Räknar ägg igen men det kan ibland vara svårt att koncentrera sej när tankarna dessutom far och flyger efter som det stundtals är en ganska tråkig sysselsättning. Så en klickräknare behövs nog och jag har nu beställt en sådan för totalt 58 kr inkl frakt från teknikproffset.se – ett fullt överkomligt pris tycker jag. Undrar vad som är den bästa strategin när det gäller att få mycket ägg egentligen. Igår räknade jag ägg från ett ungt Guentheri-par och hittade 60+ ägg medans en något äldre grupp med flera honor och hannar gav 45+ ägg. Jag antar att jag erhåller en bättre genetisk blandning från den senare gruppen men till priset av färre ägg tydligen. Det kan ju vara orsakat av fler störningar i den större gruppen. Men när jag räknade whitein idag blev trenden den rakt motsatta. Tyvärr får man ej vara nöjd med att göra en upptäckt. Något helt annat är att gränsen för vikten av lägsta brevportot tydligen kommer att höjas vilket kan öppna dörren för att sälja sand med triopsägg i. Och jag kan glädjas åt att ha thai fairy shrimps i äggläggartag. Och undra över hur det kommer att gå med de svarta mygglarverna. Det är ju redan isfri vår men inga larver synes än