Zoopet

Artbeskrivningar för affärer | Bli vanlig medlem | Bli Goldmedlem
Sidan 1 av 3 1 2 3 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 51

Reg.datum
    feb 2010

Standard Dvärgciklider

Hej! Nu har vi bestämt att vi ska ha dvärgciklider i vår 280L kub, frågan är bara vilken sort? Jag tänkte att det säkert finns massa roligt folk här som har massa dvärgar hemma och gärna delar med sig av kort? Jag vill gärna ha tips på vilka dvärgar som passar ihop (om jag får plats med 2 par, eller ev 1+3), vilka dvärgar som är roligast att titta på, vackrast att titta på...Ja, jag vill helt enkelt veta allt om just era favoritdvärgar! Jag vill se massor med fina bilder helt enkelt. Tack på förhand!
    Senast redigerat av Asynja den 2010-03-09 klockan 13:18. Anledning: Stavar man som en kratta får man redigera endel :)
    /Åsa

60L Fisksoppa, 280L kub under construction

Mats Bryzells avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Blogginlägg
    2

Standard

Citat Ursprungligen postat av Asynja Visa inlägg
    Hej! Nu har vi bestämt att vi ska ha dvärgciklider i vår 280L kub, frågan är bara vilken sort? Jag tänkte att det säkert finns massa roligt folk här som har massa dvärgar hemma och gärna delar med sig av kort? Jag vill gärna ha tips på vilka dvärgar som passar ihop (om jag får plats med 2 par, eller ev 1+3), vilka dvärgar som är roligas att titta på, vackrast att titta på...Ja, jag vill helt enkelt veta allt om just era favoritdvärgar! Jag vill se masor med fina bilder helt enkelt. Tack på förhand!
    Film också?
    Mats "MaxB" Bryzell

Reg.datum
    feb 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av MaxB Visa inlägg
    Film också?
    Nu var du snabb . Jag vill gärna se fler filmer, de är så otroligt vackra fiskar!
    /Åsa

Mats Bryzells avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Blogginlägg
    2

Standard

Nu var du snabb . Jag vill gärna se fler filmer, de är så otroligt vackra fiskar!
    Ja, nu när jag inte har några kar kvar (de flesta är borta nästa vecka) kommer jag inte ha annat för mig här på forumet än att ladda upp en massa gamla bilder och filmer - så det kan nog bli ett antal i denna tråden vad det lider!
    Mats "MaxB" Bryzell

Reg.datum
    feb 2010

Standard

Ja, nu när jag inte har några kar kvar (de flesta är borta nästa vecka) kommer jag inte ha annat för mig här på forumet än att ladda upp en massa gamla bilder och filmer - så det kan nog bli ett antal i denna tråden vad det lider!
    Trevligt Max! Väntar med förtjusning! Men nu måste jag fördriva tid på annan plats, dags att hämta monstret på dagis
    /Åsa

Mats Bryzells avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Blogginlägg
    2

Standard

Trevligt Max! Väntar med förtjusning! Men nu måste jag fördriva tid på annan plats, dags att hämta monstret på dagis
    OK - då kör jag de här så länge;

Apistogramma Spec2 - Rio Jaro, Purus Wild;

Viejita och agassizii

agassizii och fjärilsciklider

Fjärilsciklider och viejita
    Mats "MaxB" Bryzell

Reg.datum
    feb 2010

Standard

Vilka underbara fiskar Max! Tack för att du delar med dig! Vilken är din favorit?
    /Åsa

Mats Bryzells avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Blogginlägg
    2

Standard

Vilka underbara fiskar Max! Tack för att du delar med dig! Vilken är din favorit?
    Jävlarrrrr, jag skrev ett låååååångt fint svar och så la den jävla nätuppkopplingen av... Groooaaarrr
    Men... puuh... det är svårt att svara på - det finns så många olika att gilla. Viejitan är dock en favorit, hongsloi, panduro, nijsseni, baenschi, borelli plus många till är också väldigt trevliga.
    Mats "MaxB" Bryzell

Reg.datum
    feb 2010

Standard

*s* & jag tryckte på fel knapp när jag skulle posta så det inlägget försvann det också...
    /Åsa

Mats Bryzells avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Blogginlägg
    2

Standard

*s* & jag tryckte på fel knapp när jag skulle posta så det inlägget försvann det också...
    Ja, man blir ju som Tuppjucks-Yoda när sånt händer - uppkopplingen här på jobbet är helt värdelös....
    Mats "MaxB" Bryzell

Reg.datum
    feb 2010

Standard

Jävlarrrrr, jag skrev ett låååååångt fint svar och så la den jävla nätuppkopplingen av... Groooaaarrr
    Men... puuh... det är svårt att svara på - det finns så många olika att gilla. Viejitan är dock en favorit, hongsloi, panduro, nijsseni, baenschi, borelli plus många till är också väldigt trevliga.
    Marnat sa att jag inte borde skaffa baenchi och nijsseni och en till, kan det ha varit panda, för de är tydligen lite svårare, vad har du för erfarenhet av dem?
    /Åsa

Mats Bryzells avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Blogginlägg
    2

Standard

Marnat sa att jag inte borde skaffa baenchi och nijsseni och en till, kan det ha varit panda, för de är tydligen lite svårare, vad har du för erfarenhet av dem?
    Ja, det beror nog på hur man definierar "svår" - får de bara rätt förutsättningar så säger min erfarenhet av dessa att de inte är svårare än många andra Apisto. Men dessa är ganska lika varandra och skall nog inte gå tillsammans i ett mindre kar - och nu är just ditt kar av storleken "mindre", pga att det är kubformat och bygger en hel del på höjden. De här cikliderna vill gärna ha spejs på bottnen med massor av gömställen - så jag skulle satsat på enbart en art av dessa i ditt kar.
    Mats "MaxB" Bryzell

Reg.datum
    nov 2009
    Blogginlägg
    3

Standard

Ja, det beror nog på hur man definierar "svår" - får de bara rätt förutsättningar så säger min erfarenhet av dessa att de inte är svårare än många andra Apisto. Men dessa är ganska lika varandra och skall nog inte gå tillsammans i ett mindre kar - och nu är just ditt kar av storleken "mindre", pga att det är kubformat och bygger en hel del på höjden. De här cikliderna vill gärna ha spejs på bottnen med massor av gömställen - så jag skulle satsat på enbart en art av dessa i ditt kar.

