Zoopet

Artbeskrivningar för affärer | Bli vanlig medlem | Bli Goldmedlem
Sidan 8 av 10 FörstaFörsta ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SistaSista
Resultat 141 till 160 av 182

Standard

Ja inte var den bra inte men dålig. Det var nog inte så mycket annat att vänta sig ändå med flygande pirayor. Bara att vänta på: Piraya 3 - Mördarna i guldfiskskålen
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

Standard

Citat Ursprungligen postat av eriahl Visa inlägg
    Ja inte var den bra inte men dålig. Det var nog inte så mycket annat att vänta sig ändå med flygande pirayor. Bara att vänta på: Piraya 3 - Mördarna i guldfiskskålen
    Eller "Piraya 3 - De hamnade i ett för litet kar och matades med levande möss och guldfisk av nå´n som tyckte det var coolt, filmade när h*n matade dem, och se´n laddade upp filmen på nätet" Skulle bli världens längsta undertitel...
    I am the very model of a scientist salarian, I study species, turian asari and batarian
    Min profil
    Mitt galleri
    Min zoon

Standard

Serenity... Jag är helt för film/spelhjältar som görs mänskliga, det vill säga de har fel och brister som alla människor... Men jag är inte förtjust i när de verkar förväxla det med att göra hjältarna halvkriminella Hjältar begår inte brott, liksom...

Men med det sagt, så var det ändå en helt ok film. Men jag gillade inte riktigt designen på skeppet Serenity. Vem vill flyga runt i ett skepp som ser ut som en kyckling?
    I am the very model of a scientist salarian, I study species, turian asari and batarian
    Min profil
    Mitt galleri
    Min zoon

Standard

Hellboy, och Hellboy: The Golden Army... Gillade dem, även om The Golden Army var lite mysko i några scener, speciellt på trollmarknaden Men på det hela taget var de bra. Jag gillade duetten mellan Hellboy (Red) och Abraham Sapien (Blue).
    Min profil
    Mitt galleri
    Min zoon

Standard

Fantastic 4: Rise of the Silver Surfer, och RoboCop... Båda filmerna var ok, var kul att se skillnaderna mellan gammalt och nytt. Det som slog mig var hur ryckigt den stora tvåbenta roboten (ED-209) i RoboCop rörde sig, nästan värre en AT-ST Där har ju snyggt gjort CGI sina fördelar. Gillade också med Silver Surfer att den var lite oförutsägbar, att allt inte var vad det verkade.

RoboCop var tämligen blodig, man kan ju fundera över nödvändigheten i det, men det funkade...
    Min profil
    Mitt galleri
    Min zoon

Standard

stämningen.. robocop är en obehaglig film, då ska den kännas obehaglig..

ungefär som att american history x eller irreversable är jävligt obehagliga.. ett sönderstampat huvud eller en alldeles för realistisk våldtäktsscen är inget man behöver se men med tanke på att man verkligen mår psykiskt dåligt av det är det ju fortfarande bra filmskapande..
    Är du nyfiken på större/monsterfiskar? Klart du ska besöka monsterentusiasterna på www.rovfisk.se

Det Jeremy Wade poserar med simmar hemma hos mig

Standard

Jo jo, men när blodet sprutar som en fontän á la Mortal Kombat, så, hmm, hehe... Som när Murphy fick handen avskjuten (kändes lite som den där sketchen med Monty Python, där kroppsdelarna ramlar av till höger och vänster, och blodet sprutar), eller den där stackars kostymnissen som blir totalt sönderskjuten av ED-209 Hehe, något överdrivet kanske. Har inget emot blodiga filmer så sett, men gränsen mellan lagom och för mycket är ganska hårfin.
    Senast redigerat av Animaniac den 2012-05-13 klockan 23:46.
    Min profil
    Mitt galleri
    Min zoon

Standard

District 9... Var inte så imponerad i början, hade t.ex lite svårt att köpa "räkorna" först Men den tog sig.
    Min profil
    Mitt galleri
    Min zoon

Standard

The X-Files: I Want To Believe (Director's Cut)... Tja... De första 2/3 av filmen var rätt sega. Den sista 1/3 var lite skum, och liknade mest Frankensteins monster. Känns mest som att slutet var lite påklistrat, ungefär det här är The X-Files, så vi måste ha med nå´t mysko också Ska väl inte säga att filmen var kass, bara lite... småseg och halvkonstig.
    Min profil
    Mitt galleri
    Min zoon

Standard

"ThunderCats are on the move, ThunderCats are loose... Feel the magic, hear the roar, ThunderCats are loose... Thunder Thunder Thunder ThunderCats!" Hmm, den får jag aldrig ur skallen nu

Vad är då ThunderCats? Hmm, tja, en amerikansk tecknad TV-serie från 80-talet som... Tja, är man, som jag, svag för tecknat, och även är lite nostalgiskt lagd, så är så´na här gamla 80-talsreliker rätt kul att se på. ThunderCats är väl egentligen ganska corny, och karaktärernas animering är väl inte klockren direkt. Men ändå, den besitter ändå ett visst mått av charm, och är faktiskt lite småspännande, och sensmoralen finns där, den också.
    Min profil
    Mitt galleri
    Min zoon

