Sysslat mycket med mina killis under våren och nu sommaren. Bland annat erbjudit ägg via aquabid och zoopet. Intet resultat från zoopet men sålt lite grand via aquabid. Jag har säkerligen blivit mycket bättre på att räkna ägg på senare tid men man undrar varför man sitter och räknar ihop 440 ägg av Notho guentheri när ingen tycks vara intresserad av att köpa den. Nåväl efter denna säsong kan jag i alla fall med gott samvete påstå att jag försökt sprida killis. Köper givetvis en del ägg därifrån också.
Ut i naturen har ett par elongatushonor flyttat in i dammen och ett par grupper mindre austrolebias (nigrippinis och bellotti) i två murbruksbaljor. Det finns mycket dafnier/moina i några murbruksbaljor. Vet faktiskt inte om allt är moina eller om en del är inhemskt. En del verkar aningen för stora för att var moina men men men vem vet? Inget artemiaresultat så här långt.
Blev även admin för killifish sweden på facebook efter det att de tidigare helt enkelt övergett gruppen. Håller liv i gruppen och än så länge har det bara varit ett stort bråk i den gruppen (den tråden därefter raderad).