Vilket spel...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ryskbompa
    • August 2012
    • 930

    League Of Legends och inget annat!!!!!

    Kommentar

    • Rebah
      • January 2012
      • 410

      Dear Esther. Ett mycket snyggt spel, men lite annorlunda. Som en berättelse man upplever allt eftersom man utforskar en övergiven ö. Tog ett tag att vänja sig, kändes lite långsamt först när man är van vid att man kan sprinta och hoppa och ha sig. Första delen kändes rätt så creepy, satt lite på spänn ett bra tag, men när jag upptäckte grottorna glömde jag helt av att vara nervös Rätt så snabbt avklarat, tog ungefär en timme, men då utforskade jag inte allt (speciellt inte de ödsliga mörka byggnaderna). Ska spela igenom det igen snart, ska tydligen vara randomly generated grejer så "unique experience every play-through" men hur unique återstår att se. Ska bara vänta tills sambon är hemma först..
      "The trees move... do you not see it?"

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        Hmm, blir inte klok på en sak... I Mass Effect, på Therum, där man räddar Liara... Precis i början, när Makon studsar i backen, så säger Joker nå´t om "an underground complex a few cllcks from the dropzone"... Och när man ser sig omkring (tog ett antal genomspelningar innan jag ens upptäckte det) så ser man tre gruvingångar, som ser ut som dem man kan gå in i på andra planeter, men dessa kan man till synes inte gå in i. Men det måste ju vara dessa Joker menar med underjordiskt komplex i närheten av landningsplatsen, och eftersom han nämner det, så borde det ju finnas ett uppdrag att göra där? Nå´n annan här som har spelat Mass Effect, och har lyckats hitta nå´n dold ingång till detta mystiska underjordiska komplex, som dessutom, enligt Joker, är "off the damn charts"? Man blir ju nyfiken ju
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Ryskbompa
          • August 2012
          • 930

          Provade GRID 2 igår efter att ha kört GRID 1 lite sporadiskt sen 2008. GRID2 lever inte upp till förväntningarna enligt mig, kommer fortsätta lira ettan i väntan på nått bättre.

          Kommentar

          • robidobban
            • March 2009
            • 652

            Vilket spel...

            Ingen som spelar bf3?

            Kommentar

            • Ryskbompa
              • August 2012
              • 930

              Ursprungligen postat av robidobban
              Ingen som spelar bf3?

              Jag har kört, precis vid releasen sen tröttna jag

              Kommentar

              • Matsnork
                • July 2012
                • 119

                Ursprungligen postat av robidobban
                Ingen som spelar bf3?
                Kör en del när suget faller på, brukar bli deathmatch liknande när det inte finns några vettiga rush-servrar uppe. Men det är tyvärr fortfarande obalanserat och ibland rätt buggigt.

                Hitman absolution är det single player-spel jag "klarade" senast.

                Kommentar

                • karrokaja
                  • March 2006
                  • 5388

                  Sniper elite v2. mycket trevligt, en aning enformigt kanske, man sniprar nazis i ryssar, men stilfullt.
                  När man varvat spelet så får man ett extra mission - kill the führer man kan döda honom på lite olika sätt (man kan misslyckas också) man kan faktiskt skjuta av honom juvelerna om man känner för det.
                  Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                  kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                  Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                  I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    The Last of Us... Tja, vad ska man säga... Naughty Dog, som har gjort de helt underbara Unchartedspelen (föredrar dem framför TLoU med hästlängder), har inte lyckats leva upp till förväntningarna (inte enligt mig i alla fall) med det här spelet...

                    Ja, det är snyggt, med en bra story, tät atmosfär, och underbara karaktärsporträtt. Men samtidigt är striderna repetitiva, och alldeles för svåra. Att kompensera det med täta checkpoints hjälper föga, eftersom att man dör ca 100 gånger vid varje strid ändå hackar sönder spelet/spelupplevelsen, och känslan av att det är spel som ska leva mycket på sin story. Nej, lite lättare strider, och glesare checkpoints hade varit bättre.

                    Se'n är jag inte överdrivet förtjust varken i skräckspel eller postapokalyptiska spel, även om det finns undantag. Enslaved, som hör till den sistnämnda kategorin, är t.ex underbart.
                    Senast redigerad av Shepard; 17 April 2016, 20:55.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      DuckTales: Remastered... En nyversion av en gammal pixelklassiker. Kul och charmigt, men en aning kort. En rolig grej är att många av röstskådisarna från TV-serien är med, inklusive han som gjorde Scrooge McDuck (ja, han är skotte, och inte tysk, som man kan luras att tro i den svenska översättningen av namnet) himself, som väl är i 90-årsåldern nu, om jag minns rätt.
                      Senast redigerad av Shepard; 23 September 2013, 16:34.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Rebah
                        • January 2012
                        • 410

                        Baldur's Gate; Enhanced Edition! Inte för att bg behöver bli enhanced egentligen, sitter säkert på min top 5 ändå, men kul med flera npcs och quests ändå. Ett par bugs fanns det dock, men inget som inte gick att fixa med lite console-tricks. Var riktigt kul att spela det igen, var länge sedan senast.
                        Och nr 1 på min top 5, Baldur's Gate 2, blev en enhanced edition med för några dagar sedan med, så börjat lite på den nu mellan pluggandet. Lite krångel har de haft med krashar och saknade spawns, men släpptes en patch nyligen så de jobbar på att fixa till det i alla fall.
                        "The trees move... do you not see it?"

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Ett nytt Uncharted är utannonserat till PS4 (de till PS3 är grymma)... Nu ska man bara ha råd att skaffa en PS4 också Och se'n hoppas att Naughty Dog har skruvat ner svårighetsgraden något, framför allt i jämförelse med deras senaste spel, The Last of Us, som hade löjligt svåra och irriterande strider, om man som jag inte är världens bästa spelare.
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Nu har man införskaffat en PS4, nu är det bara att vänta på att det ska släppas några intressanta spel. Uncharted 4: A Thief's End, Rise of the Tomb Raider, och Alien: Isolation (där man spelar som Ellens dotter Amanda) är utannonserade... OCH... En remake av Grim Fandango, det spelet bara måste jag ha. Se'n lär det ju komma en uppföljare till Mass Effecttrilogin. Det verkar som om utvecklingen går mer och mer mot onlinespel, men förhoppningsvis så kommer det att släppas en hel del bra singleplayerspel, med välgjorda stories, och djupa karaktärsporträtt, även till PS4.
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              Så har man, försiktigt och med hjärtat i halsgropen, tagit sig ombord på rymdstationen Sevastopol, som ligger i omloppsbana runt gasjätten KG348. Nå'n som vill hålla handen? Att, som stackars Amanda, ha en mamma som heter Ellen Ripley förpliktigar...
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                Är jag den enda här som spelar, eller har spelat Mass Effecttrilogin?
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...