720 liter Akvastabil

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    #76
    Aha - det är så det är, fast jag blir inte mycket klokare - det spelar roll alltså, vilken ramp jag har. Måste nog kolla närmare på min ramp.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #77
      Jag har inte en aning om hur man ser skillnad på detta, men troligen kan du maila tex PWSS och fråga om den funkar till andra kar. Eller köpa den och testa.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • KristianE
        • April 2012
        • 1443

        #78
        Sitter det inte en ingång för styrkabel på Effect-line drivdonen? Jag har fått för mig att sunrisern inte hanterar någon kraft utan bara ger en styrsignal till drivdonet.
        //Kristian
        Följ mitt 1440l SA projekt på
        http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #79
          Jag får nog kolla upp det här, meddelar när jag fått svar.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #80
            Ursprungligen postat av ansjo
            Jag får nog kolla upp det här, meddelar när jag fått svar.
            Troligen på måndag...
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              #81
              Ursprungligen postat av ansjo
              Jag får nog kolla upp det här, meddelar när jag fått svar.
              Kan vara ok, att man ställer "dumma" frågor ibland.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                #82
                Nä, då det inte finns några dumma frågor!
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  #83
                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Kan vara ok, att man ställer "dumma" frågor ibland.

                  //Inger
                  Men, Inger - kolla in mej då! Jag har inte en susning om såna där t-18 rör och grejer, kan inget om co2, pmdd, pms, buffringsförmåga, styrventiler och trycksatta ventiler till kardanaxlar, v8-motor till filter eller varför folk måste ha cyano i sina kar... fattar ingenting om dessa ting och tusen till!
                  Jag kan på min höjd lägga i ett par pinnar i ett kar och ibland lista ut varför fiskar beter sig som dom gör, men när det skall till ramper och lysrör - det är då jag slår riktnumret till Varberg och lockar med en redig fika och samtidigt ställer de där frågorna...

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    #84
                    Ja du goa Mats - pms tror jag i alla fall, att jag vet vad det är. Jag kan inte locka med redigt fika, men eftersom "han" funderar på, om jag vet skillnaden mellan T5 å T8 - så förstår du säkert, att han vet en hel del, angående mitt kunnande runt det tekniska.

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      #85
                      Detta var svaret jag fick, och inte blev jag klokare av det...

                      "Hvis den vens armatur også er dæmpbart, kan han anvendes Sunriseren. Hvis armaturet ikke er dæmpbart er det ikke muligt."
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        #86
                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Detta var svaret jag fick, och inte blev jag klokare av det...

                        "Hvis den vens armatur også er dæmpbart, kan han anvendes Sunriseren. Hvis armaturet ikke er dæmpbart er det ikke muligt."
                        ...

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          #87
                          Jag kollade upp lite om jordätarna jag är intresserad av, och de var inte de lättaste att få tag på. De kommer från Uruguay, och killen som plockat hit dessa jobbar på ett företag som fångar fisk där. Han är guide, och efter lite snack igår blev jag skitsugen på att åka dit och fånga fisken själv...
                          http://www.facebook.com/#!/AqvaTerra?fref=ts är en sida med mycket mumma...

                          Man kanske ska hoppa över Thailandsresan 2014 och åka dit istället, och den bästa tiden är under hösten/vintern i Sverige. Jag kollade med frugan om det var ok att åka dit, "visst, gör det" sa hon bara!
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            #88
                            Ursprungligen postat av Inger H
                            ...

                            //Inger
                            Har du en ramp som är dämpbar så funkar det, annars inte. Och som sagt, klokare blev jag inte heller....
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              #89
                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Har du en ramp som är dämpbar så funkar det, annars inte. Och som sagt, klokare blev jag inte heller....
                              Nej, ingen dämpbar ramp tyvärr.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                #90
                                Ursprungligen postat av ansjo
                                Jag kollade upp lite om jordätarna jag är intresserad av, och de var inte de lättaste att få tag på. De kommer från Uruguay, och killen som plockat hit dessa jobbar på ett företag som fångar fisk där. Han är guide, och efter lite snack igår blev jag skitsugen på att åka dit och fånga fisken själv...
                                http://www.facebook.com/#!/AqvaTerra?fref=ts är en sida med mycket mumma...

                                Man kanske ska hoppa över Thailandsresan 2014 och åka dit istället, och den bästa tiden är under hösten/vintern i Sverige. Jag kollade med frugan om det var ok att åka dit, "visst, gör det" sa hon bara!
                                Ja, gör det. Tänk vilken upplevelse, att ha fångat sin egen akvariefisk själv.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...