Akvarie ''Saker''

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kewell
    • December 2008
    • 95

    Akvarie ''Saker''

    Hej!, eftersom jag är ny så vet inte jag riktigt vad jag ska ha i mitt 54 liters akvarium just nu har jag bara 1 kruka med hål i, en stor sten som är ca 10-15 cm lång som jag har plockat ur naturen och kokat och en Cobambaväxt. Jag skulle köpa fler Cobambaväxt idag men först ville jag fråga er!!!
    Jag har fått tips om Javamossa men tyvärr så säljer de inte det men skulle gärna ha en sån i mitt akvarium, min närmaste zoobutik ligger i Skärholmen (Stockholm) om ni vet en zoobutik nära Skärholmen så blir jag glad om ni hjälper mig om var jag kan hitta den/dem.
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    #2
    Cabomba*
    Tillbaks efter paus.

    Kommentar

    • Kewell
      • December 2008
      • 95

      #3
      Ursprungligen postat av JojjeN
      Cabomba*

      Nu har jag köpt 4 nya cobambaväxter och en ''gravid'' platy man kan se ynglarnas ögon strax över könsdelen.
      Är den gravid?

      Kommentar

      • JonasN
        • September 2008
        • 357

        #4
        Ja du. Det finns ju zookompaniet vid kungens kurva. Har lite större utbud än skärholmens zoo.
        Din andra fråga angående graviditet förstår jag inte riktigt. Om du säger att du ser yngelögon så måste den väl vara gravid?
        Jag skulle nog kombinera cabomban med något lite mer långsamtvöxande. T.ex nån av anubias arterna.

        Kommentar

        • Kewell
          • December 2008
          • 95

          #5
          jag är inte säker för att när jag var nere och köpte sa den att det liknade yngel ögon och att det symboliserar att den ska föda snart jag undrade bara om det kan vara något annat.

          Kommentar

          • Flaxss
            • November 2008
            • 1718

            #6
            förslag på lätta växter som trivs med varmt vatten och även lite sämre ljus
            Limnophilia sessiliflora - Gälört snabbväxandes och tålig
            Vallisneria sp - finns en del olika arter
            Anubias barteri var. nana - Dvärgspjutblad
            Echinodorus sp - Svärdplanta finns olika arter

            Kommentar

            • Markus1984
              • November 2008
              • 2606

              #7
              En rot är ju läckert att ha i akvariet... koka den ett par gånger innan du lägger i den i akvariet...(om möjligt..annars blötlägg ett par dagar i en hink, byt vatten med jämna mellanrum)..
              Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

              Kommentar

              Arbetssätt...