En av mina sorgmanteltetror har fått som en grumlig hinna över ögat, ser ut som dimma. För övrigt verkar den pigg och precis som vanligt, inget konstigt på de andra fiskarna i karet heller. Någon som vet vad det är och vad man kan göra åt det?
En av mina sorgmanteltetror har fått som en grumlig hinna över ögat, ser ut som dimma. För övrigt verkar den pigg och precis som vanligt, inget konstigt på de andra fiskarna i karet heller. Någon som vet vad det är och vad man kan göra åt det?
När mina har fått det tror jag att de skadat sig mot en sten eller liknande. nästan alltid har de blivit bättre efter en tid. I de kar jag inte har corydoras har jag slängt i lite salt utan jod
Kan det inte vara ålder, fick 3 sorgmanteltetror av en kompis som sålde sitt kar. En dog tyvärr efter en kort tid, men två av dom hade jag i 7 år.
Dom fick både lite grumliga ögon det sista året.
Förövrigt dom älsta fiskar jag har haft, någon som vet hur gammal dom kan bli ??
Vestman
troligen drabbad av en bakteriell infektion! kan vara bra att kolla ph så att det inte är för lågt!
ja eller bactopur. medicinen slår ut filterbakterier så om du ska behandla så tycker jag du ska ta ur den brabbade fisken och behandla separat i en balja med endast pump och god ytvattenrörelse och även ge vitamintillskott (fishtamin) Hade du haft fler drabbade fiskar hade det kanske varit nödvändigt att behandla hela akvariet som de går i, även då ta bort filtermaterialet och hålla det vid liv i en hink med pump!
Senast redigerat av åheim den 2007-09-28 klockan 12:10.
Okej, tack för hjälpen![]()