Fick några ryck till innan kylan kom och bjöd på en del ägg på Aquabid. Hade tänkt mej att ropa in några austrolebias eftersom det verkar mest lämpligt både utomhus sommar och inomhus vinter. Men först föll blicken på furzeri-ägg (stor notho) från Spanien som är betalda men ännu inte levererade. Måste ta ny kontakt om inget händer idag. Och det fanns även fairy shrimps (Dendrocephalus brasiliensis) insmugglade bland killiäggen. Kläckningsförsök blir idag. Köpte faktiskt austrolebias: robustus och bellotti men säljaren i Kina tyckte sedan att robustusäggen var för dåliga och det var ju dom jag helst ville ha. Men nu är det meningen att han sänder nigripinnis rk99 istället. En akvariestam med mycket vackert utseende. Dock inte riktigt nöjd med detta resultat.
Grindalsmasken då. Jag testar ju nu med morötter och spirulina som färgfoder till fisken via grindalsmasken. Morotsbitarna blir uppätna efter ett tag. Spirulinan likaså - men inte är det lika populärt som sojamjölet (mitt basfoder för grindalsmasken).