Standard

:P
    Är du nyfiken på större/monsterfiskar? Klart du ska besöka monsterentusiasterna på www.rovfisk.se

Standard

Citat Ursprungligen postat av ettfettbranamn Visa inlägg

:P
    Hehe Vet att en nyversion av serien började gå förra året, men att det var en spelfilm på gång visste jag inte.
    Min profil
    Mitt galleri
    Min zoon

Standard

Puss In Boots... Katter är lite småknäppa, så de är tacksamma att ha som huvudroller i lite småknäppa filmer, hehe... Som kattägare fnissar man lite när Puss mitt i all "coolhet" sätter i gång med typiska kattgrejer, som att jaga ljuspunkter, krafsa sand, och tvätta sig.
    Min profil
    Mitt galleri
    Min zoon

Standard

Citat Ursprungligen postat av Animaniac Visa inlägg
    Hehe Vet att en nyversion av serien började gå förra året, men att det var en spelfilm på gång visste jag inte.
    Det är en fejktrailer, alltså inte riktig. Kommer ingen spelfilm. SNARF!

Standard

Citat Ursprungligen postat av malfunkshun Visa inlägg
    det är en fejktrailer, alltså inte riktig. Kommer ingen spelfilm. Snarf!
    snaaarf

Hmm, varför blev det små bokstäver, i både det jag citerade, och det jag skrev?
    Min profil
    Mitt galleri
    Min zoon

Standard

jepp, livet är hårt och orättvist..

senast "the hunger games"..

gillar man battle royal är det en mindre blodig/japansk version..

gillar man den dystopi/politiska del som gör bokserien intressant kan man titta på twilight istället..

med andra ord är det en totalt ointressant film för oss som gillar säg fight club och V för Vendetta, vill man må dåligt över att ungar (spelade av 24åringar) har ihjäl varandra samtidigt som en inte särskilt övertygande kärlekshistoria glider förbi är det säkert givande..
    Senast redigerat av ettfettbranamn den 2012-06-24 klockan 20:06.

Standard

Naked Gun... Leslie Nielsen, hehehe...
    Min profil
    Mitt galleri
    Min zoon

Reg.datum
    mar 2003
    Blogginlägg
    702

Standard

robocop är en obehaglig film, då ska den kännas obehaglig..
    Nja, ettan är en satir som driver med korporativism, med massor av svart humor. Tvåan däremot är ren våldsporr helt utan kvaliteter.

irreversable
    Apropå våldsporr - irreversible är ju bokstavligen det. Den är inte obehaglig för att den vill få fram ett budskap, som American History X, utan den vill bara gotta sig i våldtäkt och våld. Riktigt otrevlig film, på ett dåligt sätt.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

Standard

absolut, och en symbolism för jesus osv om man får tro ett helt gäng förståsigpåare..

ang irreversible kan jag inte riktigt hålla med dig.. den har kvaliteter även om de drunknar i den avsky en "normal" människa känner inför vissa scener..

"Events over the course of one traumatic night in Paris unfold in reverse-chronological order as the beautiful Alex is brutally raped and beaten by a stranger in the underpass. Her boyfriend and ex-lover take matters into their own hands by hiring two criminals to help them find the rapist so that they can exact revenge. A simultaneously beautiful and terrible examination of the destructive nature of cause and effect, and how time destroys everything." IMDB

visserligen är den hemsk för att den visar individuella människors lidande och det exakta utförandet av detta, hur många våldtäkter existerar inte i film (och i verkligheten för den delen), skillnaden är att i irreversible för man se det hända istället för 4 slag uppföljda av en mans silhuett (om de är riktigt modiga visar de ett bälte som knäpps upp) för att sen låta en höra 2 plågade stön och sen hittar någon henne i duschen, kanske med lite blod som rinner ner i brunnen..

med andra ord, det man får se är inte på något sätt unikt och båden monica belucci och vincent cassel borde väl räknas till de skådespelare som borgar för en viss kvalitet.. med det sagt säger jag inte att man inte mår illa men att avhysa en film som har 7,4 på IMDB (49 000 betygsättare) TROTS sina "starka" scener känns sådär..

tycker personligen att mycket som pågår i det svenska samhället som vi röstat fram är vidrigare än specifika individers beteende mot varandra..

Reg.datum
    mar 2003
    Blogginlägg
    702

Standard

ang irreversible kan jag inte riktigt hålla med dig.. den har kvaliteter även om de drunknar i den avsky en "normal" människa känner inför vissa scener..
    Den har en massa serietidningsvåld och en mycket detaljerad 15 minuter lång sadistisk våldtäkt som slutar med att förövaren står och sparkar offret i huvudet - och ingenting mer. Den vill inte säga något, bara vara "hård".
    Enda anledningen till att den inte ses som det misslyckade försök till exploitation-film det är, är att den är fransk och därför får nåt slags kulturstämpel.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

Sidan 8 av 10 FörstaFörsta ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SistaSista

Liknande ämnen

1. Kul film
    Av MattiasL i forum 07. Off Topic
    Svar: 1
    När: 2009-01-17, 09:04
  2. Film!
    Av petnym i forum 15. "Amfibier"
    Svar: 10
    När: 2007-05-03, 21:20
  3. film på l 27
    Av alcar i forum 11. Malar