Vilket spel...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • VisualDarkness
    • February 2010
    • 7417

    Karro fick mig sugen på att spela Arcanum igen med sitt steampunk-snack.
    180l Sällskap:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
    60l Asien:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Har en stjärna, och 100 lila mynt för att få den, kvar i Super Mario Galaxy. Hur har de tänkt att man ska kunna ta 100 mynt på Toy Time Galaxy? Nå´n som har nå´t tips?
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Klotte
        • February 2007
        • 621

        Senaste klarade spel är Tales of Monkey Island del 5 eller Syberia 2, kommer inte ihåg vilken ordning jag körde dem
        540 liter SA/Växtkar ctrl+alt+delete omstartat 110420
        100 liter blandat...

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          Klarade Metal Gear Solid 2 igår. Ja, jag vet att det är gammalt Men har haft en del uppehåll i det. Nu har man börjat på MGS3, så man se´n kan köra MGS4.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            Har ganska nyligen börjat på första delen av Metroid Prime-trilogin, och verkar ha fastnat lite... Har kommit till ett ställe där det snöar, som heter Phenedra shores (eller nå´t liknande), och i det stora huvudutrymmet har jag lyckats ta mig till alla dörrar utom en, som finns vid en stor byggnad uppe på en avsats. Lite luddigt beskrivet, men nå´n som vet hur man tar sig dit?
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • VisualDarkness
              • February 2010
              • 7417

              Jag skulle hjälpa om jag mindes, skitbra spel med härlig atmosfär! Har du scannat av allt? Brukar hjälpa en hel del. Att köra guider när man fastnar förstör enligt mig en hel del så det är bättre att prova sig fram. Utforskandet är en stor del av spelet.
              180l Sällskap:
              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
              60l Asien:
              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                Ursprungligen postat av VisualDarkness
                Jag skulle hjälpa om jag mindes, skitbra spel med härlig atmosfär! Har du scannat av allt? Brukar hjälpa en hel del. Att köra guider när man fastnar förstör enligt mig en hel del så det är bättre att prova sig fram. Utforskandet är en stor del av spelet.
                Ja, har scannat allt som scannern når i det utrymmet, även statyn som finns på den avsatsen. Finns två svävande plattformar där som jag inte förstår mig på riktigt, den högre av dem har jag lyckats ta mig till, men det verkar inte gå att ta sig nå´n vettig stans från den. Den lägre, som jag inte har lyckats ta mig till, finns intill plattformen med dörren jag vill till.

                Ja, det är välgjort, men jag tycker tyvärr att det saknar lite personlighet, verkar inte finnas några videosekvenser som för storyn vidare, och det, ihop med Samus rustning, gör att man inte får nå´n riktig kläm på vem hon är, man kan inte relatera till henne. Men det verkar som de har försökt råda bot på det i Metroid: Other M, där man får se henne utan rustning. Även om Other M vad jag har förstått mest är en uppföljare till de gamla Metroid till Super Nintendo, och inte så mycket till Metroid Prime till Wii, så vill jag nog helst köra Prime innan jag börjar på Other M.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • VisualDarkness
                  • February 2010
                  • 7417

                  Som sagt så mins jag inte så du får klura på!

                  Jag gillar att man inte får veta något om henne då det ger en mystik och som Miyamoto sade om varför inte Link ges mer personlighet:
                  - Link är spelaren själv. En länk till spelet.

                  Är man van att få en biffig story serverat på silverfat i form av dialoger och videosekvenser är det inte rätt spel för en. Nej, detta är spel för den som gillar att använda sin egen fantasi för att måla upp en värld med spelet som grundstomme. Ett barns fantastiska fantasi är vad man behöver plocka fram för att kunna njuta fullt ut.
                  180l Sällskap:
                  http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                  60l Asien:
                  http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                  Kommentar

                  • Hallander
                    • August 2010
                    • 580

                    Spelar dock Call of duty MW 2 så det går inte att klara ut när man kör online :P men innan det så tror jag det är GTA 4 som jag klarat för 3:e gången :P ( PS3 )

                    Kommentar

                    • Narien
                      • August 2010
                      • 181

                      Senaste singleplayer kampanj jag klarade var starcraft 2 väntar dock på de nya pokemon spelen, bara 6 månader kvar!

                      fan spel hobbyn är ju ännu-långsammare än akvariehobbyn

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        Ursprungligen postat av VisualDarkness
                        Som sagt så mins jag inte så du får klura på!

