Nu har jag hållt mig länge från att starta fler burkar. Men när jag hjälpte pojkvännen o hans son häromdagen att starta upp ett litet kar så blev jag så sugen så jag spontanköpte ett litet nano på akvarielagret.
Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0072.jpg
Visningar: 1
Storlek: 135,9 KB
ID: 2345402

Så nu står det ett litet 19 liters i köket där jag tänkte ha räkor i. Har ju saknat de små liven.

Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0066.jpg
Visningar: 1
Storlek: 140,5 KB
ID: 2345403

3 små räkor är invånarna för tillfället. Köpte dem på Bromma Zoo häromdagen, skulle egentligen inte alls ha räkor därifrån, men det var så bra gradering på de små liven, så jag kunde inte låta bli att ta med dem hem.

Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0070.jpg
Visningar: 1
Storlek: 155,9 KB
ID: 2345404

Mitt gamla 110 liters har fått sig en törn pga att jag knappt varit hemma senaste två månaderna. Fiskarna har fått mat av snälla kompisar som varit här, men timern hade ballat ur så lampan har inte varit på speciellt mkt så det har varit endel död i växtligheten. Så jag har även börjat göra om det lite. Ser fram emot akvarieloppisen i haninge i helgen. Tänkte se om det finns några räkor där till nanot samt växter till 110 burken.

Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0073.jpg
Visningar: 1
Storlek: 109,5 KB
ID: 2345405

Ska även se om jag hittar nåt till "bonusbarnets" akvarium. Måste säga att han var väldigt duktig o förståndig när jag förklarade för honom att han inte kunde välja vissa av firrarna han ville ha pga att det är för litet. Så han gick med på 2 kamphane med två honor att börja med. Inte heller gnällde han när jag sa att det inte får flytta in fler fiskar på några veckor. Smart unge!