Njae svårare sa jag väl ändå inte Däremot är de mer parorienterade jämfört med andra dvärgar dvs att de trivs bättre som 1+1 än 1+2
    \\54L Apistos//
    \\234L SA//
    MVH Marcus

Reg.datum
    feb 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Marnat Visa inlägg
    Njae svårare sa jag väl ändå inte Däremot är de mer parorienterade jämfört med andra dvärgar dvs att de trivs bättre som 1+1 än 1+2
    F`låt, mindes fel som vanligt...inte lätt att hålla reda på allt nytt

Men då hajjar jag vad ni båda menar. Jag borde alltså sikta in mig på en som har harem istället...

Förlåt Marnat att jag snurrar till det! (kan jag skylla på att jag är blondin och det tar tid att få in allt i min hjärna? )
    /Åsa

Reg.datum
    feb 2010

Standard

Hur mår sonen förresten Marnat? Min fick feber här på eftermiddagen, så det blir till att bara vara hemma imorgon...eller, kanske en liiiten prommis till djurmagazinet *s*
    /Åsa

Reg.datum
    nov 2009
    Blogginlägg
    3

Standard

F`låt, mindes fel som vanligt...inte lätt att hålla reda på allt nytt

Men då hajjar jag vad ni båda menar. Jag borde alltså sikta in mig på en som har harem istället...

Förlåt Marnat att jag snurrar till det! (kan jag skylla på att jag är blondin och det tar tid att få in allt i min hjärna? )
    Ingen fara, det är massvis med information att ta in

Jag hade definitivt satsat på Baenschi eller panduro om du kan leva med att inte ha mkt fler apistos då dessa är riktigt kaxiga och fruktansvärt snygga dvärgar

Hur mår sonen förresten Marnat? Min fick feber här på eftermiddagen, så det blir till att bara vara hemma imorgon...eller, kanske en liiiten prommis till djurmagazinet *s*
    han har fortf feber tyvärr, läkaren trodde det var 3 dagars febern som han fått från storebror.
    \\54L Apistos//
    \\234L SA//
    MVH Marcus

Reg.datum
    feb 2010

Standard

Ingen fara, det är massvis med information att ta in

Jag hade definitivt satsat på Baenschi eller panduro om du kan leva med att inte ha mkt fler apistos då dessa är riktigt kaxiga och fruktansvärt snygga dvärgar

han har fortf feber tyvärr, läkaren trodde det var 3 dagars febern som han fått från storebror.
    Vad trist! Johannes lär väl i vanlig ordning spy upp vällingen ikväll eller i natt och sen kommer han må skit i typ 2 dar, sen är det som bortblåst igen. Han har hållit på såhär varannan vecka sen dagisstart, börjar bli jobbigt. Men i morgon rymmer jag till karrokaja ett tag på kvällen, så då kan jag andas igen .

Jaha, Baenchi eller panduro...om jag inte väljer en snubbe som gillar flera brudar alltså... Vi får välan se vad jag faller för sen då .
    /Åsa

Reg.datum
    nov 2009
    Blogginlägg
    3

Standard

Vad trist! Johannes lär väl i vanlig ordning spy upp vällingen ikväll eller i natt och sen kommer han må skit i typ 2 dar, sen är det som bortblåst igen. Han har hållit på såhär varannan vecka sen dagisstart, börjar bli jobbigt. Men i morgon rymmer jag till karrokaja ett tag på kvällen, så då kan jag andas igen .

Jaha, Baenchi eller panduro...om jag inte väljer en snubbe som gillar flera brudar alltså... Vi får välan se vad jag faller för sen då .
    våra två har bytt sjukdomar nu och varit konstant sjuka i 6 veckor, det känns kan jag säga med sömnbrist och allt vad det innebär.

Det gör inget att de bara har en hona då baenshi honorna är det snyggaste du kan tänka dig i honväg knallgula med svarta streck
    \\54L Apistos//
    \\234L SA//
    MVH Marcus

Reg.datum
    feb 2010

Standard

våra två har bytt sjukdomar nu och varit konstant sjuka i 6 veckor, det känns kan jag säga med sömnbrist och allt vad det innebär.

Det gör inget att de bara har en hona då baenshi honorna är det snyggaste du kan tänka dig i honväg knallgula med svarta streck
    Usch, AIK:are! Finns det inga blå/röd/gula dvärgar?
    /Åsa

Reg.datum
    mar 2009
    Blogginlägg
    30

Standard

Kollat in Kakaduan?
    De är väldigt snygga och ritkigt trevliga AP.
    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
    Fiskbloggen

Sidan 1 av 3 1 2 3 SistaSista

Liknande ämnen

1. Dvärgciklider
    Av Richard.R i forum 10. Amerikanska ciklider
    Svar: 7
    När: 2007-02-06, 21:43
  2. S-A dvärgciklider
    Av Dean87 i forum 10. Amerikanska ciklider
    Svar: 7