Nu har jag fått hem alla invånarna till mitt akvarium så tänkte presentera dem!
Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0147.jpg
Visningar: 1
Storlek: 115,5 KB
ID: 2345427
Först ut själva akvariet. denna bild är tagen när det nyss har blivit planterat, växter kommer jag köpa lite andra och plantera om lite när de växt till sig lite. I mitt akvarium har jag en bit kruka, en rot som vilar mot en sten för att fiskarna ska kunna simma under och en Svampbob ananas som jag själv gjort i vit stengodslera, målat med engobe och sedan lagt transparant glasyr på (studerar keramik för övrigt)
Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0163.jpg
Visningar: 1
Storlek: 110,8 KB
ID: 2345428
Min första fisk jag skaffade var min guldmal/Gula albinomal herre Albin honom hade jag kollat in sedan jag bestämde mig för att skaffa akvariet och nu bor han hos mig Mycket vacker och skäggig herre som är trevlig att titta på
Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0154.jpg
Visningar: 1
Storlek: 98,7 KB
ID: 2345429
dålig bild men h*n är svår att fotografera då det jämnt är full fart på min regnbågshaj. Vet inte om det är en hona eller hane men jag säger alltid han... Denna skaffade jag samtidigt som Albin och den har fått namnet duchbag eftersom han är på alla andra fiskar i akvariet när de anländer och ger dem ett mindre varmt välkomnande Men har respekt för Beauty och Asterix. Så han jagar runt på mitt tetra stimm jag inte har någon bild på men de är vanliga Neontetror som jag var och hämtade av min kompis idag (10 st)
Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0180.jpg
Visningar: 1
Storlek: 140,6 KB
ID: 2345430
Ännu sämre bild på denna vackra dam jag kollat in lika länge som Albin. Detta är min Black Ghost som fått namnet Black Beauty vilket jag tyckte var mycket passande, hennes vita bläs går även ner en bit på hakan. Hon gömmer sig för det mesta i ananasen, men när jag släcker ner akvariet på kvällen simmar hon runt med en himla fart och det är så kul att se henne, hon får artemia då det var det hon fick i butiken men ska skaffa lite annat gott till henne med jag hoppas verkligen att kunna skaffa så stort kar hon behöver i framtiden så jag kan ha kvar henne resten av hennes liv då jag är väldigt fäst vid henne
Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0202.jpg
Visningar: 1
Storlek: 189,1 KB
ID: 2345431
Detta är Asterix var och hämtade honom hos min kompis idag då hans Channa blehris börjat bråka och han var tvungen att bli av med en av dem innan de dödade varandra. Fick även hans tetror så de kom också idag. Channa blehri var en av de fiskarna jag verkligen ville ha så vart jätte glad när han hörde av sig och sa att de börjat bråka (kanske inte så snällt att bli glad över det) men vart glad eftersom de inte är jätte lätta att få tag i så han fick Namnet Asterix och fick flytta in hos mig

Detta är de fiskar jag troligen kommer ha i mitt kar då de flesta blir stora så vill jag inte skaffa fler. och hoppas verkligen att jag ska kunna skaffa ett större kar när de är stora speciellt för jag så gärna vill följa black Beauty genom hennes liv