Bestämde mig för tigerräkor till mitt lilla kar, så nu är där ett litet gäng som kravlar runt bland ormbunkarna. Inte det lättaste att ta kort däri, inte mycket ljus men rätt så mycket växter och annat grejs.
Klicka på bilden för större version

Namn: tiger.jpg
Visningar: 1
Storlek: 61,9 KB
ID: 2345464

Riktigt fina små varelser tycker jag, inte helt såld på de dära superfärgglada sorterna.
Beställde fiskar med, nu när jag ändå höll på. Blev lite förseningar där, var smått beredd på att begå seppuku med kökskniven när de fortfarande satt fast i malmö igår, men så skickades de äntligen vidare så kunde hämta dem i morse. 4st små Phallichthys quadripunctatus blev det, och alla levde. Phew! Så jag ska nog beställa levande varelser via butik i fortsättningen istället, som innan.
De får gå i karantän ett tag först, men sen tänkte jag flytta dem till 130L karet. Ska göra om lite där först, ser lite hafsigt ut nu. Ska byta filter med, fluval-filtret som är där nu lär nog suga i sig eventuella yngel, så får bli powerhead+filtermatta typen där med istället.

Och så köpte vi vattenmelon häromdagen, så testade ifall fiskarna gillade sånt med, och det gjorde dom;
Klicka på bilden för större version

Namn: melon.jpg
Visningar: 1
Storlek: 90,9 KB
ID: 2345463