny scen introducerades. En och annan sång är väl inget fel, men när de brister ut i opåkallad sång i tid och otid så förstör det rytmen lite i berättandet. Men som sagt, filmen var bra ändå.
                  Senast redigerad av Shepard; 20 June 2014, 18:43.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Green Lantern... Jodå, jag gillade den faktiskt. Speciellt en sak... Han fick en mask, som de sa att han skulle ha när han ville att ingen skulle känna igen honom, och jag tänkte, nej, inte ännu en Stålmannen, som ingen känner igen för att Clark Kent tar av sig glasögonen Men i en scen så påpekar hans kärlek att hon faktiskt har känt honom tillräckligt länge för att känna igen honom även om hon inte kan se hans kindben En rätt skön pik åt alla superhjältar som verkar bli anonyma för att de ändrar en liten detalj i utseendet.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Godzilla (den nya)... Tja, den kändes helt klart mer intressant än den förra. I den här filmen tycks inte monstrens huvuduppgift vara att stampa allt till damm, utan det är bara vad som råkar inträffa när de gör det vilda djur brukar göra, de tar den rakasta vägen för att finna varandra, och bryr sig inte om i fall det råkar vara över en öde slätt, eller genom en storstad. De hade läst på lite om biologi verkar det som, som t.ex i en scen där hanen ger honan en gåva, som många fåglar gör.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • addo
                        • January 2007
                        • 609

                        Jag tyckte Godzilla var helkass, jag har lite svårt för historier där karaktärerna är en biroll till vad monsterna gör.

                        Edge of tomorrow var den jag såg senast, den var bra precis som Tom Cruises filmer brukar vara. Det enda lilla minuset var att Emmily Blunt inte passade så bra i actionfilm.

                        Kommentar

                        • blaze1337
                          • July 2014
                          • 646

                          Memento... för er som gillar mindf**k filmer galet bra film

                          Kommentar

                          • addo
                            • January 2007
                            • 609

                            Apropå Memento, kolla på ireversible (Fransk) den utspelas också i omvänd kronologisk ordning. Den filmen är genial på så otroligt många sätt och det är bra att spola tillbaka och dubbelkolla vissa saker för att få ut det mesta av filmen. Den omvända kronologiska ordningen gör att man helt plötsligt blir tvungen att omvärdera det man antagit om karakträrerna, skådespeleriet är perfekt.

                            Varning krävs dock, regissören ville göra en film som spelar på dåliga känslor till skillnad mot vanliga filmer. Han har lyckats utmärkt! Inget underhållningsvåld här inte utan hyperrealistiskt grovt våld, sen är det lågfrekventa ljud i musiken som leder till illamående hos många människor och filmat så man blir yr och börjar må illa. För att inte tala om vad som händer i filmen! Ett mästerverk, men för psykiskt påfrestande för att man ska kunna se den mer än en gång...

                            Kommentar

                            • blaze1337
                              • July 2014
                              • 646

                              Ursprungligen postat av addo
                              Apropå Memento, kolla på ireversible (Fransk) den utspelas också i omvänd kronologisk ordning. Den filmen är genial på så otroligt många sätt och det är bra att spola tillbaka och dubbelkolla vissa saker för att få ut det mesta av filmen. Den omvända kronologiska ordningen gör att man helt plötsligt blir tvungen att omvärdera det man antagit om karakträrerna, skådespeleriet är perfekt.

                              Varning krävs dock, regissören ville göra en film som spelar på dåliga känslor till skillnad mot vanliga filmer. Han har lyckats utmärkt! Inget underhållningsvåld här inte utan hyperrealistiskt grovt våld, sen är det lågfrekventa ljud i musiken som leder till illamående hos många människor och filmat så man blir yr och börjar må illa. För att inte tala om vad som händer i filmen! Ett mästerverk, men för psykiskt påfrestande för att man ska kunna se den mer än en gång...
                              ska ses under helgen inte känslig för filmer gillar såna filmer så får se hur den är

                              Kommentar

                              • addo
                                • January 2007
                                • 609

                                Återkom med betyg, btw man behöver inte vara känslig för att bli illa berörd av den filmen, tro mig!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...