Zoopet

Artbeskrivningar för affärer | Bli vanlig medlem | Bli Goldmedlem
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 35

Standard Första projekt! - omstart,200L

Hej hej

tänkte göra en projekt tråd om mitt 200L kar, ska starta om mitt kar och ny bakgrund.

karet började som sällskap med olika fiskar och olika växter och svartb grus och svarta stenar. sedan blev det enbart asien fiskar (dock växter från olika delar) placerade in en gren och skaffade lite vassrör och lite löv på botten och då blev det ''Asien tema'' på karet. nu ska jag då göra om det till att bli helt asien kar (dock ej biotop). ska också ha mer focus på växterna men också få en snygg naturlig miljö.

lite bilder på vad som händer/hänt
    http://www.pixbox.se/alb_show_id1012611_page0.html

Standard

Lycka till med projektet

Vilka fiskar ska du ha i?
    http://blogg.aftonbladet.se/28508/ Besök min blogg!
    uppskattar hjälp med 180 liters projekt: http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=127259

Standard

har ju lite fiskar sen innan, så dom får ju vara kvar där.

men dessa ska där va
    Indisk glasmal
    Linjetandkarp
    Zebrafiskar
    Kilfläcksrasbora
    Praktbotia
    Botia morleti
    Pakistanbotia
    Tigerbotia
    Väderål

har inte bestämt mig helt än, känns som om det redan är överbefolkat. men har också fokuserat mycket på att grönlingarna (botiorna,väderålen) att dom ska få så dom trivs. lite konstig kombo att fokusera på grönlingar och växter. då grönlingar bökar och gillar fin sand medans växterna gillar grus och gillar inte bökande fiskar.

Standard

Låter bra! Hoppas det går bra också!

Standard

Kul med ommöblering
    Om du vill ha mer botior kan jag rekommendera Burmabotia Otroligt vacker och dagpigg.
    128L 325L

Smile

Har du funderat på khuliiål? Dom är riktigt fina, speciellt när dom simmar i grupp om 4-6 st. fixa ett månljus eller solnedgång så får man se dom mkt.

Standard

Citat Ursprungligen postat av aneta Visa inlägg
    Kul med ommöblering
    Om du vill ha mer botior kan jag rekommendera Burmabotia Otroligt vacker och dagpigg.
    japp har redan kollat på dom och verkligen vackra. dock så blir det nog att jag skaffar dom när jag får hem ett 500L kar (som är hos mina föräldrar)får inte plats med det just nu. men jag kan få köpa det när jag har plats. och då ska jag utöka min grönling samling.

Standard

Citat Ursprungligen postat av ankan94 Visa inlägg
    Har du funderat på khuliiål? Dom är riktigt fina, speciellt när dom simmar i grupp om 4-6 st. fixa ett månljus eller solnedgång så får man se dom mkt.
    oj den glömde jag har har en, dock vet jag inte om den ska få bo i det karet.

hade 4innan, en dog av att den matvägrade, och en hoppade ur karet, och en gjorde självmord i pumpen. så nu är det en kvar. ska nog fixa 3-4till vet dock inte vilket kar.

Standard

redan igår kväll satte jag på bakgrunden, en AquaTerra slim. och så ska vatten och inredning i. sedan i med några tåliga fiskar.

Standard

Hur många har du av varje fisk?

Jag själv hade gärna stoppat i mer botior i mitt kar, men vet inte hur många jag vågar stoppa i innan det kommer se fullt ut.
    Tillbaks efter paus.

Standard

Citat Ursprungligen postat av JojjeN Visa inlägg
    Hur många har du av varje fisk?

Jag själv hade gärna stoppat i mer botior i mitt kar, men vet inte hur många jag vågar stoppa i innan det kommer se fullt ut.
    fick vitaprick en gång vilket tog hårt, men detta är vad jag har just nu
    3st Indisk glasmal
    2st Linjetandkarp
    8st Zebrafiskar
    9st Kilfläcksrasbora
    2s Praktbotia
    4st Botia morleti
    5st Pakistanbotia
    3st Tigerbotia
    2st Väderål

och mer än se kan jag inte ha då det redan är överbefolkat. ev får jag köpa till så att dom trivs i antal, en del har ju gått hädan under tiden jag haft karet av diverse anledningar.

