Borde ju skämmas. Vart tar all tid vägen? Vad har jag hållit på med under denna långa tid?

Jag har på fisk fronten..:
*försökt bli av med humlamalar utan framgång. De är gratis om någon har vägarna förbi. JÄTTE matglada.... Testat smaka på platys som dock inte gick in i munnen. Men försöka kan man ju alltid göra. Flera gånger...

*odlat räkor så det finns i säkert hundratals. Man kanske kan lägga på en nolla till. Jag slutade räkna vid 45 då jag insåg att det inte skulle gå att räkna myllret som blev när jag lyfte javamossan som är som en matta i odlingsbaljan. Mycket smått...

*tappat bort min finmaskiga lilla håv. Det är en fördel att ha en sådan när man ska håva upp små räkor till de som vill ha. Jag är säkerligen en räkplågare nu efter att jag sist håvat och tappat någon räka på golvet som hoppat ner i mellan springorna i golvet och torkat ihjäl tillsammans med allt damm.

Vad säger jag.... damm? Det är är änglarnas tofflor!

*planer på att utöka odling av fisk. Jag har ev. tillgång att köpa loss akvarieställningar inkl. akvarium m.m. Men det handlar ju om en hel del pengar och förhandling pågår. Återstår att se vart det bär hän.

Jag har privat..:
*fått, för 375 gången, en ny handläggare på F-kassan. Denna gång kanske det leder till något vettigt. Eller ja, inget roligt beslut med tanke på min ålder. Men nu ser det ut som att jag kommer få permanent sjukersättning efter alla dessa år med tragglande med olika rehabiliteringar, mediciner, behandlingar, utförsäkring, arbetsförmedling.... and so on. Känns ändå skönt om man äntligen kan få ett avslut på hela denna karusell. Nu kan man ju lägga energi på roligare saker.


Fortsätting följer!

Bild på några av räkorna (rili/körsbär korsning)
Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_4814 (1024x810).jpg
Visningar: 1
Storlek: 472,4 KB
ID: 2345397