Vilken film...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • VisualDarkness
    • February 2010
    • 7417

    #16
    The Nanny Diaries på TV4
    Första halvan vår betyget "meh" men det tog sig faktiskt i slutet och for betyget "ok".
    Dock förstår jag mig inte på fotot och klippningen, som är samma som i "Djävulen bär Prada", som är menat att vara actionfyllt och kul men mest blir en barriär mot tittaren.
    180l Sällskap:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
    60l Asien:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

    Kommentar

    • Gaffel
      • December 2007
      • 6200

      #17
      Såg The Back-up Plan och Leap year igår, trodde jag skulle kräkas men icke, man börjar bli gammal o soft..
      Life's a bitch and then you die..
      "I might be right handed but im always left-winged"
      Skriv på!

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #18
        Såg Pandorum igår kväll. Tja, vad ska jag säga... En mix av Alien, Dead Space (spel), zombierna i Resident Evilspelen (och filmerna), och den gamla tecknade/dataanimerade filmen Titan A.E. Rätt bra skådespelare, och välgjord rent tekniskt, men i övrigt? Tja, den var rätt ok, men inte den bästa film jag har sett.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • VisualDarkness
          • February 2010
          • 7417

          #19
          Anaconda 4
          Rent skräp...
          180l Sällskap:
          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
          60l Asien:
          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

          Kommentar

          • Andrém
            • October 2009
            • 1247

            #20
            Själv, som många andra så tittade jag på Avatar på Blu-ray.

            F.ö. tittar folk fortfarande på dvd? känns som dvd har blivit lite som video just nu.

            Blu-ray all the way!

            Kommentar

            • VisualDarkness
              • February 2010
              • 7417

              #21
              Avatar har jag bara sett på bio. En bra film som är fantastiskt snygg, men samtidigt extremt klyschig och med kanske decenniets mest utdragna slut.

              Jag blandar friskt mellan DVD och Blu-Ray, sååå impad är jag inte att jag slopar DVD.
              180l Sällskap:
              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
              60l Asien:
              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

              Kommentar

              • Andrém
                • October 2009
                • 1247

                #22
                Ursprungligen postat av VisualDarkness
                Jag blandar friskt mellan DVD och Blu-Ray, sååå impad är jag inte att jag slopar DVD.
                Kommer säkert låta som en snobb men finns inget bättre sätt att säga det på

                Har man en bra full HD tv så är skillnaden enorm tycker jag, visst så var skillnaden mellan VHS och dvd större men tycker ändå den är riktigt märkbar för att dumpa dvd helt (enligt mig)

                Kommentar

                • fergu65
                  • April 2010
                  • 61

                  #23
                  Road house suverän film..1 an då ..med patrick ,,

                  Kommentar

                  • Vimsa
                    • November 2008
                    • 768

                    #24
                    Haha, vi är väl de enda som på zoopet som inte har platt-TV och fortfarande har video. DVD:n står ovanpå videospelaren Senaste filmen jag såg var ... *tänker så det knakar* I taket lyser stjärnorna. Den är verkligen en jättebra ungdomsfilm!

                    Kommentar

                    • macke_fisk
                      • December 2005
                      • 4442

                      #25
                      Igår kväll så såg jag på sharktale (hajar som hajar) .
                      MVH macke_fisk

                      Kommentar

                      • dannedynamit
                        • April 2010
                        • 66

                        #26
                        Såg en film igår, Blood and bone. Totalt värdelös

                        Kommentar

                        • Nubi
                          • March 2009
                          • 9026

                          #27
                          Igår kväll: Flickan som sprängde luftslottet, inte lika bra som boken.
                          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                          Fiskbloggen

                          Kommentar

                          • chainy
                            • February 2007
                            • 405

                            #28
                            Jag och sambon har haft Harry potter maraton - Filmerna är bra - speciellt sista om man läst böckerna. Men nej - böckerna är ändå tusen gånger bättre.
                            Älskar djupet i den senaste - jag gråter varje gång.
                            Bilder på mina fiskar finns på;
                            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2449363

