Zoopet

Artbeskrivningar för affärer | Bli vanlig medlem | Bli Goldmedlem

Visa resultat för omröstning: Skall man förbjuda rottweiler

Antal röster
705. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Ja

101 14,33%
  • Nej

604 85,67%
Sidan 229 av 263 FörstaFörsta ... 129 179 219 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 239 ... SistaSista
Resultat 4 561 till 4 580 av 5260

Standard

Citat Ursprungligen postat av DaRe Visa inlägg
    Självklar gör en stor hund i allmänhet större skada än en liten om de ger sig på någon. Det är ju rent fånigt att säga nåt annat. Bara för att det finns enstaka fall med liten hund som gjort lite kraftigare skada så är det ju helt ointressant i diskussionen.
    Det är nog ingen som säger det. Samtidigt är det lika fånigt att utmåla alla individer i en enda hundras till livsfarliga monster, som måste utrotas från jordens yta... Trådskaparens hund har, om jag förstått rätt, blivit attackerad(?) av två (2), av alla de tusentals Rottweilers som finns i Sverige, och därför verkar han hata den rasen. Och vi har fortfarande inte fått höra Rottweilerägarens version av vad som hände (och det lär vi aldrig få heller), skulle förvåna mig mycket om trådskaparens Cairn Terrier var helt oskyldig, har hört i ett TV-program att CT faktiskt sägs vara en ras som ofta har svårt för andra hundar, och, det är en terrier Man brukar ju inte säga "ettrig som en Rottweiler" direkt...

Den här tråden har faktiskt aldrig varit mycket till diskussion... Mer en hetsjakt...
    I am the very model of a scientist salarian, I study species, turian asari and batarian
    Min profil
    Mitt galleri
    Min zoon

Standard Så var det dags igen

Killies is a lifetime passion
    Min zoon Min artlista Min blogg

<-- Just eating some grilled squid

Standard

Citat Ursprungligen postat av Daniel Blom Visa inlägg
    - Vet du vad som har fyra ben och en arm?
    - Nä...
    - En glad rottweiler!
    Roligt skämt men inte i verkligheten kanske

Reg.datum
    feb 2010
    Blogginlägg
    4

Standard

Börjesson hoppas att hennes skador kan belysa problemet med att oerfarna hundägare skaffar för aggressiva hundar. Hon tycker också att hundägare ska vara lite hårdare i sin uppfostran.
    - Man kan inte bara uppfostra sin hund med godis. Man måste kunna behärska den också, säger hon.
    Inte ens hon skyller på rasen, utan på ägarna.

Standard

Hur läser du egentligen? Enligt artikeln påstod Barbro Börjesson följande: "Hade det inte hänt mig hade den här hunden säkert attackerat någon annan. Men jag har kontakt med ägaren och det är inget groll emellan oss. Det är inte ägarens fel i det här fallet."

HenkePs avatar
    Reg.datum
    jan 2009

Standard

Som stolt ägare till en sån här i mångas ögon, "hemsk, livsfarlig mördarkamphund", hade jag lovat mig själv att inte ge mig in i den här diskussionen, så det här blir mitt enda inlägg i den här tråden.

Citat Ursprungligen postat av erikthur Visa inlägg
    Och i Aftonbladets version står det en ganska viktig detalj som antingen dom har hittat på själva, eller Expressen "glömt"...
    Hunden hade en mental defekt som gjorde att han inte kunde kontrollera sitt beteende i vissa situationer.

Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

Standard

Jag kan bara säga att jag tycker det va rätt åt den där Barbro Börjesson för det är en jävla idiot som betér som en galning när hon ska försöka leka hundpsykolog/tränare!!! Hon uppmanar till att kasta saker i backen och gorma och skrika åt hunden, gör man på det viset får man vara beredd på att få stå till svars för sin disrespekt mot hunden, för den kan lätt uppfatta det som ett angrepp och då försvara sig!
    Senast redigerat av åheim den 2011-04-24 klockan 09:59.

Standard

Citat Ursprungligen postat av åheim Visa inlägg
    Jag kan bara säga att jag tycker det va rätt åt den där Barbro Börjesson för det är en jävla kärring som betér som en galning när hon ska försöka leka hundpsykolog/tränare!!! Hon uppmanar till att kasta saker i backen och gorma och skrika åt hunden, gör man på det viset får man vara beredd på att få stå till svars för sin disrespekt mot hunden, för den kan lätt uppfatta det som ett angrepp och då försvara sig!
    Det där tycker jag var väldigt lågt skrivet! Den där "kärringen" har en gedigen kunskap gällande hundar och deras uppfostran + en massa annat som rör hundar. Tycker jag, som också är en kärring.
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

Standard

Ok sorry gullefjun jag ska väl inte blanda in könet i min åsikt om henne så jag ändrade mitt inlägg!