                        Jag gillar att man inte får veta något om henne då det ger en mystik och som Miyamoto sade om varför inte Link ges mer personlighet:
                        - Link är spelaren själv. En länk till spelet.

                        Är man van att få en biffig story serverat på silverfat i form av dialoger och videosekvenser är det inte rätt spel för en. Nej, detta är spel för den som gillar att använda sin egen fantasi för att måla upp en värld med spelet som grundstomme. Ett barns fantastiska fantasi är vad man behöver plocka fram för att kunna njuta fullt ut.
                        Jo, men det är ju lite som film, en film med en intetsägande och anonym karaktär, och en story som presenteras ganska vagt, blir ju ganska trist, och lite så är det ju med de stora och välgjorda spelen också. Ett "speluniversum" som är välgjort och stort, behöver nästan en välgjord och genomarbetad karaktär också, tycker jag, för att bli riktigt intressant. Det är väl lite därför som Tomb Raider har blivit ett så´nt fenomen, utan Laras färgstarka personlighet, och genomarbetade bakgrundshistoria så hade nog spelen inte varit lika intressanta. I de gamla Doomspelen kunde man acceptera bristen på story och en anonym karaktär, han hade ju inte ens ett namn, han bara gjorde fula pixelgrimaser när han blev skadad.

                        Och Link har ju mer personlighet än Samus, eftersom man ser hur han ser ut, och han pratar med karaktärer i sin omgivning.
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • Marnat
                          • November 2009
                          • 2012

                          Ursprungligen postat av Micke_A
                          Jo, men det är ju lite som film, en film med en intetsägande och anonym karaktär, och en story som presenteras ganska vagt, blir ju ganska trist, och lite så är det ju med de stora och välgjorda spelen också. Ett "speluniversum" som är välgjort och stort, behöver nästan en välgjord och genomarbetad karaktär också, tycker jag, för att bli riktigt intressant. Det är väl lite därför som Tomb Raider har blivit ett så´nt fenomen, utan Laras färgstarka personlighet, och genomarbetade bakgrundshistoria så hade nog spelen inte varit lika intressanta. I de gamla Doomspelen kunde man acceptera bristen på story och en anonym karaktär, han hade ju inte ens ett namn, han bara gjorde fula pixelgrimaser när han blev skadad.

                          Och Link har ju mer personlighet än Samus, eftersom man ser hur han ser ut, och han pratar med karaktärer i sin omgivning.
                          Fast du får ju se Samus Aran ett antal gånger genom spelen å andra sidan, var lite halvt kär i henne när man var liten knodd och precis hade börjat med spel och grejer
                          \\54L Apistos//
                          \\234L SA//
                          MVH Marcus

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Har inte spelat Metroid förut, har ganska nyligen börjat spela Prime, så de äldre till Super Nintendo har man bara sett på bild Hur "viktigt" är det att köra Primetrilogin innan Other M, nämns några av händelserna i Prime i Other M?
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              Har en liten teori hur jag ska komma till avsatsen, ska kolla se´n om jag har rätt...
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                Teorin var fel, men kom för några dagar se´n på hur man skulle göra, man behövde backtracka (puh) en hel del, och hämta space jump boots, som blivit tillgängliga efter att man uppgraderat sin morph ball till boost ball... Så nu kan man hoppa högre, och nå högre plattformar.

                                Har förövrigt just inhandlat Halo Reach, trots att jag inte kört de tidigare spelen i serien. Men tänkte att har man en Xbox360 så bör man väl ha i alla fall ett Halospel De tidigare verkar inte gå att få tag i, förutom trean. Bör man ha kört Halo 1, 2 och 3 innan man kör Reach?
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...