..nu när man ändå försöker lära sig ta kort på fisk, pluggar fiskfysiologi, flyttar fisk och håller på att göra iordning alla akvarium. Kanske har sambon rätt om att det blir lite mycket fiskprat.
Nå, har la kommit halvvägs med största karet, ca 300L fisksoppa som varit igång i hm 5 år ungefär nu. Har sett lite olika ut genom åren, växter har dragits/ätits upp så fått testa mig fram, men dessa har fått vara ifred ett bra tag nu. Så nu ser det ut såhär;
Klicka på bilden för större version

Namn: P92736945.jpg
Visningar: 1
Storlek: 132,1 KB
ID: 2345316
Och vinnarväxterna är; javamossa, vallisneria, glasormbunke och javaormbunke!

Där finns indiska glasmalar, blodfenstetror, borneo sucker(s), venezuela black corys, amanoräkor, en chokladmal, en syno hybrid, en panaque maccus, "antennsnäckor", och några guldtetror. Guldtetrorna håller på och flyttar till 130L karet, tror där är en 3-4st kvar, de som är bäst på att undvika håvarna. De har bott i detta karet sen uppstarten, men börjar oroa mig lite för att chokladmalen ska få för sig att smaka på dom nu när hon (har jag fått för mig att det är) börjar bli stor.
Klicka på bilden för större version

Namn: P817340933.jpg
Visningar: 1
Storlek: 115,3 KB
ID: 2345317
Wabbajack^ Envis, smågrinig, extremt glupsk och smått omöjlig att ta kort på, men annars rätt fredlig

Så de får tillbringa sina äldre dagar hos lite mindre, ickefiskätande fiskar.

Coryna är nyinflyttade, fick flytta från 130L karet. Velade lite där eftersom det är grus och inte sand i 300 karet, men det är ju rundat i alla fall och finns mer yta att utforska, så testade till slut ändå. Verkar funka fint än så länge, började utforska karet samma kväll och verkar vara lite piggare överlag.

Och imorgon så ska jag och sambon upp till Stockholm över helgen på en fattigstudentsemester, ska försöka hitta akvarielagret och en spelbutik för sambons skull med. Några fiskköp blir det inte, har ingen plats som tur är, men kanske finns där lite annat roligt.