I skrivande stund tycks det mesta vara som det ska i mina 4 kar här hemma.

I mindsta karet går:
*2st sewellia lineolata
*10st Guppys bla hanar från en stam som togs fram på 70 talet enligt min mammas man Thomas stjernström, men i affären (pets i karlstad) kallades de för "pineapple"

Hursom hellst i 54liters karet i sovrummet går lite mer guppys tillsammans med 1st ancistrus hane och 2st Pakistan botior sedan 5 månader tillbaka.

i 220:an går ett gäng Praktbotior bla mitt nyförvärv en sk "halvalbino" praktbotia som jag döpt till mr.white även kallas walter ^^
utöver botiorna bor förljande firrar i karet:
*1st kambodjansk trägnagare/längsbandad sugbarb.
*4 par dvärgguramis.
*ca 120 kardinaltetror
*Gul ansistrus (blåögd) Hane
*3st Endlers hanar
*2st Gaffelstjärts regnbågs fisk

i 180/200 L Karet simmar:
*1st Black ghost
*2st kardinaltetror (testfiskar i karet som jag inte lyckats flyttat tidigare tillbaka)
*2st Blue Ghost/Blå fantom plecko L-128
*1st Kinesisk väder ål
*1st Öronål


MEN nu är grejjen den att jag tydligen fått Kiselalger enligt några andra akvarist vänner bruna alger som satt sig på både glas och en fejk stubbe samt på bottenmaterialet ( "gruset/stenarna") och på plastväxterna som jag valt att ha i det akvariumet, malarna introducerades igår till karet övriga vattenvärden är som de ska (testat vattnet så klart) testar nu att lägga om även ljuset och har tänt 9-11 sedan mellan 17-22, något jag blev tippsad om....

MEN har ni tips och förslag på vad jag ska göra eller kan göra mer så vore jag evigt tacksam,la upp lite bilder på fb på det aktuella akvariumet om nån skulle vilja se...

KAN man använda något gift som dödar algerna utan att mina blå fantompleco malar far illa?

är mest orolig för malarna i detta kar måste jag erkänns när det gäller alg-giftet...