Tror ni på spöken?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • XenOn
    • March 2008
    • 1008

    Tror ni på spöken?

    Jag gör iallfall.... Tänkte berätta vad jag var med om för 2 år sedan.

    Jag vaknade mitt i natten av en fruktansvärd huvudvärk vilken jag än idag inte förstod varför jag fick. Hursomhelst, jag går ner på bottenvåningen för att sedan ta mig till köket. För att ta mig till köket måste jag korsa vardagsrummet samt ett burspråk. När jag kom till burspråket tittade jag av någon anledning ut genom fönstret. Det första jag ser är en skugga som snabbt går förbi fönstret. Jag blev skiträdd! Jag gick av ännu en okänd anledning fram till fönstret för att verkligen se vad det var och då ser jag en kvinna som är täckt med någon form av svart huva eller kappa. Hon vandrar från burspråket mot vårt uthus där hon sedan försvinner i luften.
    Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.
  • 0422
    • August 2007
    • 644

    #2
    Oh, spooky... Tror inte direkt att jag tror på spöken i den bemärkelsen, samlar snarare på små söta spöken (laban-style ungefär)
    - MAKE LOVE NOT LANDFILL -

    Kommentar

    • XenOn
      • March 2008
      • 1008

      #3
      Hehe okej :P
      Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        #4
        Någonting slags finns det nog. Har en svärmor och jag själv har en del oförklarbara saker.
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • HJ-C
          • April 2008
          • 165

          #5
          Kan väl tro på sånt i ungefär två minuter åt gången, som regel direkt efter att man sett The grudge eller någon annan, liknande film...
          Spöken som "individer" är jag annars extremt skeptiskt mot. Då är det väl möjligen mer sannolikt med poltergeistfenomen och andra kvasi- eller pseudovetenskapligt förklarbara fenomen. Det utesluter jag inte helt, även om jag inte bara tänker svälja det utan mycket bra bevis/argumentation. Men att döda går igen eller så skulle jag inte köpa.

          Eriahl berör dock ett betydligt mer svårförklarat fenomen, som jag själv också tror fullt och fast på - Svärmödrar. Jag betvivlar att vi någonsin helt kommer att kunna lösa denna gåta.

          Kommentar

          • daniel_i_malmö
            • April 2002
            • 1103

            #6
            Ursprungligen postat av HJ-C
            Eriahl berör dock ett betydligt mer svårförklarat fenomen, som jag själv också tror fullt och fast på - Svärmödrar. Jag betvivlar att vi någonsin helt kommer att kunna lösa denna gåta.
            Malmö Akvarieförening
            no hope, no harm, just another false alarm

            Kommentar

            • eriahl
              • April 2004
              • 5681

              #7
              Det där var ett slag under kistlocket. Men vi har båda oföklarliga händelser. En är iofs att hennes dotter valde mig... Jag tror inte på tv-programmen där någon talar med döda medans han/hon fiskar reaktioner osv på någon.
              "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

              Kommentar

              • gizmogirl
                • August 2006
                • 2214

                #8
                Alla får väl tro vad de vill om andevärlden själv är jag mottaglig och kan både höra och se samt känna men jag brukar säga att den som lever får se .

                Kommentar

                • Katharina
                  • December 2006
                  • 4045

                  #9
                  De som har upplevt något säger att de vet... För mig är det ganska naturligt även om jag inte lägger så mycket tid och kraft på det...
                  De som inte har upplevt något säger att de inte tror på det. Hur sjutton kan man säga att man inte tror på det när man aldrig har mött eller erkänt att man har mött något?

                  Men jag har aldrig sett något UFO, men jag skulle aldrig säga att jag inte tror på det?! Jag säger att jag inte vet! För hur sjutton ska jag kunna veta, jag har inte scannat hela universum...
                  Jag har lite svårt att lita till människor som försörjer sig på detta, håller mig skeptisk, jag har lite svårt att tro på tarokort (eller hur det stavas) men jag säger absolut inte att jag inte tror på det.. Hur ska jag kunna vet det?!

                  Det är så oerhört mycket vi inte vet om allt möjligt.. Förr låste de in dem som upptäckte bakterierna och sa att jorden var rund, vi gör samma idag, fast nu hånar vi folk som pratar om saker vi inte känner till... Vi är lika rädda för nytt idag som för flera hundra år sedan...

                  Tro får man göra i kyrkan, antingen vet man eller så vet man inte.. Tycker jag..
                  Senast redigerad av Katharina; 20 May 2008, 15:38.
                  Ha dé bäst... Tina

                  Kommentar

                  • Gaffel
                    • December 2007
                    • 6200

                    #10
                    Ufotokar:"Dom finns här mitt ibland oss sedan tusentals år tillbaka."

                    Nyfrälsta evangelister;"Ta emot herrens helande kraft genom mina händer."

