Vilket spel...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PosingPanda
    • November 2010
    • 44

    Battlefield: Bad Company 2 var det senaste jag klarade (inklusive en stor del av alla trophies, ska fortsätta plocka dem någon dag), just nu spelar jag Just Cause 2 som jag köpt på rea.

    Kommentar

    • VisualDarkness
      • February 2010
      • 7417

      Jag spelar Syberia och folks kritik stämmer. Spelet är skitsnyggt (designmässigt), mysigt och man vill spela vidare men pusslen är antingen för mycket "hämta nyckeln" eller "pixel-hunting". Lite mer konsekvenshandlande och föränderlig värld (personerna kunde iaf ändra dialog lite oftare) hade inte heller skadat.
      Hittills är det bra men långt ifrån fantastiskt.
      180l Sällskap:
      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
      60l Asien:
      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

      Kommentar

      • PosingPanda
        • November 2010
        • 44

        Menar du att det är bra game design-mässigt eller snyggt grafiskt? Aldrig spelat Syberia så har ingen aning.

        Vad gäller pusslen och dialoger är väl det ett problem som de flesta äventyrsspel brukar lida av, även en del rollspelsäventyr. Minns själv en hel del titlar som var riktigt fantastiska i sin atmosfär och grafik men när det sedan var dags för pussel eller annat blev spelet helt förstört. Antingen för att utvecklarna har tagit det för givet att spelaren ska förstå exakt vad de har tänkt utan att kommunicera det till spelaren eller för att pusslen är otroligt simpla och enbart innefattar att du ska springa mellan olika platser och hämta objekt.

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          Hmm, attans, jag har för många oavklarade spel liggande, vilket ska jag köra nu, Metal Gear Solid 3 och 4, Brütal Legend, Final Fantasy XIII, Prince of Persia (har börjat med tvåan, men innehar även trean och fyran), Metroid Prime, Metroid: Other M, och några till... Decisions decisions Säg åt mig vilket jag ska ta itu med nu.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • PosingPanda
            • November 2010
            • 44

            Kör på Brütal Legend, det har skön humor och går ganska fort att klara av om man inte har så mycket tid eller om man har många spel att klara

            Kommentar

            • VisualDarkness
              • February 2010
              • 7417

              Exakt, det kortaste först.
              180l Sällskap:
              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
              60l Asien:
              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                Jag har kommit en bit på BL, men la undan det för ett tag se´n, till förmån för nå´t annat spel. Håller med, det har skön humor, stämning och musik, minns ett annat av Tim Schafer's spel, Full Throttle, som hade en riktigt skön stämning, ett klassiskt peka och klickaäventyr
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • VisualDarkness
                  • February 2010
                  • 7417

                  Jag handlar flest spel på GOG.com nu för tiden och köpte under en rea bl a Psychonauts som ligger på hårddisken och väntar. Få spelmakares hjärnor är lika skruvade som Schafers, Miyamotos och Suda51.
                  180l Sällskap:
                  http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                  60l Asien:
                  http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Förresten, är det bara jag som tycker att Metal Gear Solid (tvåan åtminstone) är en aning tjatigt och rörigt? Dels tyckte jag tvåan flummade ur på slutet, och se´n allt snack... Trots att de konstaterade vi har ont om tid, det är bråttom, och så vidare, så höll de ändå långa utläggningar via codec Är fyran likadan? Har kört en bit in på trean...

                    Annars kan Mass Effect 3 inte komma snart nog enligt mig, liksom nästa Ratchet & Clank, nästa Tomb Raider, och nästa Uncharted. Har för mig att jag läste nå´nstans att det skulle komma nyversioner av Monkey Islandspelen, stämmer det?
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Radioaktiva Räkor
                      • May 2007
                      • 1760

                      Halo: Reach, nu nöter jag Firefight online i väntan på att COD:BLOPS ska trilla ner i brevlådan denna regniga och ytterst halvlediga dag :]

                      //C
                      With a licence to krill!
                      Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

                      Kommentar

                      • pwrdesign
                        • January 2003
                        • 384

                        Är det bara jag som lirar Entropia Universe?
                        Malawi 540 Liter
                        26 Liter Aquascaping

                        Kommentar

                        • O-Jonsson
                          • October 2010
                          • 262

                          Köpa nya COD idag

                          Kommentar

                          • PosingPanda
                            • November 2010
                            • 44

                            Ursprungligen postat av Micke_A
                            Förresten, är det bara jag som tycker att Metal Gear Solid (tvåan åtminstone) är en aning tjatigt och rörigt? Dels tyckte jag tvåan flummade ur på slutet, och se´n allt snack... Trots att de konstaterade vi har ont om tid, det är bråttom, och så vidare, så höll de ändå långa utläggningar via codec Är fyran likadan? Har kört en bit in på trean...

                            Annars kan Mass Effect 3 inte komma snart nog enligt mig, liksom nästa Ratchet & Clank, nästa Tomb Raider, och nästa Uncharted. Har för mig att jag läste nå´nstans att det skulle komma nyversioner av Monkey Islandspelen, stämmer det?
                            Fyran är väl helt okej, nu har inte jag spelat något MGS spel från början till slut innan nummer 4. Jag tänkte inte så mycket på om de tjatade om ont om tid, eller rättare sagt jag minns inte längre. Ett spel som jag spelade en gång och inte har rört sedan dess. :/
                            Det progressade rätt bra dock, ganska smärtfritt att ta sig igenom det. De mest irriterande momenten är när det kommer walkers, vad dem nu heter egentligen. Råmar som kossor gör dem och kan vara fairly irriterande när man blir ihjälsparkad. Other than that så är det en trevlig story att följa men kunde lika gärna ha varit en film så mycket cutscenes som det är. Det som tar tid i spelet är själva cutscenes momenten.

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              Det som störde mig i tvåan var inte att de sa att det var ont om tid, utan att de trots det ändå kunde hålla långa konversationer om ditt och datt, särskilt när tjejen (vad hon nu hette) och Jack skulle orera om sitt förhållande, som se´n visade sig vara en bluff och bla bla bla Jag har kört inledningen på fyran, och höjde på ögonbrynen redan i introt, vad ville de säga med den konstiga bläckfisken egentligen? Visst, Kojima är en intelligent spelmakare, men det blir lite väl flummigt och rörigt emellanåt.

                              Förresten, nå´n som har tips på nå´t bra spel (offline)?
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • PosingPanda
                                • November 2010
                                • 44

                                Helt ärligt är Kojima väldigt överskattad. Grejen är lite att i Japan får producenten all credit för teamets jobb, därav har hans namn blivit ett varumärke. Jag säger inte att han är dålig eller så, men han är inte så bra som alla påstår. Det står ett team bakom den mannen. Och som du säger, ibland fllummar det iväg och blir lite lalla-land av det hela.

                                Tips på offline spel:
                                Just Cause 2, om du gillar att leka runt, spränga saker i luften och skjuta. Fantasi är nyckeln till att göra det spelet riktigt roligt. Kan ta ett exempel, jag använde min grapplinghook för att fästa en fiendehelikopter i marken precis framför en bensinmack, jäklar vilken small det blev

                                Red Dead Redemption, vilda västern pang pang med ett rejält äventyr att följa. Finns även multiplayer men har aldrig engagerat mig i multiplayerdelen.

                                Uncharted och Uncharted 2, de två bästa spelen till Playstation 3 i min mening.

                                Nu gav jag bara ps3 exempel eftersom du har mgs4.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...