Zoopet

Artbeskrivningar för affärer | Bli vanlig medlem | Bli Goldmedlem
Sidan 20 av 21 FörstaFörsta ... 10 14 15 16 17 18 19 20 21 SistaSista
Resultat 381 till 400 av 416

Standard

helt utan doppvärmare då antar jag?

Jag gjorde felet med att använda en för stark lampa första gången, vilket ledde till att vattnet blev runt 30 grader!! vart inte bra för räkorna... nu kör jag med LED eller om de va Halogen, ingen värme av den iaf, så nu ligger de runt 22-23 grader typ.

vad använder du för mat? jag har kört lite med alg tabletter och shrimp sticks, men kan använda något annat? provade med en liten bit bröd men de va ingen hit direkt.

Standard

Jag har kört mest EBI Gold Kenta senare tid. Detta pga at jag fått det gratis av en vän.

Vad det gäller temperaturen, så kör jag inte med doppvärmare i något av mina kar eller i vasen. Håller 25 grader i vasen, nanot samt 26 i 375:an. Lite galet tycker många, men så är det.
    Inlägget redigerat 312 gånger av doktorn, senast idag klockan 12:02

Standard

Langar in en fråga i tråden eftersom jag tänker att många kikar i den: Köpte trollhassel i butiken och körde ner i vasen, allt var frid och fröjd men nu efter en vecka har något som ser ut som mögel börjat uppstå kring knopparna. Vad är detta? Det blir även en beläggning på vattenytan? Var de inte torkade nog? Vad ska jag göra?

Standard

Låt det bara vara, det kommer att försvinna efter ett tag

Standard

Riktigt snyggt!

Droppar in med en fråga: Låter filtret i era räkvaser mycket? Om inte: Vad är det för filter ni har?

hannescs avatar
    Reg.datum
    dec 2009

Standard

alla mina filter till alla mina kar är knäpptysta. ( eller fluval 405 har ett svagt sus men märks knappt)

har du precis startat filtret så låter det alltid ett tag tills all luft är ur filtret

Standard

Citat Ursprungligen postat av Decals Visa inlägg
    Riktigt snyggt!

Droppar in med en fråga: Låter filtret i era räkvaser mycket? Om inte: Vad är det för filter ni har?
    Jag har ett fluval 1+, funkar kanoners.

Standard

Hej. Jag måste fråga! Hör du mycket av din pump? Jag har köpt samma pump och tycker att den låter väldigt mycket.

hannescs avatar
    Reg.datum
    dec 2009

Standard

min pump är tystare än döden. hörs inte ett ljud. hur länge har du haft den igång? det kan ju låta en del i början då det är en del luft kvar i filtret.

Standard

Okej. Nej jag starta den imorse^^ Men vid lunch så lät den fortfarande massor. Så jag längtar hem så jag får se om den blivit tystare. Får hoppas på det iaf.

hannescs avatar
    Reg.datum
    dec 2009

Standard

får la hoppas det min är iaf hur tyst som helst.

Standard

Var köpte du pumpen och hur stor är vasen? Funderar på räkvas ;D
    54L med lite olika små vanliga fiskar + Liten burk på ca 5L med liten kampfisk

hannescs avatar
    Reg.datum
    dec 2009

Standard

pumpen köpte på djuraffären. men finns på PWSS med tex

vasen är från IKEA och är Bladet, 45 cm hög. finns en som är 65cm hög med men det är lite för högt. svårt att syresätta en sån stor vattenvolym med den lilla vattenytan.

Standard

Okej tack , ska ta och kolla in ikeas hemsidan efter vas och leta lite efter pump ;D
    54L med lite olika små vanliga fiskar + Liten burk på ca 5L med liten kampfisk

Standard

Väldigt snygga vaser. Blir inspirerad att rensa upp min egen.

En liten fråga bara; Varför inte köra utan teknik i vasen? Jag har en vas med jord som substrat, noll teknik och har inga problem med hälsan på innevånarna. Inga räkor dock. En neontetra fick sitta karantän i vasen ca 1 månad utan problem.

hannescs avatar
    Reg.datum
    dec 2009

Standard

ne tyckte det var smidigare med teknik. när vattenytan rör sig så fladdrar det sådär fint i taket av reflektioner. tycker inte filtret stör nämnvärt så.

men visst. ett non-tech kar är jag lite sugen på med

Standard

Fina vaser ni gör! Ska bygga nått liknande när ja fått ordning på mitt akvarium ja har nu! Kommer köra min 10w led lampa med COB dioder, kommer nog räcka fint. Kan ändra färgspectra med så kan leka med färgåtergivningen på räkorna och växterna, kan bli riktigt intressant. Ska först bygga nån snygg "bänk" att ha vasen på.. Tack för inspirationen

hannescs avatar
    Reg.datum
    dec 2009

Standard

najs. kul med dioder som du kan ändra färgspectra på. kan du mäta det på nått sätt? hade ju varit najs. så man ser liksom var man ligger.

Standard

Ja de är skoj, har den i garderoben till min odling av örter till vintern, har även en 400w LE med blått ljus. Denna är det: LED vet inte faktiskt, här är nått "basic" sätt.. Kan bli riktigt snyggt med ett lila sken, till svart bänk och svart grus... ?

hannescs avatar
    Reg.datum
    dec 2009

Standard

jäkla najs grejj asså! det där hade jag velat ha.

odla örter till vintern. hehe asså det är så det kallas nu. var nån för nått år sen som hade en MH lampa till sina "tomater" :P

Sidan 20 av 21 FörstaFörsta ... 10 14 15 16 17 18 19 20 21 SistaSista

Liknande ämnen

1. Uppgradering av nuvarande Räkvas
    Av Patrik Steen i forum 10. Projekt
    Svar: 538
    När: 2012-05-11, 20:29
  2. Uppstart av min räkvas
    Av PiaJo i forum 10. Projekt
    Svar: 177
    När: 2010-10-24, 18:16
  3. storlek på räkvas?
    Av Myzan___ i forum 14. "Skaldjur"