Standard

Citat Ursprungligen postat av åheim Visa inlägg
    Ok sorry gullefjun jag ska väl inte blanda in könet i min åsikt om henne så jag ändrade mitt inlägg!
    Jag hade tyckt detsamma om ditt inlägg om personen i fråga varit en "gubbe" med Barbro Börjessons kunskap ang. hundar och deras fostran
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

Standard

Barbro Börjessons kunskap ang. hundar och deras fostran, hon är nog en av de bästa.
    http://www.kramforskoi.com/

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kramfors Visa inlägg
    Barbro Börjessons kunskap ang. hundar och deras fostran, hon är nog en av de bästa.
    Här är en fullträff på Barbros "fenomenala okunskap" http://gunillashundkurser.blogspot.c...-pa-samma.html Hon ska beläggas med näringsförbud!

Å kramfors, man kan ALDRIG rättfärdiga att man ryter vid uppfostran eller annars heller, eller vad tycker du?
    Senast redigerat av åheim den 2011-04-26 klockan 21:55.

Standard

Kanske gunillashundkurser som är okunnig.
    http://www.kramforskoi.com/

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kramfors Visa inlägg
    Kanske gunillashundkurser som är okunnig.
    Jag har följt barbro och jag kan då se med egna ögon hur olämplig hon är och faktiskt stötande!

Standard

Ja i den artikeln talas det också om att de får kritik från hundexperter sen talar hon om hård eller mjuk "träning" beroende på hund och syfte! Det är bara skitsnack, för det första ska man ALDRIG vara hård utan leka fram det du vill ha ut av hunden så att båda du och hunden får ut något positivt men det som den här tråden handlar är inte "träning", träning är nåt man gör för människans nöje så man kan se hunden göra momemt som vi uppfattar som roligt eller bra på olika sätt! Men att lära hunden att vara hund och främst att människan ska kunna agera på ett korrekt sätt med sin hund är något helt annat och där är Barbro Börjesson helt ute och cyklar! Punkt!

Standard

Gormar man och skriker, eller kastar saker i backen presis framför hunden, så som den här människan gör, då får man räkna med att det blkir problem förr eller senare....Visst, man ska uppfostra hunden, men man ska även ge hunden den respekt som du kräver att hunden ska ge dej.

Skulle jag börja gorma och skrika åt mina hundar , finns det ju en risk att även de skulle fundera på vad i H*vete jag håller på med, skulle jag dessutom börja kasta saker runt ikring eller i värsta fall PÅ dem ...Ja då tror jag säkerligen att de skulle försvara sej.....Rent instinktivt om inte annat....
    720L SA/CA 325L Biotop, skalarer
    312L blandat 300L tanganyika ??
    3X100L ställning 102L Yngel
    63L Tomt

Standard

Hmm, om nu den där Barbro är så illa, men Kramfors ändå tycker hon är bra på hunduppfostran... Ett mönster börjar synas Hur väluppfostrad är egentligen hans egen CT? En ras som dessutom, enligt Dogs 101, ofta har svårt för andra hundar, de varnar t.o.m för att om man ska ta en promenad med sin CT, så bör man inte ta hissen ner om det finns en annan hund i den... Jag blir mer och mer nyfiken på att höra vad ägaren till Rottweilern i första inlägget i den här farstråden har att säga om vad som hände, men det lär ju aldrig ske.

Jag är ingen professionell hundtränare, men det säger ju sig själv, om man gapar och skriker åt hunden för att "träna" den, så får man ju självklart en defensiv och nervös hund, som inte litar på en, och säkert inte andra människor heller, och risken att den ska bita för att den vill försvara sig ökar. Precis som med barn är det ju ömsesidig respekt som gäller, och då inte den sortens "respekt" som en del tror är respekt, nämligen att man gör den andra rädd för en. Äkta respekt är när man är respekterad även när man vänder ryggen till, och den respekten får man knappast om man gapar och skriker och kastar saker, vare sig det gäller barn eller hundar.
    Senast redigerat av Animaniac den 2011-05-03 klockan 16:10.
    I am the very model of a scientist salarian, I study species, turian asari and batarian
    Min profil
    Mitt galleri
    Min zoon

Standard

Jag är ingen professionell hundtränare, men det säger ju sig själv, om man gapar och skriker åt hunden för att "träna" den, så får man ju självklart en defensiv och nervös hund, som inte litar på en, och säkert inte andra människor heller, och risken att den ska bita för att den vill försvara sig ökar. Precis som med barn är det ju ömsesidig respekt som gäller, och då inte den sortens "respekt" som en del tror är respekt, nämligen att man gör den andra rädd för en. Äkta respekt är när man är respekterad även när man vänder ryggen till, och den respekten får man knappast om man gapar och skriker och kastar saker, vare sig det gäller barn eller hundar.
    Kunde inte ha sagt det bättre själv.....
    720L SA/CA 325L Biotop, skalarer
    312L blandat 300L tanganyika ??
    3X100L ställning 102L Yngel
    63L Tomt

Standard

Skönt att det finns fler som håller med Jag menar att ryta och kasta saker är ett tecken på att man inte har kontroll och är svag och sånt respekterar ingen hund, de vill följa en lugn och stabil energi som de kan lita på och som de vet skyddar dem mot eventuella hot och att de själva aldrig tar initiativ till att bedöma en fara!
    Senast redigerat av åheim den 2011-05-03 klockan 23:30.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om oss | Kontakta oss

Allt innehåll är copyright © Fohrman Aquaristik AB