                    Kristallterapeuter:""Känn hur universums energi vibrerar och till bredden fyller din kropps tomma skal." "

                    Alkoholister som mött gud:"Släng flaskan och skåda ljuset broder för herren älskar dig också."

                    När jag hör folk säga att dom "Vet" att gud och himelriket väntar där uppe, att dom brukar spela fia med knuff och prata med sin döda mormor som svarar på tal och spå i tarot så säger jag kyss Karlsson och ber att få notan, faktum är att om jag känner doften av patchouli så springer jag..

                    För att felcitera Herman Göring lite, "När jag hör folk tala om spöken så laddar jag min pistol"
                    Senast redigerad av Gaffel; 20 May 2008, 16:02.
                    Life's a bitch and then you die..
                    "I might be right handed but im always left-winged"
                    Skriv på!

                    Kommentar

                    • Vandal
                      • January 2006
                      • 1655

                      #11
                      det okända måste vara ett av de roligaste programmen som finns... man får se så mkt vilsna själar... (för att inte tala om whitetrashlägenheter) och när det danska mediet frank börjar fyllna till ramlar jag ur soffan av skratt...

                      ni som är mediala... kan ni inte ställa upp i james randis tävling... om ni kan bevisa något så vinner ni en miljon dollar! Lätta pengar ellerhur... (sen är ni så goda och bjuder mig på en pilsner för tipset som gjorde er stenrika)
                      bara att gå in på http://www.randi.org/joom/challenge-info.html och anmäla sej

                      (Nej jag tror inte på spökerier och annat mysticistiskt tjafs)
                      over and out /Petter
                      Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

                      http://saltvattenvandal.blogspot.com/

                      Kommentar

                      • Katharina
                        • December 2006
                        • 4045

                        #12
                        Ursprungligen postat av Gaffel
                        faktum är att om jag känner doften av patchouli så springer jag..

                        För att felcitera Herman Göring lite, "När jag hör folk tala om spöken så laddar jag min pistol"
                        Jag vet inte vad patcholi är..

                        Du... jag tror inte att pistoler hjälper mot spöken... men jag vet inte.. du kan ju prova..
                        Ha dé bäst... Tina

                        Kommentar

                        • Wieder
                          • October 2007
                          • 131

                          #13
                          Jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Jag hoppas att det finns spöken, men så länge jag inte varit med om något väldigt övertygande själv kommer jag inte att tro på dom...

                          Men anledningen till att jag skrev var att jag tänkte rekommendera Ghost Hunters, en amerikansk serie som går ut på att undersöka hemsökta platser så vetenskapligt som möjligt. Glöm medium och seanser, det är natt och värme-kameror som gäller..

                          Finns på youtube. Det är 3 säsonger och runt 60 avsnitt än så länge: http://youtube.com/results?search_qu...s&search_type=

                          Måste säga att dom fångat en del riktigt intressanta saker på film och band... Men det händer inte saker i varje avsnitt så ha tålamod om ni ska kolla igenom

                          Kommentar

                          • Trollsvans
                            • November 2007
                            • 1118

                            #14
                            Tja... nåt lurt lär det nog allt finnas, även om jag ställer mig VÄLDIGT tveksam till allt som har med tv och pengar att göra (dvs medier och sånt trams på tv, likaså spökprogram med hysteriska våp till höger och vänster).
                            Sen VAD det är, därom twistar de lärde, och dom lär få dansa vidare ett antal år till.
                            Men bara för att det inte a; finns tydliga bevis på Aftonbladet, b; inte står med i nån bok i skolan, och c; alla inte sett nåt, utan bara några, så måste det inte betyda att det inte finns...
                            T ex kanske inte alla myror i en myrstack tror att det finns stora galna håriga monster med stora skor som trampar runt och mosar myror, eftersom alla myror kanske inte varit ute på vift...
                            Dra sen skillnaden mellan bakteriellt liv och deras medvetenhet om oss människor...
                            Så nä, allt kan vi inte veta eller förstå.
                            Fast, som sagt... när det gäller sånt så lär väl hälften vara kvacksalveri, andra halvan lär vara vilseledda... men några enstaka har säkerligen sett riktiga spöken.
                            //Troll

                            Har man satt yxan i båten, får man ro som fan.
                            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1052011

                            Kommentar

                            • Katharina
                              • December 2006
                              • 4045

                              #15
                              Ja, jag håller med Trollsvans... mycket fiffel och fuffel finns det.. det är ju en behaglig bransch att lura till sig pengar i.. just när man är i en känslig period så är det vanligt att man "söker" bot..

                              Men jag tycker inte att fufflarna och hysterikerna som flyger iväg i det blå ska få stå som frontfigurer för hela temat..

                              Det finns ju en massa andra grejer som är konstigt.. Jordstrålning... Slagruta (vattensökning) osv.

                              Själv måste jag säga att jag inte tror på TV och telefonen...
                              Ha dé bäst... Tina

                              Kommentar

                              Arbetssätt...