Varken ancistrusarna eller corysarna verkar vara sugna på att yngla av sig denna vår… Men hos räkorna, där är det andra bullar!

I det "vanliga" CR karet är det 2 honor som går med rom. Den ena är av lite lägre rang, hon har dessutom tappat det vita såhär i väntans tider. Här är en bild från matningen nu på morgonen.

Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0589.jpg
Visningar: 1
Storlek: 121,8 KB
ID: 2345454

I det lite "finare" räkkaret går bl.a en panda med rom, en snow white, en blue bolt samt en ovanligare variant av S+. Så roligt! Kan knappt bärga mig tills de små liven kläcks. Hoppas inget oväntat händer tills dess.

Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0577.jpg
Visningar: 1
Storlek: 102,1 KB
ID: 2345456

Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0561.jpg
Visningar: 1
Storlek: 139,5 KB
ID: 2345457

Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0594.jpg
Visningar: 1
Storlek: 108,8 KB
ID: 2345458

En annan nyhet här hemma är att jag testat att sätta ner några sakuror i 110an. Där går bl.a trådfens regnbågar o galaxys. Ska bli spännande att se om det blir några räklingar där. De är väldigt oblyga och är gärna framme och promenerar under matning trots att pandorna är rätt buffliga när det vankas mat!

Men de är sannerligen en härlig färgklick med sin starka röda färg!

Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0532.jpg
Visningar: 1
Storlek: 97,3 KB
ID: 2345460

När vi ändå är inne på pandorna så har jag i forumet tidigare skrivit om min stackars fenbitna lilla vän. Nu har ju fenorna äntligen börjat växa ut igen och de har kommit hyfsat långt ändå.

Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0608.jpg
Visningar: 1
Storlek: 108,4 KB
ID: 2345461

Det var en liten uppdatering av hur det ser ut i några av karen just nu.

Ha en fin helg!
Bifogade filer