Zoopet

Artbeskrivningar för affärer | Bli vanlig medlem | Bli Goldmedlem
Resultat 1 till 7 av 7

Talking Belonesox belizanus

tjänare
    jag skulle vilja köpa en sådandära gäddtandkarp och skulle då också vilja få lite erfarenheter om denna lilla krabat

Standard

tjaaaa, det värkar inte som det är särskillt många som har/ har haft den ^^

Standard

Många har nog tänkt på den men av någon anledning inte fullföljt tankekedjan av någon anledning. Själv vile jag ha tag på den på 1980-talet men under den tidsperioden jag sökte efter den hittade jag den inte. Och sedan blev det mer och mer killis som gällde.
    Men ta och testa vet jag.
    Killies is a lifetime passion
    Min zoon Min artlista Min blogg

<-- Just eating some grilled squid

Standard

De är svåra att hålla liv i har jag hört, de kan börja hoppa upp i täckglasen så de slår ihjäl sig, samt att de i stort sett bara äter levande fisk (det är vad det står i böckerna i alla fall) så då behöver man ha fri tillgång på (egenuppfödda?) levandefödare t.ex för att mata dem med.
    Sedan är de som du märkt svåra att få tag i också, jag har bara sett dem EN gång i akvarieaffär. Jag tror det kan ha varit på Åled´s, men det kan också ha varit på Akvarielagret. Du kanske kan beställa sådana från "din" affär...?
    Thomas "tummen" Wallén

Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

Standard

ok tack, att få tag på dem blir nog inget problem för djurfavoritens (husdjursbutik i täby c) leverantör har sånna inne ofta

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kyssguramin Visa inlägg
    ok tack, att få tag på dem blir nog inget problem för djurfavoritens (husdjursbutik i täby c) leverantör har sånna inne ofta
    Jasså minsann, det vore kul att höra vilka skötseltips de lämnar med till dem....
    Thomas "tummen" Wallén

Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

Standard

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om oss | Kontakta oss

Allt innehåll är copyright © Fohrman Aquaristik AB