Klicka på bilden för större version

Namn: P7075886.jpg
Visningar: 1
Storlek: 98,6 KB
ID: 2345497
Pappa Palett och barn^
Klicka på bilden för större version

Namn: P7205977.jpg
Visningar: 1
Storlek: 130,6 KB
ID: 2345498
och Ancistrus Sr och Ancistrus Jrs^
Inte några av de ovanligare arterna, och inte första gången de ynglar av sig heller, men det är allt rätt kul ändå. Små ancistrusarna växer rätt snabbt, men paletterna är lite långsammare och några har nog blivit uppätna. Föräldrarna vaktar bra i alla fall, har paxat en tredjedel av 300L karet de går i. De delar dock karet med flera andra paletter så de lever rätt farligt de små. Men de får växa lite till innan de kan flytta till ett eget kar.

Jo och så har vi flyttat ut och satt upp en massa akvarium i garaget, några har fått invånare redan då jag fick ta över några problemfiskar och några fd sjuklingar med, så nu har föräldrarna 1 akvarium att ta hand om, och jag har 11st + 6 tomma. Hur tänkte jag där? Jaru. Har vart och plockat fina och inte lika fina stenar att inreda med i alla fall, bara 3-6st per strand och inte från naturreservat så ingen oansvarig akvarist här inte. De flesta ligger i blöt- jag är en sån som blötlägger all inredning först, no exceptions- men dessa fina från vättern är klara och ilagda i alla fall;
Klicka på bilden för större version

Namn: P7205947.jpg
Visningar: 1
Storlek: 155,4 KB
ID: 2345496
För en gångs skull så var stenarna finare när de var torra, men men. Får fylla på med något mer där med, det blir ju alltid för lite stenar av någon anledning. Och sen ska jag bara inreda, starta upp och hitta invånare till 6 kar till.