Känns som man inte gör annat än biter i läppen för att inte göra väldigt dumma saker. Vi ska flytta. Igen. Ett år och 4 månader här. Jag säger bara grannar och ett år av helvetiska störningar dag som natt, otrevligt bemötande och falska anklagelser. Vår hyresvärd är på vår sida och erbjöd oss en 4 rok lägenhet i en radhusvilla. Eget garage, egen grönyta, altan, stort förråd, 2 badrum (ett med badkar det andra med dusch/tvättmaskin/torktummlare). Vi får nycklarna till det andra boendet i helgen. Grannarna under oss... ja, de får flytta. Hyresvärden tröttnade och surnade ur ordentligt.

Jag längtar verkligen till vårt nya hem. För där kan jag äntligen ställa upp mina akvarium! Här är det svårt att få ett akvarium i lod/våg tack vare det gamla slitna trägolvet från 1800 talet. Dock är två möbelakvarium för tillfället ej brukbara. 205l akvarium jag sålde för lite över ett år sedan hade trasiga fötter och jag fick sno 6st fötter från mina två 54l möbelbänkar för att kunna skeppa iväg det (inga skador i övrigt). Och att hitta nya fötter till mina AquaEl bänkar, ja, det visade sig omöjligt. Jag kontaktade firman jag köpt dem ifrån, kontaktade även andra återförsäljare men utan framgång. Jag har mejlat självaste tillverkaren men inte fått något svar. Ett år utan att kunna montera upp mina två möbelakvarium.... Det är surt.

Så nu funderar jag på att svarva till "puckar" i hårdplast och montera på de justerbara skruvarna som jag har kvar från de trasiga fötterna. Håller på att skissa på en ritning till en bekant som kan fixa det åt mig.

Jag kan åter köpa in större akvarium! Och jag vet exakt vart det ska stå! Det ska vara minst 370l och temat är syd/central amerikanskt. Bra sugen på att återinskaffa diskus. Men då vill jag upp i 450l. Grön vf. diskus står mig varmt om hjärtat. Och en del l-malar och corydoras ska få flytta in. Och mina 3 prickiga knorrmalar. Känns som om pengarna håller på att börja rinna mellan fingrarna på mig....

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~
Annars är lite "stiltje" här. F-kassan gav sig och man är numer "förtidspensionerad". De kommer kolla upp mig om tre år igen, men så är det för alla nyblivna sjukpensionärer. Själv har jag fått en inre ro som jag inte haft på flera år. Jag har börjat få tillbaka livsgnistan. Jo, det stämmer och jag trodde det inte själv heller att den var "borta". Men jag har börjat göra sådant jag inte funnit ro eller ork att göra under många år. Jag har börjat måla igen. Hittade på min gamla tatuering mapp med bilder jag målat åt vänner m.f. i tatueringssyfte och konstaterade att sist jag målade ett motiv var 2003. Det var samma år som läkarna började dra igång utredningar.

Jag har kommit på massor av saker jag vill skapa (snickar genen knackar på axeln). Jag har skissat upp massor av saker jag ska/vill göra. Allt ifrån nyckelskåp, hyllor och små nätta bord till dockhus med tillhörande möbler. Det här blir nog min terapi... Så jag borde väll säga "Välkommen tillbaka till livet!" Hehehehe!

Ps. Vårt nya projekt bredvid Duetten.... Man kan väll inte få för mycket att göra... Eller?
Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0116 (800x450).jpg
Visningar: 1
Storlek: 294,9 KB
ID: 2345462