Zoopet

Artbeskrivningar för affärer | Bli vanlig medlem | Bli Goldmedlem
Resultat 1 till 13 av 13
    Maffia666
    Guest

Standard Orginalfärg till fotoskrivare.

Köpte för ett tag sedan en HP-fotoskrivare och nu har 2 färger tagit slut och frågan är om man ska köpa HPs orginalfärg eller en billigare kopia. Om det är någon stor skillnad på orginal och kopia, och om någon har erfarenhet utav detta?
    Tacksam för alla svar.
    MVH maffia666

Standard

har inte erfarenhet av din skrivar MEN , har en canon som jag har köpt kompatibla patronar til , skit, kommar aldrig att köpa annat än org. patronar. fick köpa en ny skrivar
    mvh janne
    Fantasi är viktigare än kunskap.Albert Einstein

ansjos avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Blogginlägg
    6

Standard

Och för mig är det tvärtom, jag köper endast kopior numera då priset inte går att jämföra på denna världsdel.
    Nu skriver jag inte ut foto på den skrivaren för då skulle jag satsa på originalpatroner. Jag har dock inte en HP men en Canonskrivare.
    /Anders

Maffia666
    Guest

Standard

Tack för snabba svar! Köpa ny skrivare det lät inte roligt. Jo jag har tänkt använda färg till foto i första hand, så jag sattsar nog på orginalfärg. Skillnaden var inte mer än ca 33 spänn per patron så det är ju inte så mycket då jag inte skriver ut så många foton. Var lite nyfiken bara hur andras erfarenhet varit. Tack än en gång ansjo och janne dansk.

Standard

De färgpatroner du får med när du köper ny skrivare innehåller betydligt mindre mängd bläck än de original patroner du köper.

/HP Photosmart 3210
    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

Maffia666
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av c90368 Visa inlägg
    De färgpatroner du får med när du köper ny skrivare innehåller betydligt mindre mängd bläck än de original patroner du köper.

/HP Photosmart 3210
    Jasså? Det var intressant att höra. När vi köpte skrivaren så ingick inte några patroner utan vi fick köpa dom extra.
    /HP Photosmart D7160.

Standard

Min levererades med ett hemdatorpaket. Färgen tog slut oroväckande fort. Köpte därefter original "stora" patroner, om jag minns rätt. Fanns i alla fall olika storlekar på svart patron. Dessa har hållit betydligt längre än de som följde vid leverans.
    Senast redigerat av c90368 den 2007-10-20 klockan 12:13.
    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

Maffia666
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av c90368 Visa inlägg
    Min levererades med ett hemdatorpaket. Färgen tog slut oroväckande fort. Köpte därefter original "stora" patroner, om jag minns rätt. Fanns i alla fall olika storlekar på svart patron. Dessa har hållit betydligt längre än ”original”.
    Okej ska kolla upp det, Tack så mycket för tipset.

Standard

Jag jobbar på en support för bland annat skrivare (jag jobbar för en av världens största dator tillverkare), och många kunder ringer till oss efter dom har tex köpt inkclub patroner, dom får felmeddelande på skrivaren, vi råder dom givetvis att köpa orginal patroner (våra original är för övrigt billigare än inkclubs) men ibland vill det sig så illa att icke original patroner lyckas fördärva skrivaren, det sitter kontakter på patronerna och dom har ibland lyckats hamna fel på icke original och kortsluter printern så den inte kan känna av patronerna eller helt enkelt inte klarar av att skriva ut. köper man original så gäller garantin om patroner skulle fördärva printern. nu kan jag bara tala av egen erfarenhet, så det finns garanterat folk med annan uppfattning.
    175L Blandade Ciklider
    54L Tomt
    250L *renoveras*

Maffia666
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Backman Visa inlägg
    Jag jobbar på en support för bland annat skrivare (jag jobbar för en av världens största dator tillverkare), och många kunder ringer till oss efter dom har tex köpt inkclub patroner, dom får felmeddelande på skrivaren, vi råder dom givetvis att köpa orginal patroner (våra original är för övrigt billigare än inkclubs) men ibland vill det sig så illa att icke original patroner lyckas fördärva skrivaren, det sitter kontakter på patronerna och dom har ibland lyckats hamna fel på icke original och kortsluter printern så den inte kan känna av patronerna eller helt enkelt inte klarar av att skriva ut. köper man original så gäller garantin om patroner skulle fördärva printern. nu kan jag bara tala av egen erfarenhet, så det finns garanterat folk med annan uppfattning.
    Ja ha där ser man, ja då ska man hålla sig till orginal.
    Undrar hur många det är som vet om det med garantierna, jag hade ingen aning iallafall. Tack för tipset!

Standard

Vem är så dum att lämna in en skrivare som slutatade fungera vid byte till 3e-parts patroner, med just 3e parts patroner?!?!?!
    Med tanke på hur ofta jag själv skriver ut något så är det nästan bättre att köpa en ny skrivare varje gång. Visst man får indre bläck med (om man får något alls) men hela skrivaren är ju billigare än nya patroner

Standard

jag sitter på en telefonsupport, och det är väldigt ofta kunder får problem, visserligen tar det ett tag för dom att erkänna att dom har icke orginal, men efter som att vi har vissa rutiner så kommer det fram till sist ändå =)

Citat Ursprungligen postat av heeke Visa inlägg
    Vem är så dum att lämna in en skrivare som slutatade fungera vid byte till 3e-parts patroner, med just 3e parts patroner?!?!?!
    175L Blandade Ciklider
    54L Tomt
    250L *renoveras*

Standard

Hur du ska lyckas ta reda på det via telefon kan jag inte förstå.
    Om du menar att det märks när man lämar in den så får du lura någon annan än mig att man överhuvudtaget tittar på en pryl som kostar mindre än 2000kr ny för kunden = ett par hundralappar för leverantören. Det kostar mindre att bara skicka en ny oavsätt.

Liknande ämnen

1. Svar: 46
    När: 2008-07-07, 15:38
  2. en till art till ett 450L? har c.moori & Rödzebra
    Av Sebbe91 i forum 09. Afrikanska Ciklider
    Svar: 11
    När: 2006-12-18, 06:57
  3. Kommentarer till annons till annonsören?
    Av erikthur i forum 09. Zoopet.com
    Svar: 7
    När: 2006-10-27, 21:44
  4. Förslag till växter till Guppys å platys?
    Av -BiGGan- i forum 06. Växter och alger
    Svar: 5
    När: 2004-06-15, 18:30
  5. Svar: 3
    När: 2003-09-25, 08:21

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om oss | Kontakta oss