Vilken film...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ettfettbranamn
    • December 2010
    • 3424

    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


    :P
    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

    Normaliseringsprocessen..
    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Ursprungligen postat av ettfettbranamn
      Hehe Vet att en nyversion av serien började gå förra året, men att det var en spelfilm på gång visste jag inte.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        Puss In Boots... Katter är lite småknäppa, så de är tacksamma att ha som huvudroller i lite småknäppa filmer, hehe... Som kattägare fnissar man lite när Puss mitt i all "coolhet" sätter i gång med typiska kattgrejer, som att jaga ljuspunkter, krafsa sand, och tvätta sig.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • malfunkshun
          • September 2008
          • 394

          Ursprungligen postat av Animaniac
          Hehe Vet att en nyversion av serien började gå förra året, men att det var en spelfilm på gång visste jag inte.
          Det är en fejktrailer, alltså inte riktig. Kommer ingen spelfilm. SNARF!

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            Ursprungligen postat av malfunkshun
            det är en fejktrailer, alltså inte riktig. Kommer ingen spelfilm. Snarf!
            snaaarf

            Hmm, varför blev det små bokstäver, i både det jag citerade, och det jag skrev?
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • ettfettbranamn
              • December 2010
              • 3424

              jepp, livet är hårt och orättvist..

              senast "the hunger games"..

              gillar man battle royal är det en mindre blodig/japansk version..

              gillar man den dystopi/politiska del som gör bokserien intressant kan man titta på twilight istället..

              med andra ord är det en totalt ointressant film för oss som gillar säg fight club och V för Vendetta, vill man må dåligt över att ungar (spelade av 24åringar) har ihjäl varandra samtidigt som en inte särskilt övertygande kärlekshistoria glider förbi är det säkert givande..
              Senast redigerad av ettfettbranamn; 24 June 2012, 20:06.
              Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

              Normaliseringsprocessen..
              (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                Naked Gun... Leslie Nielsen, hehehe...
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Azur
                  • March 2003
                  • 12946

                  Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                  robocop är en obehaglig film, då ska den kännas obehaglig..
                  Nja, ettan är en satir som driver med korporativism, med massor av svart humor. Tvåan däremot är ren våldsporr helt utan kvaliteter.

                  irreversable
                  Apropå våldsporr - irreversible är ju bokstavligen det. Den är inte obehaglig för att den vill få fram ett budskap, som American History X, utan den vill bara gotta sig i våldtäkt och våld. Riktigt otrevlig film, på ett dåligt sätt.
                  Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                  Kommentar

                  • ettfettbranamn
                    • December 2010
                    • 3424

                    absolut, och en symbolism för jesus osv om man får tro ett helt gäng förståsigpåare..

                    ang irreversible kan jag inte riktigt hålla med dig.. den har kvaliteter även om de drunknar i den avsky en "normal" människa känner inför vissa scener..

                    "Events over the course of one traumatic night in Paris unfold in reverse-chronological order as the beautiful Alex is brutally raped and beaten by a stranger in the underpass. Her boyfriend and ex-lover take matters into their own hands by hiring two criminals to help them find the rapist so that they can exact revenge. A simultaneously beautiful and terrible examination of the destructive nature of cause and effect, and how time destroys everything." IMDB

                    visserligen är den hemsk för att den visar individuella människors lidande och det exakta utförandet av detta, hur många våldtäkter existerar inte i film (och i verkligheten för den delen), skillnaden är att i irreversible för man se det hända istället för 4 slag uppföljda av en mans silhuett (om de är riktigt modiga visar de ett bälte som knäpps upp) för att sen låta en höra 2 plågade stön och sen hittar någon henne i duschen, kanske med lite blod som rinner ner i brunnen..

                    med andra ord, det man får se är inte på något sätt unikt och båden monica belucci och vincent cassel borde väl räknas till de skådespelare som borgar för en viss kvalitet.. med det sagt säger jag inte att man inte mår illa men att avhysa en film som har 7,4 på IMDB (49 000 betygsättare) TROTS sina "starka" scener känns sådär..

                    tycker personligen att mycket som pågår i det svenska samhället som vi röstat fram är vidrigare än specifika individers beteende mot varandra..


                    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                    Normaliseringsprocessen..
                    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                    Kommentar

                    • Azur
                      • March 2003
                      • 12946

                      Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                      ang irreversible kan jag inte riktigt hålla med dig.. den har kvaliteter även om de drunknar i den avsky en "normal" människa känner inför vissa scener..
                      Den har en massa serietidningsvåld och en mycket detaljerad 15 minuter lång sadistisk våldtäkt som slutar med att förövaren står och sparkar offret i huvudet - och ingenting mer. Den vill inte säga något, bara vara "hård".
                      Enda anledningen till att den inte ses som det misslyckade försök till exploitation-film det är, är att den är fransk och därför får nåt slags kulturstämpel.
                      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                      Kommentar

                      • ettfettbranamn
                        • December 2010
                        • 3424

                        och om american history X hade varit FÖR rasism? hade den också bara varit hård eller hade det fortfarande varit en fantastisk film? jag tycker att många "budskapsfilmer" är helt ointressanta just eftersom de visar "en stark historia", "ett gripande kvinnoporträtt" osv för att man kan vara helt säker på att det kittlar till hos någon kulturtant.. det var ju ingen som vågade ge fight club bra recensioner innan vemdetnuvar gjorde det först och det stående omdömet var en "adrenalin-film" som KANSKE skulle upp på bio istället för den kritik mot vårt samhälle och den frågeställning den faktiskt är..

                        olika uppfattningar.. jag säger inte att du har fel eller att jag gillar filmen som film.. däremot kanske man ska vara lite mer försiktig i sina ord när man bara är en.. jag tycker också att irreverible är för mycket men på samma sätt som vissa tycker att göta kanal eller sommaren med göran är det bästa som finns kanske det finns folk som tycker att irreversible ger något..


                        senaste film..
                        the dark knight rises;

                        2 ord; se den!
                        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                        Normaliseringsprocessen..
                        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          The Naked Gun 2½... Leslie Nielsen igen, hehe...

                          Vill se Batman: The Dark Knight Rises, The Avengers, Prometheus, och Madagascar 3, men lär väl som vanligt få vänta på DVD/bluray-releaserna, inget kul att gå på bio ensam.
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • ettfettbranamn
                            • December 2010
                            • 3424

                            avengers;

                            bättre än dark knight rises, inte som film, men med tanke på förväntningarna som ställdes på dark knight rises gentemot avengers är avengers en gladare överraskning.. den tar sig själv på alldeles lagom mycket allvar..
                            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                            Normaliseringsprocessen..
                            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              The Naked Gun 33 1/3: The Final Insult... Ja, det är Leslie Nielsen... Igen...
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • KristianE
                                • April 2012
                                • 1443

                                Såg Irreversible i kväll efter att ha läst vad ni skrev om den, tyckte den var sådär. Framförallt hade den kunnat kortas ner 10minuter så man slapp alla scener där dom bara vinglar runt med kameran i onödan (framförallt i början och inne på bögklubben). Annars så funkade den men inget jag kommer rekommendera vidare.

                                Senaste film på bio va Prometheus, man fick ju se allt intressant i trailern. Inte värd att betala 100 spänn för att se på bio helt enkelt.
                                //Kristian
                                Följ mitt 1440l SA projekt på
                                http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                                Kommentar

                                Arbetssätt...