Standard

Okey
    Tillbaks efter paus.

Standard

nu så har jag laddat upp fler bilder, bakgrundsen blev väldigt snygg i karet. tog en tid att skära allt rätt och få det att passa men till slut blev det bra.

Standard

Blir nog bra.
    Tillbaks efter paus.

Standard

Blir nog bra.
    tack tack! hoppas det blir det.

Standard

går fort fram nu

fler bilder

har nu planterat klart och inrett dock så kommer mer växter senare, vad tycker ni?. och fyllt på med vatten. vattenberednings medel och en massa ''gojs'' från andra pumpar så har jag nu också vågat släppa i dom första invånarna.

släppte i
    1kuhlli (som direkt simmade bakom bakgrunden, den kunde vistt komma igenom den springan. men men vill den vara där får den vara där. jag såg att h'n kan komma ''ut och in''.)
    kilfläckrasbora
    zebrafisk
    1dvärggurami hane
    2makropoder
    2praktbotior

vet inte varför jag släppte i dvärggurami och makropod. dom hade jag ju inte tänkt att ha. jaja, nu ska jag testa och se om dessa fiskar klarar sig. sedan ska jag utöka beståndet mer.

mer växter ska också i
    Cryptocoryne crispatula var. balansae
    fler andra Cryptocoryne
    Barclaya longifolia
    Aponogeton crispus
    Hygrophila corymbosa
    Nymphaea lotus
    Pogostemon stellata
    Rotala rotundifolia

Standard

Gillar inte den spretiga grenen, annars så ser det bra ut för att vara första inredningen i det nya, det blir ju snyggare när växterna kommer i.
    Tillbaks efter paus.

Standard

Gillar inte den spretiga grenen, annars så ser det bra ut för att vara första inredningen i det nya, det blir ju snyggare när växterna kommer i.
    en hel bild på det,

(hoppas länken funkar,annars finns den på albumlänken)
    http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synl...26228149.jpg?0

får tänka på grenen mer om jag ska ha den kvar eller inte. ska utöka med mer vassrör. sedan vet jag inte om den lilla roten blev nåt så vidare snygg. ser ut som ett huvud !!. är inte heller så säker på att kokosskalen passar in.

sedan får sanden och stenarna en ljusare färg på bild, det är mycket snyggare färg på allt i verkligheten och passar bättre med bakgrunden.

släppte i några barber med (fembandsbard), och nu får jag verkligen lägga band på mig själv och inte stressa så nu ska inga fler fiskar i på ett tag. annars kan jag vara iväg mot en katastrof.
    Senast redigerat av Flaxss den 2009-02-18 klockan 10:52.

Standard

Ser mycket bra ut, gillar din lösning av fastsättning av grenen. Är effektfullt tillsammans med dina vasspinnar. Kommer att bli snyggt med mera växter. Gillar inte kokosnötterna, fast jag förstår att botiorna gillar dem. Försök att dölja dem med växter. Låt även den runda stenen till vänster ligga på bottnen.
    Senast redigerat av Guy Palm den 2009-02-18 klockan 10:54.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Guy Palm Visa inlägg
    Ser mycket bra ut, gillar din lösning av fastsättning av grenen. Är effektfullt tillsammans med dina bambupinnar. Kommer att bli snyggt med mera växter.
    tack tack! den funkar som en revirgräns har jag märkt innan, (hade den i innan också). där stenen är ska vara ett ''strömt'' område och öppet. sedan bakom grenen och där växterna är ska bli ett ''lugnt'' och igenväxt område. så ska det avslutas med lite vass och crypto till den strömma delen, ska försöka få fram så man verkligen ser att där är vass utan växter som döljer. allt för att alla fiskar ska trivas. svårt att förklara hur jag menar.
    Senast redigerat av Flaxss den 2009-02-18 klockan 10:59.

Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista

Liknande ämnen

1. Projekt: Lyckat första försök
    Av Term i forum 10. Projekt
    Svar: 5
    När: 2008-11-10, 13:48
  2. Första vattenbyte efter omstart.
    Av Blossom7 i forum 02. Akvarievatten
    Svar: 3
    När: 2008-08-21, 21:37
  3. ge mej ideer om ett mitt första projekt
    Av jorgner i forum 10. Projekt