Sump och C02???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Martin B
    • March 2006
    • 112

    Sump och C02???

    Jag kommer att sätta upp ett 960 liters växtkar inom kort och vill gärna köra med sump, oslagbart sätt att gömma tekniken bla.
    Är dock lite osäker på om det är en bra kombination tillsammans med C02, har hört att sumpen luftar ut det mesta. Å andra sidan har jag även hört att det inte spelar så stor roll eftersom det inte rör sig om några stora mängder C02 som försvinner. Är det någon som kan säga om det är värt att satsa på detta??
  • BluesBoy
    • January 2004
    • 2559

    #2
    Är dock lite osäker på om det är en bra kombination tillsammans med C02, har hört att sumpen luftar ut det mesta. Å andra sidan har jag även hört att det inte spelar så stor roll eftersom det inte rör sig om några stora mängder C02 som försvinner.
    Jag är lite osäker. Helt klart kan man vädra ur en hel del CO2 med kraftig ytrörelse men skulle du ha det i sumpen menar du?
    BluesBoy
    http://www.bluesboy.se

    Kommentar

    • Martin B
      • March 2006
      • 112

      #3
      Ursprungligen postat av BluesBoy
      Jag är lite osäker. Helt klart kan man vädra ur en hel del CO2 med kraftig ytrörelse men skulle du ha det i sumpen menar du?
      Tanken var nog att koppla på en AM 1000 reaktor på återflödet från sumpen...

      Kommentar

      • Martin B
        • March 2006
        • 112

        #4
        Ingen som vet om denna uppsättning är värd att satsa på??

        Kommentar

        Arbetssätt...