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              #29
                              Ursprungligen postat av VisualDarkness
                              Anaconda 4
                              Rent skräp...
                              Precis som ettan, tvåan och trean, om jag förstått rätt? Har inte sett nå´n av dem, och är inte särskilt lockad av att göra det heller. Om ni vill se några hyfsade monsterfilmer, som inte tar sig själva på så stort allvar, har rätt kul skådespeleri, och faktiskt är hyfsat spännande, kan jag rekommendera Tremors 1-4 (Hotet från underjorden). Inga mästerverk, men heller inga kalkoner.

                              Apropå DVD kontra Bluray, tja, till skillnad från VHS vs. DVD så verkar inte Bluray vara tänkt att ersätta DVD, mest säljas parallellt med varandra, där Bluray väl riktar sig mest till dem som sitter på ett ordentligt hemmabiosystem, medan DVD är för dem som har DVD/Blurayspelare och vanlig platt-TV (som jag). Blurayfilmer är trots flera år på marknaden fortfarande rätt mycket dyrare än DVD, och filmer släpps på både Bluray och DVD, förmodligen för att man ska ha valmöjligheten. Vissa äldre filmer och TV-serier kommer nog aldrig att släppas på Bluray, eftersom bilden ändå inte kommer att bli bättre än på DVD.

                              Den Avatar jag köpte är en Bluray/DVD Steelbook, där det ingår både en Bluray och en DVD-skiva, och jag har kollat på båda, och tyckte att Bluray-versionen var mycket klarare. Nu kollade jag i och för sig på dem på olika spelare och olika TV-apparater (Bluray på en Samsung platt-TV på runt 20 tum, DVD på en Philips platt-TV som jag tror är på 37), så man kanske inte kan dra för stora växlar av det, men DVD-versionen upplevde jag som mörkare och kornigare. Kan ju ha mest med TV-apparaternas inställningar att göra i och för sig. Tyckte inte den var så klyschig faktiskt, till skillnad mot många andra filmer, där mänskligheten/USA (förståeligt, eftersom de flesta så´na filmer är amerikanska, och ju därför utspelas ur deras perspektiv) är de goda, så är vi faktiskt i Avatar skurkarna, som exploaterar Na'vi-folket, och den är väl menad som en stor pik åt hur vi behandlar vår egen planet, och våra medvarelser, som Jake Sully säger i en sekvens, they killed their mother, det vill säga jorden.

                              Nu är jag inte kräsen, och större delen av mina filmer har jag på DVD, har inga monsterapparater att spela upp filmerna på ändå, så jag nöjer med DVD. Har köpt några filmer på Bluray, men tycker att de fortfarande är lite för dyra.
                              Senast redigerad av Shepard; 09 May 2010, 17:30.
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • VisualDarkness
                                • February 2010
                                • 7417

                                #30
                                Jag vet att jag sett Anaconda 1 men jag minns inte ett smack av den (förträngt?).

                                DVD har mängder av fördelar gentemot VHS:
                                - Bättre bild
                                - Bättre ljud
                                - Kapitel och spolningsmöjligheter
                                - Menysystem
                                - Inställningar (ljud, bild, språk etc)
                                - En betydligt långsammare försämring av matrialet
                                - Smidigare rent fysiskt
                                - Dock känsligare för hantering
                                Etc

                                Blu-Ray gentemot DVD är extremt beroende på utrustning (här hemma har vi bra grejer):
                                - Bättre bild med högre upplösning
                                - Högre ljudkvalitet (i de flesta fallen mer psykologisk än märkbar)
                                - Mer lagringsutrymme
                                - Dock långsammare i dagsläget
                                180l Sällskap:
                                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                                60l Asien:
                                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                                Kommentar

                                Arbetssätt...