Sista tentan inskickad! Så nu är det bara att vänta och se. Och söka jobb. *rys*
Lite ändringar på akvariefronten, och Charlie gick bort några dagar innan jul. Sambon sa att även han fortfarande kikade in i det nu tomma karet flera dagar efteråt för att säga Morning Charlie!, eller tittade dit när han lagade mat då Charlie brukade stå och plira på oss när vi var i köket. En lustig, och lite småläskig, liten varelse var han.

Så nu står här ett tomt (förutom planarierna då) 30L kar och väntar på att jag ska få tummen ur. Har haft lite olika idéer på scaping, (tex växtkar med soil och mini co2 anläggning, eller stora granitbitar som berg och mossbollsgräsmatta, eller halva soil och halva sand med soildelen full med palmliknande växter etc etc) men det får nog bli att fixa till något med det som finns hemma och lägga pengar på invånarna istället. Lite sugen på att testa thai micro krabbor eller några blue velvet räkor, men ska fundera lite till.

Har hjälpt till att starta upp ett kar till föräldrarnas paletter med, 300L tror jag det var. Inget vackert kar direkt, stoppade i alla grottliknande saker de hade så där är både kokosnötskal, tegelrör, lerkrukor och stora rötter. Men mer plats för cikliderna i alla fall, började se lite trångt ut där de gick innan. Riktigt vackra var de, nästan så man ville sno ett par, speciellt detta;
Klicka på bilden för större version

Namn: P2114905gimped.jpg
Visningar: 1
Storlek: 80,5 KB
ID: 2345419

Hanen verkade tycka han var riktigt vacker han med;
Klicka på bilden för större version

Namn: spegelspegel.jpg
Visningar: 1
Storlek: 62,0 KB
ID: 2345420

Och så har jag ändrat i mitt stora kar, igen. Ska dit en till red moor rot som ligger i blöt, och ska försöka hitta såna dära tigerlotusar att ha i bakkanten med så ska det nog vara klart för den här gången. Om växterna får vara kvar för malarna då.